Skocz do zawartości

E46 330d M57n drgania na biegu jałowym


kojo31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Na wstępie zaznaczę, że przejrzałem wszelkie tematy, które były związane z moim problemem ale nie znalazłem rozwiązania.

Do rzeczy, 330d M57N manual . Problem polega na tym, że jak samochód złapie juz swoją temperaturę i trochę się nim pojezdzi to podczas np. stania na światłach zaczyna dziwnie drżeć buda takie jak bicie wyczuwalne na kierownicy, fotelu, podłodze. Na chwilę obecną jest nowy dwumas luk i koło pasowe corteco. Poduszki pod silnikiem wizualnie bez zastrzeżeń i dzisiaj przez wężyk wprowadziłem dym z papierosa żeby zobaczyć czy nie mają gdzieś jakiejś dziury itp. jak również zasysalem ustami wężyk od każdej poduszki i widać było jakby się delikatnie wciągała. Wąż od elektrozaworu jak przylozylem palec czuć ze zaciąga. Z błędów są tylko od świec ale wiem ze sterownik mam do naprawy. Korekcja wtryskow w Inpie tez ok sprawdzana z samochodem w którym nie występuje taka usterka nawet u mnie była lepsza.

Ja obstawiam

Elektrozawor od poduszek sprawdzę jego oporność

Poduszki silnika- niby sprawdzone jako tako

Wtryski

Macie jakieś pomysły co sprawdzić czego się czepic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeszcze nie rozwiązałem problemu. Kroki, które poczyniłem to wymiana jednego z wtrysków, która i tak nie pomogła chociaż mam teraz o niebo lepszą korekcję. Natomiast zauważyłem wczoraj po mocniejszym traktowaniu samochodu, że jak stanę w miejscu to korekty silnika stają w miejscu i zaczyna się bujanie tak jak kolega z forum Youshimura mi podpowiedział, że wygląda to na wyłączenie smooth controller. Objaw bujania jest identyczny gdy w inpie wejdziemy w zakładkę, która pokazuje obroty na poszczególnych cylindrach. Z ciekawych rzeczy jest to, że w tej chwili jak samochód zacznie się bujać i go zgaszę to nie mogę go odpalić. Skasuję błędy nie związane z moim problemem i samochód odpala. Dzisiaj mam zamiar podmienić całą listwę CR z czujnikiem i zaworem. W razie niepowodzenia podmienię jeszcze czujnik w pompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja juz wysiadam. Wymieniłem szynę CR z czujnikiem i zaworem, wymieniłem czujnik na pompę, podmienilem DDE z EWS i kluczykiem i nadal to samo. Odpinalem elektryczny podgrzewacz wody i zawór co daje na nagrzewnice i nic. Dzisiaj podczas jazdy standardowo jak osiągnął 88-89 stopni zaczęło się bujanie. Korekcje wtryskow stanęły w miejscu i bujalo samochodem. Na pracującym silniku odpialem przepływomierz i zero problemu samochód i ciszej pracował i nic nie bujalo. Wyskoczył natomiast błąd 5E21 Presure sensor 2 electrisch defekt i nie mogę go usunąć. Zmieniłem przepływie na drugą sprawna zrobiłem adaptacje i wyjechałem na próbę. Temp 88-89 stopni i na postoju zaczyna bujać odpialem przeplywke i wszystko idealnie. Czy ktoś mi pomoże? Bo ja już psychicznie nie wyrabiam z tym samochodem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Weź na próbę odepnij wtedy przewód podciśnienia od egr i zaślep go śrubką, check wyskoczy z czasem jak masz euro4.

Błąd 5E21 dotyczy czujnika na pompie dsc, pierwszy od strony przodu auta, sprawdź przewody i potraktuj wtyczkę kontaktem w sprayu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam euro3 po pracy podłącze przeplywke bo obecnie jeżdżę z odpieta. Egr mam ograniczony ale sprawdzę. Czujnik na pompie to wiem który ale co ma wspólnego jego błąd z odpieciem przeplywomierza? Wcześniej go nie było a pojawił się w momencie odłączenia przeplywki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zbieg okoliczności? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh może i tak bo nawet nie zauważyłem kiedy te kontrolki i błąd 5e21 zniknął.

Do rzeczy podczas występowania bujania odpialem podciśnienie od egr i nic nie pomogło natomiast jak odpialem przeplywke bujania nie ma i korekcje wtryskow chodzą. Podczas bujania są zamrożone.

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że podczas pomiarów live data z odpietym przeplywomierzem wartości zmierzone normalnie się zmieniają i przy pełnym obciążeniu dochodzą do wartości ponad 1150 czyli tak jak z podpietym przeplywomierzem. Samochód nawet jak daje mu się w palnik nie puści grama dymu a nie ma pierwszego kata.

Czy ktoś mi powie dlaczego mam prawidłowe pomiary z przeplywki skoro jest odlaczona? Dla mnie jest to nienormalne. Samochód po odpieciu przeplywki jest jakby mocniejszy i silnik bardzo ładnie pracuje. Naturalnie mam w dde błąd air mass flow meter i czujnika w rurze IC- EGR.

Jest na to jakieś wytłumaczenie? Czym się zająć teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem test przelewowy na rozgrzanym silniku temp 86 stopni po 4 minutach pracy na wolnych obrotach wyniki są następujące :

1. 63ml

2. 74ml

3. 83ml

4. 89ml

5. 52ml

6. 64ml


Jak dla mnie to wszystkie nadają się do wymiany ale może niech wypowie się ktoś kto ma pojęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.