Skocz do zawartości

PROBLEM Z MISKĄ OLEJOWA POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem swiezym posiadaczem mojej kochanej bumki :) lecz powstal pewien problem. Na na naszych drogach wiecie jak latwo zgubic miske olejowa. Posiadam silnik M40 i problem jest nastepujacy. Zakupilem na allegro miske : http://allegro.pl/item121845586_miska_olejowa_e36_m40_m42_m43.html

 

i z mojej nieuwagi dopiero po jej zakupie zauwazylem ze inne miski na allegro do M40 maja inny kształt. po dokladniejszych ogledzinach wyglada to tak moze sie myle wiec mnie poprawcie. Wydaje mi sie ze ta miska ktora kupilem to Duza miska zintegrowana z mała fabrycznie gdyz ksztaltem pasuje(jak duza) lecz jest jednolita. nie znam sie tak na czesciach (jeszcze :) ) i nie wiem czy moge cos takiego zalozyc czy to bedzie bezpieczne. tak wiec miska wyglada z gory jak duza jest cala owalna tylko rozni sie od duzej tym ze jest cala owalna do dolu. Z GORY PRZEPRASZAM ZA TAKIE MAMROTANIE ale sie strasznie denerwuje gdyz moja BM-ka stoi teraz przed blokiem z ROZWALONA miska i cieknie :( a ja nie wiem czy to co kupilem jej czasem nie uszkodzi. POMOCY!!

Opublikowano
Kupiłeś miskę do M42 ale E36 a nie E30. Do silnika będzie pasować ale dół ma całkiem inny niż w E30. Poza tym musi ci jeszcze pasować smok do tej miski.
Opublikowano

Na misce jest wybity rok 93" dobra wiec narazie wiem ze bedzie pasowac. to moze inne pytanie. DA RADE TO ZAMONTOWAC!!??

bo jesli tak to chyba sie uciesze bo miska jest NIŻSZA!!!.. i juz tak nie przytre :) PRZEPRASZAM ZA GLUPIE PYTANIE (jestem laikiem) czy smok to ta rurka w misce z lejkiem skierowanym do dolu?? bo jesli tak to tutaj ladnie siedzi a miska wyglada tzn otwory sa takie same jak w tej od m40.np ten otwor do tego lejka jest w tym samym miejscu . pomocy

Opublikowano

Smok musi być na odpowiedniej wysokości nad dnem miski, nie za nisko nie za wysoko, bo jak będzie za nisko to pompa moze mieć problemy z zasysaniem oleju na wysokich obrotach przez zmniejszony przepływ, a jeśli będzie za wysoko to smok będzie zasysał powietrze na zakrętach.

Miska musi ci pasować poza tym do belki od zawieszenia.

Nie chcę cię martwić ale coś mi się nie wydaje żeby ta miska tak łatwo spasowała. Jeszcze dodatkowo gdyby pasowała to zmieni się poziom na bagnecie oleju.

Opublikowano
czyli rozumiem ze wogole mam nie probowac... kurcze. szukam miski Do m40 lub zamienie ta z doplata na mala do m40 nowa/uzywana nie ma roznicy. pozdrawiam
Opublikowano
Próbować możesz ale M40 w E30 nie jest jakimś nietypowym silnikiem żeby nie można było miski dokupić. Jest ryzyko że coś zrobisz źle i zatrzesz silnik. A czy ta stara miska nie nadaje się do pospawania?
Opublikowano
Sprawa e stara miska wyglada tak. miska byla juz raz spawana. kiedy kupilem auto miala byc NOWA!! lecz tego nie sprawdzilem. po dojechaniu do domu POZNAN-Bydgoszcz. zauwazylismy przy wymianie akumulatora ze cos ciekinie okazala sie ze miska jest nie szczelna. tzn nie ma duzej dziury czy cos takiego ale jest tam gdzies mikroskopijna szczelina/dziora przez ktora cieknie olej kropelkami. a problem widze w tym ze jestem w trakcie przerejesrowania auta na polsie blachy. i nie przejde przegladu chyba ze to zalatwie.. wiec miska byla juz spawana i chyba da sie to jeszcze zrobic . myslalem nad wymiana no i bach kupilem zla.. :(
Opublikowano

Najlepiej zdejmij tą uszkodzoną miskę i wtedy zobaczysz czy nadaje się do naprawy czy nie. Jak kupisz inną i tak będziesz tą starą musiał odkręcić. Tą od E36 najlepiej sprzedać, ale w E36 miski tak nie ulegają uszkodzeniu jak w E30. Trochę pochopnie tą miskę kupiłeś.

Jak chcesz to zaczekaj, może jest ktoś na forum kto robił taki swap miski z E36 do e30 ale jeśli miska jest bardziej płaska to trzeba też zmieniać smok a to już jest wchodzenie w dalsze koszty bez gwarancji że wszystko będzie ok.

Jeszcze jedno- jak odkręcisz miskę i auto tak będzie stało to zabezpiecz jakoś dół silnika folią żeby ci się tam nie nakurzyło (jeśli stoi na wolnym powietrzu).

Opublikowano
Plytsza mi sie wydawala ale chyba nie jest. jedyna razaca roznica to to ze jest jakby lustrzanym odbiciem glebokie dno jest od strony skrzyni b. :( jesli chodzi o smak-a to wydaje mi sie ze jest ok jest zamocowany fabrycznie prawie pionowo do dolu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.