Skocz do zawartości

[E87] 116i N45 Podpięcie kabli rozruchowych


lewymokiem

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!


Czytałem podobne tematy na forum ale nie znalazłem w nich dokładnej odpowiedzi na problem, który napotkałem.

Posiadam dwa BMW, E87 (jak w temacie) oraz E61 520d, w którym "padł" akumulator.

Chciałbym "pożyczyć" prąd od E87 i spróbować odpalić E61 ale nie wiem, jak podpiąć kable rozruchowe do małego dawcy ponieważ akumulator w E87 przykryty jest plastikową osłonką i z tego co udało mi się ustalić (np. na tym filmiku, akurat to chyba "trójka" ale osłonka u mnie wygląda tak samo:

) to tę osłonkę ściąga się razem z klemą a ja nie chcę odpinać akumulatora a jedynie podpiąć kable rozruchowe do plusa i minusa. Bez ściągnięcia tej osłonki nie widzę miejsca i możliwości podpięcia kabla do plusa w E87 :-(

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć, jak to zrobić?

Czy może w przypadku tych samochodów wystarczy podpiąć plus - plus oraz masa - masa podpinając kable bezpośrednio do końcówek pod maskami obydwu samochodów (bez podpinania do minusa u dawcy)?


Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego do wyczytałem na tym forum to można tez to zrobić pod maska bezpośrednio. Podłączyć kabel pod takiego plusa wystającego w czerwonej gumowej osłonce i później do minusa jest tam specjalnie taki pręcik można powiedzieć po lewej stronie tuż przy krawędzi maski. Na rozruch może pomoże.

Od razu mówię, ze to wyczytane z forum wiec specem nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U biorcy (e61) podpinam bezpośrednio pod maską do wystającego plusa oraz do specjalnej śruby, która jest w instrukcji oznaczona jako masa.

Czy u dawcy (e87) również tak wystarczy? Czy nie, czy trzeba jednak podpiąć pod minus bezpośrednio w akumulatorze a jeśli tak, to jak to zrobić bez odpinania akumulatora? Oto jest pytanie.

Dzięki za zdjęcie, przynajmniej jakby co wiem, gdzie ta śruba/masa jest w "jedynce".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„By oszczędzić użytkownikom kłopotów związanych z niesprawnością baterii, część producentów wyposaża swoje samochody w specjalne "gniazda plusowe" montowane w komorze silnika. Podłączając się do nich możemy doładować akumulator lub np. odpalić auto "z kabli". Taką praktykę od lat stosują marki premium pokroju Audi, BMW i Mercedesa, a nawet producenci popularnych pojazdów (chociażby koncern PSA).

Po co producenci "dublują" plusowy zacisk nawet, gdy bateria znajduje się pod maską? W takim przypadku chodzi o względy bezpieczeństwa. Przy podpinaniu przewodów zapłonowych często dochodzi do iskrzenia. Istnieje więc, przynajmniej teoretycznie, ryzyko zapłonu ulatniających się z akumulatora oparów. Gdy plus trafi poza obudowę baterii, prawdopodobieństwo takiego scenariusza spada do zera.

Jak ładować akumulator korzystając z takiego gniazda? Sprawa jest banalnie prosta. Podpinamy do niego plusowy przewód prostownika, "krokodylek" z minusem możemy przyłączyć do dowolnego elementu "masy" pojazdu - śruby mocującej poduszkę McPhersona czy "wieszaka" silnika.”


Wiec nic nie powinno się stać ale ręki nie dam sobie uciąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ładować akumulator korzystając z takiego gniazda?

Tekst chyba dotyczy jedynie biorcy, tu sprawa jest oczywista...

Teoretycznie mogę spróbować połączyć ze sobą śruby (masę z masą) aczkolwiek wolałbym mieć pewność, że nic złego się nie stanie (nie znam się kompletnie na elektryce).

Poczekam może ktoś bardziej obeznany jeszcze się udzieli w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletnie rozladowany akumulator sam z siebie moze czasem namieszac :) tylko pod maska sie wpinasz tu i tam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem kable rozruchowe w obydwu BMW bezpośrednio pod maską następująco:

- plus u dawcy

- plus u biorcy

- masę u dawcy

- masę u biorcy

Uruchomiłem dawcę, dałem mu popracować dobre 5 minut, następnie bez problemu uruchomiłem biorcę, następnie odpiąłem kable w odwrotnej kolejności.


Dzięki wielkie wszystkim zainteresowanym za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.