Skocz do zawartości

[e61 520d M47N2] Nieodpowiedni olej silnikowy


lewymokiem

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


posiadam BMW e61 520d z silnikiem M47N2 163KM po delikatnym programie na 192KM, w którym silnik niestety uległ uszkodzeniu (obrócona panewka na 3 cylindrze). Dotychczas bmw było zalewane olejem Millers XF Longlife C3 5W30 wymieniamym max co 15000 km, olej kupowałem sam i dostarczałem mechanikowi.

Obecnie w bmw został wymieniony słupek silnika ale mechanik po naprawie zalał silnik olejem VALVOLINE SynPower FE 5W30, który nie spełnia normy LL-04 i generalnie, z tego co czytałem na forum oraz konsultowałem z jednym ze sprzedawców jest chyba nieodpowiednim olejem do tego silnika :(

W związku z tym mam pytanie - czy w Waszej opinii powinienem natychmiast wymienić ten olej na spełniający odpowiednie normy i specyfikacje np. VALVOLINE SynPower MST C3 5W30 czy jednak mogę przejechać kilka tysięcy na tym FE 5W30 bez większych konsekwencji?


Z góry dziękuję za Wasze opinie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic mu nie będzie, tu chodzi o dpf, przy nim powinna być norma ll-04.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, silnik jest wyposażony w dpf, z którym nigdy nie było żadnego problemu. Pytanie brzmi czy mogę zrobić na tym valvo fe powiedzmy chociaż 5-7 tys km bez jakiś poważnych konsekwencji? Zwyczajnie mi go szkoda bo jest nowy a w związku z wymianą słupka i tak już poniosłem duże koszty...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyświetlaczu 288kkm, w rzeczywistości nie jestem pewien w 100%. Ale auto w środku praktycznie jak nowe, w100% zgodne z vin, nie kombinowane, silnik chodził idealnie, równo i aksamitnie, na 15000km dolewałem max 1l oleju przed kolejną wymianą. Przyczyna nieznana, chyba po prostu pech, podobno zdarza się w M47...

Wracając do tematu - czy ktoś orientuje się, jakie będą konsekwencje gdybym zrobił powiedzmy 5-7 tys km na oleju bez normy ll-04?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nieodczuwalne dla Ciebie :wink: może minimalnie bardziej zanieczyszczony dpf, pewnie nie do wyłapania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.