Skocz do zawartości

m47n wyrwało korek spustowy chłodnicy podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

HELP :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:


dzisiaj chciałem zrobić pierwszą trasę wczoraj zrobiłem tylko 5km z prędkościami do 190km/h i tak patrzyłem ile stopni osiąga silnik przed wymianą płynu od zawsze w lato było 88stp a w zimę 86stp.Termostat egr mam nowy a główny 3 lata temu ori bmw kupiony


sprawa ma się tak w teście temperatura maks podczas jazdy była 83stp.. jak stanąłem i auto chodziło na postoju to wskoczyło na 85/86 a jak ruszyłem znów 83 i tak się utrzymywało..mówię odpowietrze jutro układ jeszcze raz bo jadę do miasta umyć to auto itp i co? 2km od domu jakiś huk :cry2: :cry2: i nagle na zegarach kontrolka płynu chłodniczego :cry2: zatrzymałem się zgasiłem auto a tu pod autem się leje z chłodnicy..wyjeb... korek chłodnicy :cry2: :cry2: dolny spustowy :( dodam zmieniłem też 3 dni temu korek wlewu płynu na nowy Behr 1.4bar bo obecny był stary ori to raz dwa opony dwie mi w płynie zachlapało,zmyłem wodą z konefce ale nie wiem czy mi opon płyn nie uszkodził :( a druga nieprzyjemna sytuacja to jak koledzy podjechali bo musieliśmy na drodze Krajowej nawrócić a tu tir za tirem i nie ma jak auta przestawić w drugą stronę a do przodu jechać nie było sensu bo tam nigdzie skrętu dużego nie było by zawrotkę zrobić no ale przestawiliśmy we trzech auto i corsa mnie holowała do domu potem wepchnęło sie samochód na podwórko..a tu kur.. na dodatek :cry2: płyn wspomagania zjebał... alternator :( nie wiem od czego...


z chłodnicą to sam mogłem dać ciała bo pamiętam,że jak ją miałem wyjętą i wykręcałem korek z niej to kręciła mi się też ta śruba zielona co jest w koło korka ona ma takie zabezpieczenia no i co zostało to pusty otwór w chłodnicy i kawałek bolca który blokuje.. musiał się przestawić.. i wyjebało :( płyn to i na poduszkę silnika mi poleciał,magiel itp.Musiałem rozbierac wszystko z przodu,popsikałem takim APC bo miałem pod reką na poduszkę,magiel itp a potem garnuszek mały z wodą i oblałem kilka razy poduszki.Boje się,że mi ten glikol coś porobi z poduszkami,oponami itp do tego na tuleje wahacza poleciało,wahacz.Nie miałem nic pod ręką to pierw atomizer z APC 1:20 na wszystkie elementy a potem wodą zwykłą w garnuszku polewałem eh i to nie koniec problemów gadałem z Mackiem od czescidobmw i mówi,że korka do mojej chłodnicy nie ma :cry2: bo ja kupowałem chłodnicę 3,4 lata temu u niego ale brałem DENSO 500zł CHYBA dałem najdroższa to była.Behr i Nissens nie chciał za nic wpasować się w zalzuje chłodnicy... zato denso wskoczyło idelanie.. i jedyna opcja kupno ori korka za 40zł BMW ale nie ma sie pewnosci czy on spasuje jak nie to jestem w czarnej..

Opublikowano
PANOWIE prosze o pomoc czy ma ktoś z was chłodnicę wody nieoryginalną a korek OE BMW do niej pasuje?? pytam bo nie wiem czy korek OE BMW spasuje do chłodnicy DENSO
Opublikowano
Wyleciał ci koreks spustowy płynu z chłodnicy?? Jedyna opcja to złe przykręcenie, mechaniczne uszkodzenie lub zmęczenie materiału. Na pewno ten korek na dole nie wyleci od ciśnienia:) Jeśli chodzi o korek wlewu do zbiorniczka to on nie ma nic do chłodnicy, ma być tylko 140. Nie wiem jak z pasowanie korka spustowego do chłodnicy zamiennika, kiedyś takową kupiłem to były dwa w zestawie i wizualnie wyglądały inaczej, średnicy otworu nie mierzyłem.
Opublikowano
Opublikowano
Przecież masz drugi temat, w którym kupujesz chłodnice, więc korek będzie w zestawie:) Z tego co wiem, bo kiedyś go wymieniałem w ori chłodnicy to ciężko to wchodzi:) trzeba te nóżki twarde i kruche tam wepchnąć w chłodnice.
Opublikowano

tak ale ja mam dobrą chłodnicę tylko brakuje mi korka :(


zobacz tutaj moja chłodnica DENSO jedyne zdjęcie w necie


https://zapodaj.net/006a7331cc220.jpg.html korek zielony i jak patrzyłem na allegro to jedyny który jest zielony i wizualnie z góry wygląda tak samo to ten

https://allegro.pl/oryginalny-korek-spustowy-chlodnicy-bmw-e81-e87-i7338172617.html


tylko,że nie wiem jak on wygląda w chłodnicy denso tam w środku czy taki sam jest.Bo porównując jedynie samą śrubę to jest identyczna raz,że zielona to i te same ząbki ma ale to korek od bmw e87 może być dłuższy on itp i nie wiem czy ryzykować i zamawiać do mojej chłodnicy..

