Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam , od jakiegoś roku mam problem ze spalinami , przedostają się do wnętrza auta .

Latem ten objaw jest praktycznie nie zauważalny , dopiero jak temperatura spada do około 10 * C to czuć spaliny ale też nie zawsze , najczęściej na postoju w czasie jazdy nie ma problemu bo są rozdmuchiwane przez pęd powietrza .

Silnik pracuje bez problemu , okopcone jest ciepłe turbo . Próbowałem jakoś ustalić miejsce wydostawania się spalin nagrałem kilka filmów i udało mi się zarejestrować momenty w których widać spaliny , może ktoś coś podpowie .

Do mechanika i tak się wybieram ale chciałem ustalić mniej więcej gdzie może być problem , poniżej filmy nagrywane od strony turbiny ( kamera patrzy na dół turbiny i w stronę wentylatora na chłodnicy .




Edytowane przez uris
Opublikowano
Najprawdopodobniej nieszczelnosc w polaczeniu turbiny z kolektoremu, wydmuch spalin jest pod dużym ciśnieniem więc tak domniemywam...w czasie jazdy nie słychać charakterystycznego cyklicznego tykania ?
Opublikowano

Właśnie nie jestem do końca przekonany , na tym połączenie nie widać nic niepokojącego , łatwo było by tam coś zauważyć , spaliny wydostają się gdzieś od dołu po czym wentylator od chłodnicy wypycha je w stronę przedniej szyby .

Pytanie co może być nieszczelne

- Kolektor ?

- Część ciepła turo ?

- EGR ?

- Chłodnica EGR

- Łączenie turbo - DPF


i co ewentualnie jeszcze ?


Posprawdzałem dzisiaj co nieco ( płyn do mycia szyb z biedronki , ustawiamy funkcja piany ) i psikam po wszystkich złączach .


- Łączenie kolektor wydechowy z EGR - 9 na rysunku ( harmonijka ) było dokręcone na styk i już nie można było mocniej dokręcić , teraz widzę na rysunku że tam jest jakaś uszczelka . Wydaje mi się ze u mnie jest troszeczkę inne rozwiazanie bez uszczelki , udało mi się to naprawić prostym sposobem tworząc oring z drutu 1,5mm elektrycznego który załatwił sprawę ( zobaczymy na jak długo ) problem jest tam tego typu że żeby wymienić uszczelkę trzeba odsunąć chłodniczkę spalin .

a2f220296164cfa8.png


Kolejna nieszczelność ( mniejsza niż poprzednia to turbo - DPF numer części 2-3 tutaj muszę kupić nową uszczelkę i opaskę bo stara jest praktycznie złamana .

Delikatna nieszczelność jest jeszcze przy turbinie ( tam gdzie jest dźwignia zmiennej geometrii łopatek ) bardzo mała nieszczelność raczej nie będzie miała wpływu na zapach .

9d0040a14bc3f117.png

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.