Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem z brakiem mocy w moim E90 318d 143KM N47 2008. Zauważyłem odczuwalny spadek mocy z dnia na dzień. Auto już się tak nie zbiera chociaż przyśpiesza płynnie.


Objawy:

-0-100km/h w granicach 10/10.5s

-brak odczuwalnego wzrostu przyśpieszenia przy 2.000 obrotów tak jakby sie geometria nie zmieniała.

-auto nie szarpie i przyspieszenie jest płynne brak tego kopa przy otwieraniu sie turbiny


do tej pory sprawdzone:

-dźwignia sterownika turbiny wykonuje test prawidłowo (przy włożeniu kluczyka do stacyjki)

-filtry oleje wszystkie nowe

-błędów na silniku brak (za wyjątkiem świec żarowych)


poniżej live data z biegu jałowego i buta na 3 biegu. parametry poza zakresami ale nie wiem właśnie czy to błąd inpy czy czujnik do wymiany.

full.png idle.png


Ktoś pomoże?

Opublikowano

Niestety w chwili obecnej nie mam DISa żeby bardziej sczytać dane. znalazłem informacje że Inpa przekłamuje odczyty i wyniki należy podzielić przez 10.

Ale i tak 2489/2543 mbar to chyba nie najgorszy wynik. a jeszcze powiedziałbym że to efekt braku dokładnego testu. (brak odpowiedniej drogi)

Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny. Czy jakaś nieszczelność za czujnikiem ciśnienia jest możliwa? Wczoraj goniłem auto na autostradzie i poszło bez problemu 205km/h to chyba ok. Jeździ bardzo płynnie ale na 3 biegu powinno się zwijać a w moim odczuciu to nie to.

u mechanika byłem to geniusz mówi że wszystko jest ok. błędów oczywiście brak.

Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć czy przy nieszczelności układu doładowania może być ona tak mała że nawet nie słychać uciekającego powietrza?

Wcześniej jak sie pojawiała nieszczelność/ pęknięty wąż w innym to autem nie dało się jechać a tu po prostu jak by miał ze 110km.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

trochę odgrzewam swojego kotleta ale auto zaskoczyło. teraz wyraźnie czuć że po 1500 obrotów jest odczuwalny skok przyśpieszenia. aktualnie chodzi jak wcześniej czyli dobrze. Ale zastanawiam się co to mogło być i gdzie ew. w przyszłości szukać przyczyny. przepływomierz, turbina?

z moich wcześniejszych obserwacji wynikało że tak jakby turbina nie zmieniała geometrii i przyśpieszenie było płynne a teraz jest standardowy skok po osiągnięciu 1500 obrotów. Czy ktoś ma jakieś pomysły? i czy geometria w 318d lubi się zacinać?

Opublikowano
trochę odgrzewam swojego kotleta ale auto zaskoczyło. teraz wyraźnie czuć że po 1500 obrotów jest odczuwalny skok przyśpieszenia. aktualnie chodzi jak wcześniej czyli dobrze. Ale zastanawiam się co to mogło być i gdzie ew. w przyszłości szukać przyczyny. przepływomierz, turbina?

z moich wcześniejszych obserwacji wynikało że tak jakby turbina nie zmieniała geometrii i przyśpieszenie było płynne a teraz jest standardowy skok po osiągnięciu 1500 obrotów. Czy ktoś ma jakieś pomysły? i czy geometria w 318d lubi się zacinać?

 

Wg twoich screenow obstawial bym czujnik cisnienia doladowania bo nie wiem czy zauwazyles ale cisnienie zmierzone ma o jedno zero wiecej niz oczekiwane przez sterownik

Opublikowano
dzięki za odp. sprawdzę z ciekawości teraz INPĄ jakie będą dane doładowania. bo aktualnie auto jeździ dobrze. jeśli będą dobre wskazania to najprawdopodobniej czujnik szaleje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.