Opublikowano

rozmawiałem z Maćkiem mówi,że może zaproponować tylko OE korek BMW.Ale nie wie czy spasuje.Na aukcji allegro znalazłem oe korek bmw i pisze


PASUJE TYLKO DO ORYGINALNYCH CHŁODNIC BMW/BEHR.. więc do denso na bank nie podejdzie :( Napisałem maila też do markietingu denso może coś jutro odpiszą


ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? boli wydać 450zł na chłodnicę o korek :duh: jak moja jest 100% sprawna :x


Pomóżcie jakoś :( co jeszcze mogę zrobić..gdzie szukać czy jak :(


280zł kosztuje chłodnica Nissens 60782A,ale ja ją miałem jako pierwsza 4 lata temu i oddałem bo mocowania nie zgadzały się.Pisałem już to na forum jakimś o tutaj to raz


1.https://zapodaj.net/0ad713dffa480.jpg.html tu gdzie czerwona strzałka to nie ma ciągłości tego paska aluminium tylko już tam żeberka są i tam zbiorniczek płynu jest mocowany o tak :


https://zapodaj.net/166a8c1bbb7d3.jpg.html i jeden haczyk najdzie na to aluminium ale drugi tam gdzie szpara nie najdzie..bo zbiorniczek wtedy rusza się bo nie ma za co zaprzeć się :( a musi być przy samej krawędzi bo zbiorniczek mocowany jest jeszcze z boku jak te plastiki czarne na jedną śrube torx.. natomiast OE chłodnica bmw jak i chłodnica DENSO mają to aluminium na całej długości.. to ja nie wiem jak ludziom ten nissens pasuje..


druga sprawa jak żaluzje chłodnicy,nie wiem czy nissens czasami nie ma grubszego tego aluminium i zalzuje też mają taki haczyk o taki:


https://zapodaj.net/3fbd9bf9f21b2.png.html tutaj jak czerwona strzałka to ma najść na chłodnicę wody na to aluminium co nachodzi zbiorniczek i wiem,że nie dało się na chłodnicę nissens tego założyć bo byla za gruba bodajże.. i ktoś pisał też,że musiał delikatnie nożykiem trochę plastiku zjechać i nie zaskoczą żaluzje na chłodnicę wody.A trzeci punkt


https://zapodaj.net/7d74ca7e3c8cd.png.html strzałka po prawej stronie.Tam są mocowane trzy rzeczy gdzie ten otwór.Żaluzje do chłodnicy wody i chłodnica wody do mocowania w samochodzie.Przechodzi tam jedna śruba torx długa i za nic w świecie otwór=otwór się nie zgadzał.Trzeba bylo pamiętam pod skosem wkręcać śrubę... takie akcje z chłodnicą nissens.. plusy cena..


znów na denso zero kombinowania.Tak jak oe bmw.. ale za denso wywalić 450.Ok,żeby to chłodnica moja była zniszczona cała itp to bym może i się nie zastanawiał.. ale o jeden korek to boli..


Jedna opcja jaką ja widze to zamówić chłodnicę denso.. tam sa dwa korki jeden już wkręcony w chłodnicę drugi korek to do skrzyni automatycznej.Sa takie same różnią się długością i porównać wtedy w necie ten korek z korkiem oe BMW jak taki sam odeslać chłodnicę i zamówić korek oe bmw.. bo nie mam korka i w necie nie ma nawet zdjęcia podglądowego,żeby go zobaczyć jak on wygląda :x


Nissens cena ok.. tyle mogę dac jeszcze mi na termostat zostanie.Ale wiem,że mi nissens krwi napsuje.. i skończy się na odesłaniu :x

Opublikowano
A nie możesz poprosić Maćka żeby wziął oba w rękę i to sprawdził :)? Chociaż ja sądzę że z pasowaniem może być różnie :) pewnie celowy zabieg w celu kupowania całej chłodnicy. Dziwne że masz tylko jeden korek. Jak ja kupowałem Valeo to dali dwa korki do chłodnicy....
Opublikowano

Panowie przekopałem dzisiaj garaż w poszukiwaniu pudełka po chłodnicy denso kupionej 4 lata temu.Udało mi się znależc instrukcję+korek ale do automatu czyli ten dodatkowy dodany.W instrukcji piszę korek do Manuala BMW MPMG002 a do automatu MPMG001


niestety w internecie nic nie wyskakuej po wpisaniu korka MPMG002 :( a korek od automatu przecież chyba nie będzie działał poprawnie jesli bym go zamontował...


