Skocz do zawartości

Przerobka oryginalnego pilota w lusterku 315MHz na 433MHz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam x5 wersje USA. Home Link zastosowany w oryginalnym lusterku jest oparty na czestotliwosci 315 MHz. Dlatego nie sposob go wykozystac w Polskich warunkach. Postanowilem zachowac funkcjonalnosc tego lusterka i ich trzech przycisków.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/lusterko.th.jpg dodalem do niego pilota do bramy http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/pilot-faac-fix-2-kanalowy.th.jpg

Od tej pory nie paleta mi sie pilot po samochodzie no i jest dodatkowy gadzat w aucie.;)


Jak zdemontowac w/w lusterko mozna zobaczyc na youtube --->



Po demontazu przystepujemy do rozbierania lusterka

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0214.jpg

Trzeba zaczac od tego miejsca gdzie mam przylozony srubokret. Tam jest takie male wciecie, gdzie wchodzi plaski srubokret i podwazamy. Oczywiscie lepiej jak ktos ma takie plastikowe narzedzia do podwazanie tapicerki. Ale ja ich nie mialem i delikatnie to na lusterku widac, ale obciachu nie ma.

Ramka po zdjeciu wyglada tak

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0215.jpg

mozna tez tu zobaczyc gdzie wypadaja zaczepy do podwazenia.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0217.jpg


Dobieramy sie do tej plytki po lewej stronie rozebranego lusterka. To jest tzw. HomeLink

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0216.md.jpg

Zaznaczona na czerwono wtyczke odpinamy na stale, gdyz nie bedzie juz nam potrzebna do komunikacji z autem.

Wyjmujemy caly uklad z lusterka

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0218.md.jpg

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0219.md.jpg

Rozbieramy go, w szczegolnosci dolna czesc, tam gdzie sa te trzy przyciski. http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0223.jpg

Mnie akurat interesowaly 2 przyciski i dioda, poniewaz moj pilot Faac Fix-2 ma wlasnie 2 przyciski. Jesli uzywacie 3 kanalow wystarczy dolozyc jeszcze jedna pare przewodu.


Musimy przylutowac przewody w miejsca pokazane ponizej.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0222.jpg

W ten sposob przewodami polaczymy sie z pilotem Faac lub innym.

Male zaznaczone czerwone koleczka to miejsca gdzie musimy wytrawione sciezki na plytce przerwac. Bo inaczej nam to nie zadziala.


Moj pilot do bramy garazowej i wjazdowej wyglada po rozebraniu tak.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0220.md.jpg http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0228.md.jpg


Przewody przylutowane we wskazanych miejscach i wyprowadzone z lusterka podlaczamy do pilota.

W miejscach ktore wskazalem. I tak naciskajac w lusterku przycisk "1" odpowiada on przyciskowi "1" w pilocie, 2 odpowiaqda 2 itd. Sygnal z diody pilota tez przenioslem by mi pokazywalo sygnal ze naciskam.

Calosc polaczylem i upakowalem w plastikowej obudowie lusterka (tej czarnej na zdjeciu)

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0237.md.jpg


Moglem zostawic baterie w pilocie, ale postanowilem doprowadzic zasilanie na stale do pilota.

+ pociaglem z tego miejsca w podsufitce, tam jest taki cienki czerwony kabelek do zasilania swiatla w podsufidce. Prad w nim jest po zgaszeniu auta.

- z brazowego kabla przy wtyczce lusterka.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0226.md.jpg


Calosc chodzi pieknie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak ktoś się nie chce bawić w demontaż lusterka i przerabianie. To tu link z odbiornikiem pod 315 MHz.

https://www.aliexpress.com/item/DC12V-10A-315MHz-Wireless-Remote-Control-Switch-Transmitter-with-Receiver-NI5L/32658122549.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d50IVet


Sam mam to wstawione. Działa rewelacyjnie.

Tylko ze w Twoim przypadku jesli bys chcial uzywac tego pilota do bramy wjazdowej + dodatkowo do bramy garazowej = musial bys miec dwa odbiorniki no i zamontowac je trzeba w skrzynkach przy bramach.

Moj sposob to "przeszczepienie" pilota ktorego akurat uzywasz do samochodu, nie musisz go nawet programowac, bo ustawienia zostaja.

Jak masz pilota 3-przyciskowego to mozesz wykorzystac wszystkie trzy przyciski w lusterku.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Tytuł posta jest nieco mylący, instrukcja dotyczy zamiany modułu HomeLunk USA na pilota producenta bramy/drzwi garażowych.


Instrukcja bardzo przydatna, szczególnie przy otwieraniu lusterka.

Dwie uwagi:

1. Płytkę z modułem odpinamy od lusterka, przecinamy taśmę łączącą płytkę homelinka z płytką przycisków,płytkę wyjmujemy, mamy więcej miejsca na elektronikę od naszego pilota i nie ma ryzyka, że przypadkiem zrobi tam nam jakieś zwarcie.

http://i65.tinypic.com/332xwmw.jpg

2. System homelink jest połączony z elektroniką lusterka za pomocą dwóch kabelków, czerwonego i czarnego. Możemy zasilić tym naszego pilota (o ile jest zasilany 12V), nie trzeba wyciągać oświetlenia i szukać tam napięcia. Minus tego rozwiązania: pilot działa tylko po włączeniu zapłonu.


Kabelki przylutowane do pilota warto zabezpieczyć klejem na gorąco.

http://i64.tinypic.com/2w3z7t5.jpg


Jeżeli pilot ma przyciski montowane powierzchniowo (SMD) o wiele wygodniej jest odlutować przycisk i przylutować kabelek do płytki, a nie do przycisku.


Kabelki muszą być jak najcieńsze, miękkie, najlepiej miedziane.


U mnie zdjęcia z e93, usa.


Moduł mirrorlink nie komunikuje się z systemami w aucie, więc jeżeli bmw wprowadzi taki moduł w nowszych modelach w wersji europejskiej to pewnie będzie można go przełożyć zamiast amerykańskiego.

Musimy jeszcze mieć oczywiście napęd do bramy działający w tym systemie.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Pojawiły się na allegro moduły działające z systemem homelink USA oraz z dowolnym napędem bramowym, garażowym.

Przykładowa aukcja https://allegro.pl/oferta/sterowanie-brama-homelink-usa-homecar-zestaw-3-11193855998

Sprzedający to "akcesoriabramowe".


Systemu nie testowałem, nie wiem czy działa i jak.


Homelink to zazwyczaj trzy przyciski, fizycznie są to tak jakby trzy niezależne piloty. Można tym wysterować trzy niezależne odbiorniki, np brama wjazdowa, brama garażowa, oraz jakieś trzecie urządzenie (oświetlenie garażu/Oswietlenie dojazdu/wyłączenie alarmu domowego). Oczywiście trzeba mieć trzy odbiorniki, każdy przycisk będzie współpracował z jednym odbiornikiem.


Moduły można dołożyć do w zasadzie każdego systemu , który ma gdzieś na płytce styki do podłączenia tzw otwierania ręcznego. Działa to w ten sposób, że możemy otwierać bramę oryginalnym pilotem, np came, wiśniowecki, normstahl ORAZ przyciskiem homelink z auta ściągniętego z USA.


Teoretycznie można zastosować jeden z modułów do wyłączenia alarmu domowego, ale nie polecam tego rozwiązania, bo homelink usa, o ile wiem jest na KOD STAŁY i jest to minus całego tego rozwiązania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.