Skocz do zawartości

[e39 540i] M62TUB44 Rozrząd i vanosy - błędy, co wymienić.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Mam E39 z silnikiem M62TUB44, ma najechane 340 kkm, przy porannym odpalaniu przez pierwsze dwie sekundy silnikiem rzuca, błędy na desce się nie pokazują, ale w inpie pojawiają się błędy położenia z obu czujników wałków rozrządu i jeszcze coś o lewym powietrzu, co już zostało przeze mnie rozwiązane (wężyk luźny - jeszcze nie sprawdziłem, czy rozwiązało w 100%).

Błędy w inpie:

33 Camshaft control

Error frequency: 1

34 Camshaft control Bank 2

Error frequency: 1


I te dwa błędy z lewego powetrza:

28 LR-Adaption per Time

29 LR-Adaption per Time Bank 2


Do tego mam silne wrażenie, że Vanosy w tym silniku nie istnieją, mam już zaplanowne oddanie ich do Mehenkera w tym tygodniu.

Inpa pokazuje takie wartości w czujnikach przy uruchomionym silniku na biegu jałowym:

KE2gra1.png



Sytuacja jest taka: stan ślizgów, napinaczy i łańcucha jest nieznany, więc pewnie przy naprawie będzie do wymiany łańcuch z osprzętem i regeneracja vanosów.

Czy jest możliwość, żeby to był problem jedynie z niesprawnymi czujnikami położenia wałków?


Tak to brzmi:


bieg jałowy, stał w spokoju całą noc.

Opublikowano
Obstawiam,że to nie jest wina czujników położenia wałków.Ewidentnie w/g mnie slychać vanosy.Nie dobierał się już ktoś wcześniej do rozrządu?
Opublikowano

Samochód kupiony niedawno, jako "vanosy i rozrząd do roboty", ale chyba nikt tego nie tykał w ciągu ostatnich kilku lat - nie mam żadnych informacji na ten temat. Pomiar kompresji silnika mówi, że wszystkie cylindry ~12 bar +- 0,3 bara. Oleju nie przybywa ani nie ubywa, świece wyglądają dobrze.

Po otwarciu silnika do demontażu vanosów (jutro w warsztacie) zobaczy się jeszcze co tam jest w środku - szczególnie stan ślizgów i napinaczy.

Opublikowano

Myślę,że tak czy siak dla "spokojności" rozrząd należałoby wymienić.Zresztą zerkniesz to będziesz wiedział,ale nie sądzę żeby było OK.

PS.Ciekaw jestem czy po ewentualnej wymianie i ustawieniu znikną Ci te błędy

Opublikowano

Otwarte, popatrzone i ocenione: plastikowe elementy ślizgów nie istaniały, łańcuch był bardzo luźny i wyciągnięty.

Do wymiany wszystkie napinacze i ślizgi, oprócz tego jeszcze trzy łańcuchy - serwis twierdzi, że dolny mały łańcuch jest ok i nie ma co ruszać, poza tym jego wymiana wymaga też zdjęcia miski olejowej.

Opublikowano

Jak wstawiałem do mechanika, to kręcił nosem, że nie ma co zrzucać miski olejowej i ruszać łańcuch pompy oleju. Ja nalegałem, to w sumie 200 zł a będzie spokój.

Okazało się, że prawdopodobnie uratowałem tym naleganiem silnik - jakiś artysta kiedyś chciał przyoszczędzić na uszczelkach i złożył silnik na silikon, którego fragmenty prawie zatkały smok przy pompie oleju.

Pozdrawiam, żadnego silikonu w moim silniku.


Inna sprawa, że miska oleju do wymiany, bo ma zniszczony gwint przy korku spustowym.

Opublikowano
Zrobisz i będziesz miał spokój.Trochę szarpnie po kieszeni,ale niestety takie realia.Przypomnę się,żebyś dał znać czy po złożeniu do kupy wszystkiego będziesz miał jakieś błędy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Według porady serwisu na razie nie oddawałem vanosów do regeneracji, z racji rozregulowania rozrządu po poprzedniku chciałem zobaczyć jak to będzie grało.

Błąd 33 "Camshaft control" nadal wisi (pojawia się po skasowaniu),

Dla pełnej staranności dodam, że mam też drugi błąd z termostatu (został wymieniony na 88 stopni, nie ma czujnika).


Oprócz tego widzę, że większość wskazań wróciła do wskazywania mniej-więcej sensownych wartości!

YxgqFcW.png


Oprócz tego, części znalezione w skrzyni rozrządu (i okolicach) to były:

Ramię napinacza, rocznik 97 (97 w kółku)

Ślizg V, rocznik 13 (13 w kółku)

Napinacz górnego łańcucha, rocznik 09 (9 w kółku)

Drugi napinacz górnego łańcucha, rocznik 03 (3 w kółku),

Termostat, rocznik 10,

Oprócz tego separator oleju był niepodłączony, albo się coś rozsypało,

Do tego, jak wspomniałem wyżej, "pan silikon" był obecny.

 

Przypomnę się,żebyś dał znać czy po złożeniu do kupy wszystkiego będziesz miał jakieś błędy

 

Jak wyżej, zastanawiam się tylko jeszcze nad tym, że przy bardzo delikatnym dodaniu obrotów silnik nie jest w stanie utrzymać ich na stałym poziomie. :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.