Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


posiadam BMW e61 520d z silnikiem M47N2 163KM po delikatnym programie na 192KM, w którym silnik niestety uległ uszkodzeniu (obrócona panewka na 3 cylindrze). Dotychczas bmw było zalewane olejem Millers XF Longlife C3 5W30 wymieniamym max co 15000 km, olej kupowałem sam i dostarczałem mechanikowi.

Obecnie w bmw został wymieniony słupek silnika ale mechanik po naprawie zalał silnik olejem VALVOLINE SynPower FE 5W30, który nie spełnia normy LL-04 i generalnie, z tego co czytałem na forum oraz konsultowałem z jednym ze sprzedawców jest chyba nieodpowiednim olejem do tego silnika :(

W związku z tym mam pytanie - czy w Waszej opinii powinienem natychmiast wymienić ten olej na spełniający odpowiednie normy i specyfikacje np. VALVOLINE SynPower MST C3 5W30 czy jednak mogę przejechać kilka tysięcy na tym FE 5W30 bez większych konsekwencji?


Z góry dziękuję za Wasze opinie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic mu nie będzie, tu chodzi o dpf, przy nim powinna być norma ll-04.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic mu nie będzie, tu chodzi o dpf, przy nim powinna być norma ll-04.

no i M47T2 raczej go posiada i olej powinien spełniać normę LL-04 :8)

ze swojej strony polecam olej RAVENOL VMP SAE 5W-30

Opublikowano
Dokładnie, silnik jest wyposażony w dpf, z którym nigdy nie było żadnego problemu. Pytanie brzmi czy mogę zrobić na tym valvo fe powiedzmy chociaż 5-7 tys km bez jakiś poważnych konsekwencji? Zwyczajnie mi go szkoda bo jest nowy a w związku z wymianą słupka i tak już poniosłem duże koszty...
Opublikowano

Na wyświetlaczu 288kkm, w rzeczywistości nie jestem pewien w 100%. Ale auto w środku praktycznie jak nowe, w100% zgodne z vin, nie kombinowane, silnik chodził idealnie, równo i aksamitnie, na 15000km dolewałem max 1l oleju przed kolejną wymianą. Przyczyna nieznana, chyba po prostu pech, podobno zdarza się w M47...

Wracając do tematu - czy ktoś orientuje się, jakie będą konsekwencje gdybym zrobił powiedzmy 5-7 tys km na oleju bez normy ll-04?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieodczuwalne dla Ciebie :wink: może minimalnie bardziej zanieczyszczony dpf, pewnie nie do wyłapania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.