Skocz do zawartości

540 M62 1997 automat - pogarszająca się praca skrzyni


HotelTango

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu obserwuje pogarszające się pracę swojej skrzyni automatycznej. Odkąd mam BMW, zawsze na zimnym silniku, pierwszy 1km skrzynia bardzo niechętnie zmieniała biegi - w zasadzie pierwszy km zawsze jechałem w trybie manulanym, żeby jej zaoszczedzić bólu. Po tym dystansie przerzucałem na D i wszystko już było ok. Tryb S również. Nic z tym nie robiłem.


Od pewnie około miesiąca jest jednak coraz gorzej - od czasu do czasu, przy probach dynamiczniesjzego ruszenia, skrzynia w trybie D i S bardzo szybko przerzuca z 2 na 3, nie pozwala nabrać na 2 obrotów silnikowi, po wrzucenia na 3 z kolei przywiesza sie na tym biegu, nie chce wrzucić na 4, dopiero odpuszczenie nogi z gazu na dłużej powoduje ze 4 wskakuje. Ostatnio również w trybie manulanym nagle skrzynia sama przełączyłą się na D zawieszając się na chwilę. Spokojna, emerycka jazda, nie przekraczanie 3tys obr- tu jest ok. Na razie.


Co z tym zrobić? Skrzynia ma podobno 240tys przejechane, wymienił ją jeszcze poprzedni właścicel. Za jego uzytkowania nigdy nie był w niej wymieniany olej.

Jak to z ta wymianą jest - wymieniać czy nie?

Jesli wymienie olej - może być tak, że szlag trafi skrzynie i bedzie mi się szykowała jej całkowita regeneracja?


Powyższe problemy mogą dotyczyc czujnika selektora?

Od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Warto pomyśleć o używce, to nie są złe skrzynie, większość powinna być w dobrym stanie. Szkoda, że od razu nie wymieniłeś oleju, teraz nie sądzę aby to wystarczyło, oczywiście po tym skasowanie adaptacji skrzyni i jazda adaptacyjna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sterownik ci sie juz tak zatkal od szlamu i sa takie cyrki z biegami ?

najpierw wydaj jakies 150 zl na 4-5 litrow nowego oleju + jakis filtr i wymien . Robota na godzine czasu max. Jezeli praca sie polepszy to zapewne kwestia zatykajacego sie sterownika od brudu. Jak nigdy olej nie byl zmieniany to zeby byl czysty i sterownik sie nie przytykal to bedziesz potrzebowal najlepiej 3 wymiany oleju .


Kazda wymiana po 4 litry bo wiecej nie wejdzie. U mnie po pierwszej wymianie oleju po tygodniu jazdy sterownik zaczal sie przytykac wyplukanym szlamem przez nowy olej i musialem jeszcze dwa razy wymienic zeby ten brud spuscic i wtedy automat zaczal jak nowy chodzic i nadal tak chodzi od pol roku , idealnie czy to na zimnym czy na goracej skrzyni. Jezeli wymiana oleju nie pomoze to uzywke kupuj , najlepiej taka ktora mozna przetestowac albo od jakiegos wiekszego skupu szrotu gdzie sprzedawcy testuja skrzynie i silniki przed rozbiorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki Wasm wszystim za sugestie.


Minęło trochę czasu - sytuacja wygląda tak:

Wymieniłem filtr oleju skrzyni biegów i poszła dynamiczna wymiana oleju stary był w słabym stanie ale nie było go za mało.

Skrzynia zaczęła pracować oczywiście lepiej - bardzo gładko już od zimengo startu, zmiana z każdego biegu na każdy w górę i dół bardzo płynna, wrzucanie wstecznego bez najdrobniejszego szarpnięcia.


Natomiast nie zmieniło to kwesti zmiany z 2 na 3 przy dynamicznej jezdzie czy to na w trybie D czy S - problem pozostał - na 2 kręci max do 3,5tys obr po czym wrzuca 3 i na tej 3 ciągnie i ciągnie i nie ma ochoty wrzucić 4. 4 po dłuższym odpuszczeniu nogi z gazu wchodzi, dalej 5. Nie występuje to podczas spokojnej jazdy.


2 dni temu skrzynia po przyśpieszeniu na 2 przeszła mi w tryb awaryjny - zostałem na 3 i do dypozycji miałem wsteczny. Wyłączyłem silnik, włączyłem - nie było znów problemów. A więc mozę elektryka?

Patrząc w manuale dowiedziałem się że część sterowników jest w podszybiu - okazało się ze mam tam trochę gnoju od wody - część przewodów byłą zaśniedziałych, 2 sterowniki również - wszystko zostało wyczyszczone, wysuszone, zabezpieczone.

Wszystko działa tak jak wcześniej - nie wywala błędów ale z 2 na 3 problem pozostał.


Podpowiecie czego teraz szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po wymianie oleju zostały skasowane adaptacje i wykonana została jazda adaptacyjna?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wierzę, że to zrobił jak należy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli co dokładnie zrobili? Powiedzieli?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.