Zamówiłem dwa korki bmw


17117529497

17111437359


nóż widelec któryś może spasuje.Bardziej liczę na ten zielony od e87 bo wygląda tak samo praktycznie a tutaj zdjęcie obecnego:


https://zapodaj.net/103e573820d98.jpg.html


https://zapodaj.net/aebb1ad7c3788.jpg.html

Opublikowano
Jakiś czas temu wymieniana mialem chlidnice firmy Nissens, korek spustowy został założony z ori chlodnicy wiem bo mam ten z nowej chlodnicy i problemów nie było raczej z nim.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

dobrze,że znalazłem ten korek od automatu to mogłem zobaczyć jak to działa gdzie i co się blokuje i powiem tak.. przykładowe zdjęcie:


https://zapodaj.net/fc3337f043cc4.jpg.html tutaj gdzie strzałka czarna


https://zapodaj.net/24ea2813e5d55.jpg.html to sa dwa takie bolce po przekątnej.W chłodnicy są też na dole dwa takie otwory,po wciśnięciu korka całego spustowego,mocno trzeba docisnąć(ja to robiłem kluczem nasadowym) to podczas dociskania jak już te kwadraciki nam się chowają w otwory w chłodnicy to tutaj jak na zdjęciu strzałka czerwona


https://zapodaj.net/1c97d5022c7ba.jpg.html


też są dwa takie bolce u góry i na dole i to automatycznie się ''ściska'' i teraz w przypadku chłodnicy denso należy w prawo obracać to bo w lewo nie da się i kręcąc tym w prawo do oporu te bolce zaznaczone strzałką czerwoną mają wskoczyć tam gdzie na początku wchodziły te kwadratowe ze zdjęcia pierwszego ''strzałka czarna'' i wtedy jest korek zablokowany.. ale jak ludzie to odkręcają potem nie uszkadzając to nie mam pojęcia.Ja dla testu i tak mi na korku nie zależało odkręcałem w lewo i strzeliło te bolce.W chłodnicy denso wygląda to tak jak by miało tylko raz wskoczyć obróćić w prawo i tyle i do ponownego montażu to się już nie nadaje tak to wygląda bo nie ma opcji odkręcić nie uszkadzając.. ale przyjrzałem się chwilę jak by to podgrzał ,opalarką/suszarką te boczne bolce,które wskoczyły w otwory,docisnął max prawo nakrętkę i delikatnie cieniutkim śrubokrętem je odgiął w stronę ''do nakrętki'' jednocześnie oba to wtedy znów by się ''złozyły'' i pewnie by odkręcił..


Może ktoś się wypowiedzieć? na pewno w denso nie ma tak,że sobie dokręcimy w prawo a jak chcemy odkręcić to tylko w lewo.. wtedy strzeli.A jak próbowałem ogólnie potem to odkręcić to też nie tak łatwo.. klucz nasadowy 19 nie dawał rady bo wadziła część aluminiowa chłodnicy a klucz oczkowy 19 trochę się ślizgał.. nie było łatwo to wykręcić..


Czy moze ktoś mi powiedzieć czy dobrze mówię? że po włożeniu tego do chłodnicy kręcimy w prawo aż te boczne bolce wskoczą tam gdzie z początku wchodzą te kwadratowe ? pytam bo nie chce się uczyć na oe odpowietrznikach..

Opublikowano

Napisałem do Denso i mi odpisali


Dear Customer,


Thank you for contacting DENSO.


Unfortunately we do not sell separate corks, in order to guarantee our quality we only sell complete assemblies.


If you have any further questions please let us know.


Kind regards


DENSO Aftermarket Europe



Mendy Pazerne :evil: zobaczę korek od e87 jutro przyjdzie czy spasuje :) bo porównując go z moim jest taki sam.A względem korka od ori chłodnicy bmw e46 jesli chodzi o długość to jest o 1mm krótszy.Od e46 ma 53mm długości od e87 52mm może ten 1mm nie zrobi różnicy w chłodnicy denso.Jutro się okażę,wkręce+wleję wodę destylowaną czy nie przecieka.Jak będzie git,zleje wodę zamówię zbiorniczek hella+termostat oe bmw i prestone i montaż


mam tylko nadzieję,że pod ciśnieniem jak się rozgrzeje nie będzie wywalać płynu.Przyjżałem się dokładnie całemu korkowi od e87 zielonemu i mojemu obecnemu są takie same,te same ząbki,przetłoczenia itp jedynie różnić się mogą + - 1mm długości ale jest na końcu uszczelka to nawet jak by 1mm był krótszy to i tak powinno płyn zatrzymać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.