Skocz do zawartości

Bmw e91 2.0d problem z mocą


DirtyAndyxE91

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiem, że jest dużo wątków na ten temat ale już szuka2m problemu przez miesiąc i wolę napisać nowy niż strzelać i wymieniać aż do skutku.


Na trasie około 200/300km (deptania), po około godzinnym postoju i odpaleniu auta tak jakby... Zgubił gdzieś turbine... Czuć ja dopiero od 2.5k obrotów(wcześniej 1900/2000).


Silnik 2.0 M47 163km po czipsie na 202km

Dpf, wiadomo co z nim się stało :)


Do tej pory wymieniłem:

Oba termostaty na nowe z ASO (max temp podczas jazdy nie przekraczała 60stopni co za tym idzie większe spalanie i pobierał olej...)

Założony nowy separator oleju, odma jak zwał tak zwal

Zalany świeży olej motul 8100 xclean 5w30

Nowy filtr oleju Mann

Nowy filtr powietrza Bosch (stary był chyba od nowości bo rozsypal się na 300czesci przy ściąganiu, a śrubami męczyłem się około 2h...)

Na rozgrzanym silniku, 4 but w podłodze 1700 obrotów, ekonomizer zatrzymuje się na 17l/100 i rusza dalej dopiero po przekroczeniu +/- 2.5k obrotów razem z turbina.


Po odpieciu przepływki nie czuć różnicy.

Egr wyczyszczony (zaraz po tym jak zaczęło się to dziać)

Korekcję wtryskowe od - 0.5 do 0.9

Czujnik ciśnienia doladowania czyszczony 3 razy...

Spalanie 11.2/11.8 l/100km wg komputera w menu


Naprawdę przepraszam, że zakładam nowy temat ale już nie wiem za co się zabrać, a chuj mnie strzela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz nowego turbo. BTW to typowe dla tego samochodu że przy mocnym długotrwałym ciśnięciu w trasie wysiada turbina.

Tego się właśnie boję najbardziej tylko od 2.5k turbina ciągnie tak jak powinna... Może spróbować podmianke czujnika? Żeby wykluczyć na 100% to?

Dodam, że temu wszystkiemu towarzyszy błąd niskiego ciśnienia na listwie CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak odepniesz czujnik ciśnienia który jest na listwie CR od przodu to auto pokaże check'a ale będzie pracowało mniej więcej tak samo i możesz sprawdzić czy to problem z ciśnieniem.


Turbo może pracować ok na wyższych obrotach bo wtedy ustawienie zmiennej geometrii ma już mniejsze znaczenie.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepniesz czujnik ciśnienia który jest na listwie CR od przodu to auto pokaże check'a ale będzie pracowało mniej więcej tak samo i możesz sprawdzić czy to problem z ciśnieniem.


Turbo może pracować ok na wyższych obrotach bo wtedy ustawienie zmiennej geometrii ma już mniejsze znaczenie.

Sprawdzę po pracy. Jutro zrzucam cały dolot, IC, kolektor, zaslepiam egr i jak się uda to katalizatory out albo do czyszczenia.


Podłączyłem dzisiaj pod kompa i jedyny błąd jaki został to sonda (przecięte kable od wtyczki pewnie przy usuwaniu dpf)




Jak odepne ten czujnik mogę normalnie się przejechać z odpietym?



AA...Na rozgrzanym silniku(bieg jałowy) MAF 16G/S przy 3.5k obrotów 68g/s. Dobrze/źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.