Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zrobiłem kilka wersji krzywej, jeździ się na nich w zasadzie podobnie.

Dlatego się w to bawię bo przy nagłym depnięciu np przy 3000 obr na 2 biegu autko się zbiera troche gorzej niz na benz (takie mam wrażenie).

 

Która krzywa bardziej była by w/g Was lepsza tak aby autko chodziło tak jak na benzynie w całym zakresie obrotów.

 

Poniżej zrzuty mapy jaką mi zrobili gazownicy oraz zrzuty krzywej.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//info.wsisiz.edu.pl/~czarnowa/fotki/krzywe/mapa.jpg

Mapa

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//info.wsisiz.edu.pl/~czarnowa/fotki/krzywe/3.jpg

Model zrobiony przez gazowników. Na nim w górnym zakresie obrotów autko było słabsze, dlatego zaczęłem się w to bawić.

 

Poniżej moje eksperymenty:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//info.wsisiz.edu.pl/~czarnowa/fotki/krzywe/4.jpg

1

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//info.wsisiz.edu.pl/~czarnowa/fotki/krzywe/5.jpg

2

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//info.wsisiz.edu.pl/~czarnowa/fotki/krzywe/6.jpg

3

 

Która w/g Was optycznie lepsza lub może macie jakiś inny pomysł.

Opublikowano

Andrzej a wiec tak ,prawidłowo optymalne obroty przeprowadzania procedury autokalibracji to 2500 rpm.

Aby zweryfikować poprawność ustawień i mieć pewność, że samochód pracuje poprawnie w całym zakresie obciążeń, należy stworzyć tzw. „mapy” pracy sterownika. Mapy tworzymy podczas pracy na benzynie oraz z pracy na gazie. Aby rozpocząć procedurę tworzenia mapy, należy podłączyć do sterownika dodatkowy czujnik podciśnienia ,a następnie wykonać jazdę testową. Sterownik automatycznie zacznie zbierać punkty pracy. Podczas jazdy testowej należy utrzymywać obroty ok. 2500 rpm (2200-2800rpm) i różne, ale stabilne obciążenia. Dany odcinek drogi testowej należy przejechać dwukrotnie najpierw na benzynie a potem na gazie. W trakcie jazdy testowej, można obserwować powstawanie mapy na ekranie komputera (nie jest jednak to konieczne).Opcja 'Oblicz nastawy' ułatwia ustawienie właściwych parametrów modelu pracy.Należy tak dobierać parametry 'Nachylenie (MULT)' i 'Przesunięcie OFFSET' aby czerwona linia modelu pokrywała się z punktami pracy uzyskanymi przez zebranie mapy.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano

Troche uboga ta mapa lepsza była by taka:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img124.imageshack.us/img124/5708/mapaml9.jpg

 

Optycznie żadna mi się nie podoba :D a tak poważnie to dobrze było by troche dłużej pojeździć z czujnikiem kalibracyjnym żeby mapa była pełniejsza. Ewentualnie jeśli masz lapka to pojeździj troche z nim i spróbuj ustawić tak żeby czasy benzynowe podczas jazdy na LPG i Pb nie różniły się. Poza tym wygląda, że jest troche za bogato zwłaszcza przy niskich obciążeniach, zrób autokalibracje (zaczynając od nachylenia 1 i przesunięcia 1,00) i zobacz jakie wyjdzie nachylenie, może dysze są źle dobrane. Znając naszych gaziarzy trzeba być przygotowanym na wszystko :worried:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Po autokalibracji na offset=1 i mult=1 zwraca pochylenie 0.87, tak jak na pierszej charakterystyce.

Robiłem próby przy większych obciążeniach (np żwawe ruszanie) i czasy gazowe były mniejsze niż czasy benzynowe. Teraz mam ten model z mult=1.04 i offset=0.5 i przy podobnej próbie czasy są zbliżone. Wykres lambdy przy benzynie i gazie jest niemal identyczny. Ale pojeżdżę z lapem jeszcze i popatrzę, czujnika nie mam :(

 

A powiedz co można by ew. zmienić w/g Ciebie w którejś z tych charakterystyk. Ja np zauważyłem że charakterystyka po autokalibracji (ta pierwsza, gaownicy tak zrobili, ale autokalibracja zwraca takie samo mult) jest zbyt płaska, osatni punkt dla długich czasów jest ponad linią modelu, podczas gdy pozostałe są na linii poniżej.

 

tak poza tym: wtryski mam valtek (czytałem że dla nich offset wyjściowo sie ustawia na 2.5, ale jak tak robiłem to mult wychodziło koło 0,6.. więc nie zbyt fajnie. Jak zacznamy od 1 to jest jak pisałem 0.87, czyli w teorii ok.). Dodam że na tych wszystkich modelach jeździ sie podobnie, szczerze mówiąc różnic nie widze (tylko ten oryginlny słabszy), wolne obr chodzą równo.

