Skocz do zawartości

N57Z 535dx 313KM LCI mniejsza moc po pierwszym odpaleniu


mradziol

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,


tym razem problem z silnikiem biturbo (twinturbo...) ... N57Z 535dx 313KM LCI z 10/2013 przebieg prawie 200tys. km. Po pierwszym odpaleniu jak jest zimny nie ma pełnej mocy na wyższych obrotach. Tzn. wyjeżdżam po nocy z garażu i i do 2,5tys obrotów ładnie idzie a potem brakuje mu mocy i słychać tak jakby zawory...


Staję, wyłączam - włączam silnik ponownie i wszystko wraca do normy. I tak do kolejnego poranka.


Co ciekawe, żadne błędy się nie wyświetlają ale samochód "wie że coś jest nie tak" bo na wyświetlaczu pokazującym KM i Nm wskazówki po pierwszym odpaleniu nie pokazują pełnej mocy.


Czyżby to problem z EGR albo z przepustnicą sterującą turbinami albo łopatkami turbiny? Obawiam się, że podłączenie pod kompa nic nie pokazę, jedynie live data u kogoś kto się zna...?


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdziłem podciśnieniowo wszystkie gruszki, węże gumowe. Wszystko wydaje się być sprawne. Szukamy dalej... Jak dla mnie to po nocnym postoju przyblokowują się klapki od jakiegoś zaworu (WASTEGATE?) i zgaszenie i ponowne uruchomienie auta dopiero wprawia je w ruch...


Pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może jednak błędy na początek :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no wiem wiem, ze bledy na poczatek ale akurat nie mam pod reka kompa:P nie chce tu fali hejtu bo zdaje sobie sprawe ze sie zaczyna dzis wszystko od kompa ale mnie i tak fascynuje ta usterka bo to musi byc jakas mechaniczna sprawa. a te silniki maja tak kurewsko ciezki dostep do turbo ze ciezko nawet gruchy paluchami ruszyc.


z ciekawostek i kompa to niby wszystko mozna sprawdzic a BMW nie przemyslalo tego, ze jak nawali termostat (zalozmy ze sie otworzy i zblokuje) i temperatura silnika skacze od 70 do 100 raz w jedna raz w druga to zadne bledy sie nie zapisuja. a wystarczylo dodac linijke kodu, ze np po iluś km temp nie moze spasc w jakis tam zakresie tolerancji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.