Skocz do zawartości

F31 Śmierdzi spalinami w aucie , nieszczelność FILMY


uris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , od jakiegoś roku mam problem ze spalinami , przedostają się do wnętrza auta .

Latem ten objaw jest praktycznie nie zauważalny , dopiero jak temperatura spada do około 10 * C to czuć spaliny ale też nie zawsze , najczęściej na postoju w czasie jazdy nie ma problemu bo są rozdmuchiwane przez pęd powietrza .

Silnik pracuje bez problemu , okopcone jest ciepłe turbo . Próbowałem jakoś ustalić miejsce wydostawania się spalin nagrałem kilka filmów i udało mi się zarejestrować momenty w których widać spaliny , może ktoś coś podpowie .

Do mechanika i tak się wybieram ale chciałem ustalić mniej więcej gdzie może być problem , poniżej filmy nagrywane od strony turbiny ( kamera patrzy na dół turbiny i w stronę wentylatora na chłodnicy .




Edytowane przez uris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej nieszczelnosc w polaczeniu turbiny z kolektoremu, wydmuch spalin jest pod dużym ciśnieniem więc tak domniemywam...w czasie jazdy nie słychać charakterystycznego cyklicznego tykania ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie jestem do końca przekonany , na tym połączenie nie widać nic niepokojącego , łatwo było by tam coś zauważyć , spaliny wydostają się gdzieś od dołu po czym wentylator od chłodnicy wypycha je w stronę przedniej szyby .

Pytanie co może być nieszczelne

- Kolektor ?

- Część ciepła turo ?

- EGR ?

- Chłodnica EGR

- Łączenie turbo - DPF


i co ewentualnie jeszcze ?


Posprawdzałem dzisiaj co nieco ( płyn do mycia szyb z biedronki , ustawiamy funkcja piany ) i psikam po wszystkich złączach .


- Łączenie kolektor wydechowy z EGR - 9 na rysunku ( harmonijka ) było dokręcone na styk i już nie można było mocniej dokręcić , teraz widzę na rysunku że tam jest jakaś uszczelka . Wydaje mi się ze u mnie jest troszeczkę inne rozwiazanie bez uszczelki , udało mi się to naprawić prostym sposobem tworząc oring z drutu 1,5mm elektrycznego który załatwił sprawę ( zobaczymy na jak długo ) problem jest tam tego typu że żeby wymienić uszczelkę trzeba odsunąć chłodniczkę spalin .

a2f220296164cfa8.png


Kolejna nieszczelność ( mniejsza niż poprzednia to turbo - DPF numer części 2-3 tutaj muszę kupić nową uszczelkę i opaskę bo stara jest praktycznie złamana .

Delikatna nieszczelność jest jeszcze przy turbinie ( tam gdzie jest dźwignia zmiennej geometrii łopatek ) bardzo mała nieszczelność raczej nie będzie miała wpływu na zapach .

9d0040a14bc3f117.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.