Opublikowano

Teraz mam ten model z mult=1.04 i offset=0.5 i przy podobnej próbie czasy są zbliżone. Wykres lambdy przy benzynie i gazie jest niemal identyczny. Ale pojeżdżę z lapem jeszcze i popatrzę, czujnika nie mam :(

Myśle, że jak na Valteki offset = 0,5 jest stanowczo za krótki. Czy czasy Pb na jałowym też wynoszą ok. 4,5ms i czy się zmieniają przy przejściu na LPG? Jałowy trzeba tak ustawić żeby przejście z LPG na Pb było niezauważalne.

A powiedz co można by ew. zmienić w/g Ciebie w którejś z tych charakterystyk. Ja np zauważyłem że charakterystyka po autokalibracji (ta pierwsza, gaownicy tak zrobili, ale autokalibracja zwraca takie samo mult) jest zbyt płaska, osatni punkt dla długich czasów jest ponad linią modelu, podczas gdy pozostałe są na linii poniżej.

Ja zmieniłbym dysze na mniejsze. Wtedy nachylenie było by bardziej strome. Offset byłby prawidłowy dla tych wtryskiwaczy bo mogą się teraz nie wyrabiać. Mapa i regulacja jest źle zrobiona, po pierwsze mapy nie pokrywają się a po drugie prosta powinna leżeć na tych punktach.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img246.imageshack.us/img246/5200/clipboard01qk1.jpg

 

tak poza tym: wtryski mam valtek (czytałem że dla nich offset wyjściowo sie ustawia na 2.5, ale jak tak robiłem to mult wychodziło koło 0,6.. więc nie zbyt fajnie. Jak zacznamy od 1 to jest jak pisałem 0.87, czyli w teorii ok.). Dodam że na tych wszystkich modelach jeździ sie podobnie, szczerze mówiąc różnic nie widze (tylko ten oryginlny słabszy), wolne obr chodzą równo.

Wg mnie dysze są troche za duże, powinny być mniejsze żeby nachylenie wzrosło do około 1,0 wtedy było by b. dobrze. Poza tym na gazie zawsze będzie troszke słabszy u mnie też zauważyłem, że największa różnica jest na dwójce nie wiem dlaczego bo np. na III i IV jest normalnie a elastyczność na IV jest troche lepsza niż na Pb.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Jak jest tylko Pb to czasy Pb są 4.5-5ms. Jak chodzi na LPG to czasy PB są koło 4.2-4.5, LPG tak samo, przejście jest niezauważalne i jak stoi i jak się jedzie.

 

Jak może się obiawiać 'nie wyrabianie' się tych valteków? bo przyznam że jak jeżdże to różnicy między tymi moimi modelami nie widzę (tylko na oscyloskowpie przy próbach były). Problem w tym że nowej mapy nie mogę zrobić bo nie mam czujnika, do gazowników nie chce mi sie jechać i tłumaczyć im że białe jest białe.

 

Zrobiłem jeszcze jeden model po jeździe z laptopem i w nim na oscyloskopie czasy np na 2 i 3 biegu przy przyspieszaniu na maksa się pokrywają (benz i Pb).

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//info.wsisiz.edu.pl/~czarnowa/fotki/krzywe/7.jpg

Zrobiłem tak że dla krótkich czasów jest płasko a dla dużych (przy przyspieszaniu w deske na 2 chyba było jakoś 19s) musiałem krzywą wygiąć tak żby była bardziej stroma.

 

Fazer, rozumiem że to jest tak że czasy Pb i LPG w całym zakresie powinny być do siebie zbliżone?

Opublikowano

Jak może się obiawiać 'nie wyrabianie' się tych valteków?

Chodzi o to, że valteki są troche wolniejsze od matrixów i przy bardzo krótkich czasach mogą "nie nadążać" się zamykać, mogą być problemy z biegiem jałowych. Ja mam matrixy i po zrobieniu mapy nie musiałem korygować offset'u (1,00).

 

Fazer, rozumiem że to jest tak że czasy Pb i LPG w całym zakresie powinny być do siebie zbliżone?

Moim zdaniem czasy Pb na benzynie i na LPG powinny być zbliżone w całym, zakresie obciążeń to właśnie obrazuje graficznie mapa. Jak sam widzisz gazownicy nie postarali się i punktów na mapie nie jest zbyt wiele, poza tym mapy Pb i LPG niepokrywają się.

Jedź do nich niech Ci zrobią pożądną mapę. Pojeździj z gazownikiem ok. 15km na Pb a potem 15km na LPG - styl jazdy normalny jak na codzień tylko w zakresie od 2200-2800 rpm.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.