Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

fe13cc6ead9e752bd13fe9f24c9209e6_orig.jpg


Hej, wyskakuje mi kontrolka ze zdjęcia. Nie zawsze, zwykle podczas włączonego ogrzewania i przy przytrzymaniu auta na wyższych obrotach. Ona po chwili gaśnie. Czasami nie pojawia się wcale a czasami na 20 km kilka razy...

Kontroluje płyn chłodniczy (co jakiś czas go dolewam) i generalnie jest w normie. Wskazówka termostatu dumnie stoi w pionie, nic się nie dzieje poza tym że kontrolka wyskakuje.

Początkowo myślałem że to tylko czujnik i zleciłem wymienienie go i na chwilę zadziałało, ale sytuacja powróciła. Czy musi być to uszczelka pod głowicą?


Co innego może powodować takie akcje?

Opublikowano

Witam

Mam podobna sytuacje.

U mnie lampka od.plynu chlodzenia zapala sie za kazdym razem jak odpale samochod gdy jest zimny.

Pali sie przez.jakis czas poki auto sie nie rozgrzeje potem gasnie i jest spokoj.

Niedaw wymieniany byl zbiorniczek plynu wyrownawczego niestety nie jest on oryginalny. Wyglada tak samo.

Plyn w ukladzie jest.

Tak sie dzieje od tego czasu.

Wyglada tak samo.

Samochod posiada Lpg silnik M54 3.0

Z ogrzeeaniem w kabinie jest tak ze dmucha goracym jak sie doda gazu a tak leci cieple ale nie sauna

Czy ktos moglby mi podac metode jak odpowietrzyc to auto?Moze gdzieś bombel powietrza jeszcze siedzi...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


Samochod posiada Lpg silnik M54 3.0

Z ogrzeeaniem w kabinie jest tak ze dmucha goracym jak sie doda gazu a tak leci cieple ale nie sauna

Czy ktos moglby mi podac metode jak odpowietrzyc to auto?



DE - 17 00 039 Kühlsystem mit Vakuumbefüllgerät entlüften und befüllen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/CNCeB76L


DE - Kühlsystem befüllen :

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/1Vncx9SRJU


DE - Kühlsystem entlüften :

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/1VncxtOYpb


EN - 17 00 039B leed and fill cooling system with vacuum filling unit :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/CNCeB76L


EN - Fill cooling system

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/1Vncx9SRJU


EN - Vent cooling system :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/1VncxtOYpb

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

za mało płynu

źle odpowietrzone ,a jak to zrobić było wielokrotnie na forum.

jak nie chcę się czytać to na YT też są filmy.


a uszczelkę łatwo idzie sprawdzić i raczej to nie jest uszczelka ,

należy pamiętać że nie jest ona z papieru i trzeba się naprawdę postarać aby zrobić nieszczelność.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Pytam, ponieważ wielokrotnie sprawdzałem poziom płynu i ciągle było go mało więc dolewałem. Teraz się boję, że się okaże że jest go o wiele za wiele, nie chcę awarii bo nie mam możliwości pojechać do mechanika. Poszukam, dzięki.
Opublikowano

w grę wchodzi jeszcze wyciek , taki mały trudny do lokalizacji w jakimś badziewnym miejscu

M54 jest znane z wycieków oleju i płynu chłodzącego


radzę dobrze poszukać

może być ,że bez zdjęcia osłony podwozia pod silnikiem będzie trudno

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Próbowałem odpowietrzyc wg instrukcji z wielu youtubowych poradników ale nie idzie mi odpalenie tej elektrycznej pompy wody. Wlałem pełno płynu do zbiornika ale nic nie pracuje...
Opublikowano (edytowane)

E83 z M54 nie ma pompy elektrycznej tylko zwykłą napedzaną paskiem poprzez koło pasowe.


Wpisz w YT : M54 bleed lub bleeding coolant

Nie ważne czy to w e46 czy z4 ma być motor M54


Parę tematów niżej było odpowietrzanie

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=349511#p2534572

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

kolego Jezollo

nie wiem co okazało si e u ciebie u mnie winien jest nieoryginalny zbiorniczek wyrównawczy gdy wypiołem wtyczke i podłaczyłem czujnik do innego zbiorniczka wyrównawczego na sucho

(tego co mi pekł) to kontrolka gasla jesli bagnet był wysuniety i zapalała sie gdy bagnet opadał....

Opublikowano

Ja zalałem płynu i zapomniałem zakręcić oba korki i odpaliłem silnik xddd

Zrobiła mi się fontanna pod maską, ale szybko auto zgasiłem, zakrecilem.

Po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka się zapaliła a potem przez następne kilkanaście nic. Będę obserwować i zobaczymy co z tego będzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie musi być jakaś nieszczelność bo odpowietrzylem, zalałem płynu full, a na następny dzień przed jazdą sprawdzam a tam pływak prawie na minimum, po kilkunastu kilometrach kontrolka wyskakuje ponownie. Najczęściej kiedy staje na światłach gaśnie a gdy ruszam lub przytrzymam obroty to się zapala.

Nie mam na to siły, po nowym roku jadę do mechanika na sprawdzanie szczelności i dalsze czynności z tym związane. Póki co będę jeździł i ignorował kontrolkę, bo auto w środku grzeje, a termostat pokazuje temperaturę w normie.

Edit.

Wąż pod zbiorniczkiem był świeżo mokry, więc sprawdziłem spód zbiorniczka i też mokry, więc gdzieś jest pęknięty. Myślę że wszelkie problemy z ubytkami płynu w tym modelu i pokrewnych należy zacząć od podejrzeń na zbiorniczek wyrównawczy, ponieważ jest to najsłabsze ogniwo. Info wyłącznie dla ludzi z przyszłości ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.