Skocz do zawartości

E39 TDS ustawienie kąta wtrysku po zamontowaniu pompy


roochacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

wymieniłem sobie w pompie tłokorozielacz z głowiczką w TDSie bo nie palił na ciepłym. W tym celu wyjąłem sobie pompę ściągaczem, wymieniłem w niej co trzeba i uszczelki, montuję z powrotem i tu miałem mały problem bo aby zamontować to mi klin nie do końca pasował na koło, a inaczej obrócić pompą nie moglem bo już mi dwie szpilki blokowały dalszy ruch. na czerwono zaznaczone tak jak początkowo chciał wejść:

eae2fdafd6614.png

pewnie było tak że był lekko naprężony po zgaszeniu silnika, a po wypchaniu ściągaczem klin się przekręcił te 1-2 mm do luźniej pozycji. No to cyk montuję inaczej, wykręcam "szpilki" czyli te 2 śruby na których się wspiera pompa:

d9db65146cf86.png

wstawiam pompę - teraz już weszła na klin, lekko przekręcam pompą (troszkę siły trzeba użyć), te szpilki znowu wkręcam w blok silnika no i mam pompę na miejscu.

No i to tyle historii. Teraz mój główny problem, mam zły kąt wtrysku, pompa na śrubach jest w skrajnym miejscu jeśli chodzi o łatwość obracania nią, czyli że jeśli spróbuję ją bardziej przechylić (odchylić od silnika) to jest to strasznie ciężkie bo w pompie już zaczyna się moment wciskania sprężyn z tłoczkiem. Pozycja śruby:

0be31377f5384.png

A chcę tę pompę odchylić od silnika, aby ta "czerwona kropka" była wyżej. To normalne że tak masakrycznie ciężko ją odchylić (ze względu na te sprężyny w środku)? I w dodatku jak najlepiej sobie te śrubę ustawić początkowo, na środek? Później chciałbym to ustawić jak najbliżej fabrycznej wartości 2.51 według INPY. I w trakcie ustawiania coś trzeba blokować aby np. rozrząd nie przeskoczył?


PS. robiłem testy i leci paliwo ze wszystkich 6 rurek, fura odpala na plaku ale oczywiście na paliwie nie chodzi bo właśnie ten zapłon zły jest :/

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle ustawiłeś silnik przy demontazu pompy dlatego ciągneło łańcuch.Trzeba ustawic wał na blokade i zrobic wszystko od początku.

Ale przekręciłem trochę pompę i odpala bez plaka tylko obroty falują bo podobno mam za dużą dawkę paliwa i muszę przesunąć nastawnik.

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.