Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonów M62B44TU


Wesol740i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od kilku dni mam problem z moją siódemką m62b44tu LPG mianowicie auto na wolnych obrotach wpada w wibracje po ruszeniu przez chwilę nie chodzi na wszystkie cylindry, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów wszystko wraca do normy auto zbiera się dobrze problem pojawia się przy kolejnych światłach, od razu po zatrzymaniu wszystko jest ok dopiero po kilkunastu sekundach silnik pracuje nierówno znowu wpada w wibracje i tak co chwilę, podsumowując dopóki auto jedzie wszystko gra a jak się stanie na dłuższą chwilę to jest problem. Jedyne co zrobiłem na ten moment w celu zdiagnozowania problemu to sprawdzenie świec, 3 i 4 świeca jest mokra reszta wygląda w porządku podejrzewam że uszczelka pokrywy może puszczać podlewa świece i dlatego tak się dzieje ale pytam dla pewności czy moja diagnoza może być trafna czy może mam zwrócić uwagę na coś innego? Co o tym sądzicie? z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy problem jest już rozwiązany ?


Czynników może być wiele:

1. separator oleju nawala i wpuszcza śmieci w dolot ,łopatka przepustnicy dolotu jest brudna i na postoju szczelina nie jest idelane przez co silnik się dławi jak otwarta to auto jedzie jak dzikie - wymienić separator/odme + czyszczenie przpustnicy.

2. łapie lewe powietrze - po zrzuceniu kolektora widoczne są pomarańczowe uszczelniacze dolotów - twarde , popękane , brudne itd - do wymiany. Lub inne nieszczelności. można by popryskać break cleanerem w szpreju tutaj i tam poczym widać czy obroty się podnoszą. Jak tak to nieszczelność.

3.czujnik położenia wałków rozrządu lub i wału - raz podaje sygnał a raz nie - umnie tak było aż zaczęło gasnąc podczas jazdy i wreszcie zgasło na amen - tylko wymiana.

4. Nieszczely układ wydechowy/ kolektor itd - nie trzyma odpowiedniego ciśnienia i sondy lamba mogą źle odczytywać dane na luzie (a podczas jazdy ciśneinei w układzie się podnosi i wszytsko wmiarę wraca do normy)- sprawdzić szczelność , wykręcić sondy i sprawdzić czy są okopcone / czarne. Jeśli czujnik połżenia wału lub wałków podaje źle sygnały sonda po 1 stronie może być okopcona (tak było u mnie).

5.czujniki spalania stukowego 4x pod kolektorami - lubują sie w szfankowaniu jak i czuniki wałków lub wału (raz działa a raz nie).

6. brud w baku i wtryski przelewają lub nieszczelność na wtryskach (małe gumeczki) - regenrazja i czyszczenie w serwisie 1 wtrysku ok 50-60 pln . czyszczenie baku itd.

7. jak ciężko odpala na zimno to czujniki wałków/wału lub za niskie ciśnienie na pompie paliwa . A jak ciężko odpala na zimno i przykopci to odma

8. Brudny lub uwalony MAF - jak silnik się krztusi i dławi na luzie to można odłączyć wtyczkę od MAF i sprawdzić czy się poprawiło. Wywali check engine ale na luzie powinna się poprawić kultura pracy , podłączasz wtyczkę i wraca do problemów . Czyścimy lub wymieniamy MAF.

9. wszytko na raz lub wszystkiego po trochu.


ps.

W mojej opinie jak by cewka była uwalona to auto by się nie wkręcało na obroty at all ale z cewkami bosh różnie bywa i prędzej czy później czeka je wszystkie wymiana. Masz auto po 1998 wiec nie ma icv- jest zintegrowane z przepustnicą jako element elektryczny a nie podciśnieniowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.