Skocz do zawartości

[E46] Szarpanie przy jednostajnym lekkim trzymaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. mam problem z e46 mianowicie na 1 albo 2 biegu gdy trzymam rowno gaz bardzo lekko i jest te ok. 1500 obrotow auto zaczyna strasznie szarpac tak jakbym gwaltownie odejmowal i dodawal gazu a trzymam go rowno.

zobrazowane jest to na tym filmiku - akcja od 11 sekundy


Co moze byc powodem? Nie wiem czy to jest powiazane ale dodam tez ze przy maksymalnym skręceniu kierownica w miejscu spadaja lekko obroty jałowe o okolo 100 i podczas jazdy przy zmianie biegow najbardziej na drugi i na 3 jest takie stuknięcie jakby z tyłu pojazdu ale czasem pojawia sie to tez gdy zapinam jedynkę ale nie zawsze.

Opublikowano
Mialem dokladnie ten sam problem, znajomy mowil ze ten stuk przy wlaczaniu biegow to moze byc dyfer, w kazdym badz razie też mi szarpalo, teraz jedem gar chyba przestal dzialac, moze u Ciebie tez tak będzie. Jutro jadę do mechanika to napisze co i jak.
Opublikowano
Mialem dokladnie ten sam problem, znajomy mowil ze ten stuk przy wlaczaniu biegow to moze byc dyfer, w kazdym badz razie też mi szarpalo, teraz jedem gar chyba przestal dzialac, moze u Ciebie tez tak będzie. Jutro jadę do mechanika to napisze co i jak.

 

ale szarpaloi ci tylko przy jezdzie "parkingowej" malo gazu niskie obroty czy caly czas? zdaj relacje jak bedziesz cos wiedzial

Opublikowano
Mialem dokladnie ten sam problem, znajomy mowil ze ten stuk przy wlaczaniu biegow to moze byc dyfer, w kazdym badz razie też mi szarpalo, teraz jedem gar chyba przestal dzialac, moze u Ciebie tez tak będzie. Jutro jadę do mechanika to napisze co i jak.

 

ale szarpaloi ci tylko przy jezdzie "parkingowej" malo gazu niskie obroty czy caly czas? zdaj relacje jak bedziesz cos wiedzial

 

Mi szarpało raczej na wyższych biegach, przy predkosciach +30km/h .

Dzisiaj bylem z niedzialajacym garem, okazalo się ze cewka do wymiany za 2,5 stowy. Ale przez internet nikt Ci jednoznacznie nie powie co i jak. Miałem wcześniej spalanie 14,5(silnik 118km) i ludzie mówili ze dolot albo hamulce a okazalo się ze czujnik w termostacie zapodawal większą temperatur niz rzeczywiście była, przez co silnik ładowal wiecej paliwa. Najlepiej podjedz na komputet bo tak to wrozenie z fusów :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj troche sie bawiłem, wymieniłem gumke za przepływka bo miała dziure ale to nic nie dało.


Problem występuje zawsze gdy na pół sprzęgle rusza sie pod górkę to obroty skaczą tak od 600- 1000 cały czas faluje mimo ze nie dodaje gazu a sprzeglo trzymam rowno, oraz czasem przy wolnej jezdzie na 1 albo 2 biegu i okoloo 1000- 1200obr.

Z ciekawosci odlaczylem przeplywomierz i wydaje mi sie ze silnik jakby lepiej pracowal, chyba nie było juz tego szarpania przy wolnej jezdzie , natomiast przy ruszaniu na pol sprzęgle nadal to samo - szaripie.

Co moze za to odpowiadac? Na pewno nie cewki swiece bo to tylko dzieje sie na niskich obrotach a silnik pracuje ladnie wyzej. Czy moze to byc cos od sprzęgła? Skrzyni? A moze silniczek krokowy? Ktos ma jakies przypuszczenia?

jeszcze jedna rzecz to przy odpaleniu rano przez jakies 2 sekundy tez mu faluja obroty ale potem normalnie chodzi na wyzszych jakby na ssaniu i spadaja po chwili do 800

czasem podczas szybszej jazdy przyspieszania gdy jest np 4000 obrotow i wciskam sprzeglo zeby wrzucic wiekszy bieg to obroty przytrzymują jeszcze jakies 1,5sekundy na tym poziomie po czym dopiero opadaja


dodam jeszcze ze na silniku zadnych bledow nie ma oprocz jednego - 123 ansteuerung kennfeldkuehlung

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Grzałka termostatu, więc cały do wymiany. Trzeba obejrzeć korekty paliwowe oraz pracę sond.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Grzałka termostatu, więc cały do wymiany. Trzeba obejrzeć korekty paliwowe oraz pracę sond.

 

sond nie ma - kolektor bez katów oraz sond a sondy usunięte programowo.

auto na lpg ale na benzynie rowniez ma z tym problem



a czy termostat jest też na pewno do wymiany? jakie byłyby objawy, bo silnik szybko się nagrzewa i trzyma równo temperature w okolicach 92-94

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinno być 96-97 stopni, grzałka powoduje obniżenie temperatury przy dużym obciążeniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Powinno być 96-97 stopni, grzałka powoduje obniżenie temperatury przy dużym obciążeniu.

 

to do tego błedu 123 wymienic termostat


ale co z tym szarpaniem na polsprzegle? skoro sondy wylaczone programowo dlaczego moze tak szarpac? i tez ta zmiana biegow przy wyzszych obr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki soft masz wgrany? Nagraj korekty paliwowe po rozgrzaniu i na wolnych obrotach. Dodatkowo masę powietrza pokaż, później 3 bieg i gaz w podłogę bez odpuszczania do ponad 6000 rpm, oczywiście nagraj programem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.