Skocz do zawartości

E71 4.0d - Podszarpywanie po odpuszczeniu gazu


HubiBMW

Rekomendowane odpowiedzi

hej,


Koledzy, miesiąc temu stałem się posiadaczem wymarzonej od dawna X6 E71 z 2010 roku napędzanej silnikiem 40d. Generalnie autem jestem zachwycony i jak znajdę czas na małą sesję to na pewno pochwalę się nim w galerii.


Ale do rzeczy:

Tak jak w temacie - przy odpuszczaniu gazu zaczyna być odczuwalne poszarpywanie - z częstotliwością wyraźnie zależną od prędkości - im szybciej jadę tym szybciej poszarpuje. Kiedy dotaczając się naprawdę powoli do skrzyżowania skrzynia wrzuca luz mam wrażenie, że to ustaje. Przy przyśpieszaniu czy też jednostajnej jeździe ten objaw nie występuje - tylko po odpuszczeniu gazu. Odnoszę też wrażenie, że pojawia się to dopiero po przejechaniu kilku kilometrów (na zimnym silniku jakby problem się nie pojawia) - choć może to być subiektywne odczucie.

Skrzynia generalnie zmienia biegi zarówno w górę jak i w dół na moje oko bez zarzutów - zarówno w trybie manual, sport jak i d.


Auto ma spory przebieg - około 260 tyś. - jednak w 2016 roku poprzedni właściciel wymieniał skrzynię (na używaną, jednak podobno w dobrej kondycji).


Czy ktoś podejrzewa co mogło zostać uszkodzone? Czy uszkodzone czy może olej/adaptacja? Kwestia skrzyni czy napędów? Wiem, że ciężko wróżyć z fusów, ale może jakiś trop?

Czy ktoś może polecić znachora w Warszawie (najchętniej okolice Pragi lub Mokotowa), który mógłby zdiagnozować i ewentualnie zająć się usterką (w rozsądnym wynagrodzeniu :))?


Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzedni właściciel wymieniał skrzynię (na używaną, jednak podobno w dobrej kondycji)

 

Czyli przerzucił problem na ciebie, typowe dla posiadaczy tej szlachetnej marki :mrgreen:

Przecież masz u siebie Autojózefów który za darmo podłącza do komputera. I będziesz od razu wiedział z ilu tysięcy wyskoczysz na naprawę skrzyni.

Ja bym stawiał na zawory, może nawet komplet.

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzedni właściciel wymieniał skrzynię (na używaną, jednak podobno w dobrej kondycji)

 

Czyli przerzucił problem na ciebie, typowe dla posiadaczy tej szlachetnej marki :mrgreen:

Przecież masz u siebie Autojózefów który za darmo podłącza do komputera. I będziesz od razu wiedział z ilu tysięcy wyskoczysz na naprawę skrzyni.

Ja bym stawiał na zawory, może nawet komplet.

 

Heh, jest to możliwe, choć status człowieka od którego kupiłem auto raczej nie wskazywałby na chęć przerzucenia na mnie problemu.

Autojózefów - na szybką diagnostykę faktycznie w wolnej chwili podjadę - jednak naprawy u nich nieco się obawiam - w internecie i na tym forum opinie o nich są bardzo kontrowersyjne.


Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś pomysły na testy które mogą coś przybliżyć, lub namiary na kogoś kto mógłby zerknąć na problem jestem otwarty :)

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, byłem dziś u miłych Panów z Auto Józefowa, samochód podpięty pod komputer, skrzynia nie ma żadnych błędów, Panowie po jeździe testowej wspominają że ze skrzynią wszystko wygląda w porządku - diagnozowali by kierunek z napędami - możliwe, że skrzynka rozdzielcza - co w sumie przy takim przebiegu może mieć sens :)


Zatem szukam dalej. Tak się zastanawiam czy nie zrobić małego testu - podobno x-drive da się 'wyłączyć' bezpiecznikiem? - sprawdziłbym to sobie, jednak który bezpiecznik w E71 jest za to odpowiedzialny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Niestety nie mam kanału, z bezpiecznikiem poszło by łatwiej, a efekt chyba taki sam?

 

jezeli autko jest wyprodukowane kwiecień 2010 lub później to tu jest schemat instalacji podłączenia VTG do sterownika :


BMW E71 X6 xDrive40d SC / Schaltbilder und Funktionsbeschreibung / Antrieb / Verteilergetriebesteuerung / Versorgung VTG-Steuergerät /

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e71-x6-xdrive40d-sac/wiring-functional-info/power-train/transfer-case-control/power-supply-vtg-control-unit/DjC3H89W


.... bezpiecznik Nr. 31 :D


A4010, F1, F10, F2, F27, F28, F29, F3, F30, F31, F32, F33, F34, F35, F36, F37, F38, F39, F4, F40, F41, F42, F43, F5, F6, F7, F8, F9

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e71-x6-xdrive40d-sac/components-connectors/components/f-fuses/f9-fuse/1VnYgTg9yP


lub wtyczke od sterownika

27 10 700Steuergerät für Verteilergetriebe ein-und ausbauen/ersetzen (ATC 700)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e71-x6-xdrive40d-sac/repair-manuals/27-transfer-box/27-10-transfer-box/OGZnQQ6

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I tak, i nie :) W zasadzie nie wiem, więc nie pisałem tu żadnych wniosków :)


Jak wcześniej wspominałem zacząłem stawiać na xDrive - jednak fachowcy od skrzynek mówili, że objaw poszarpywania po odpuszczeniu gazu nie powinien być z nim związany - konstrukcja przełożenia i działania napędu to raczej wyklucza. Na 'długodystansowy' test z wyjętym bezpiecznikiem się nie zdecydowałem - mam obiekcje co do zrobienia dłuższej trasy z niedziałającymi wszelakimi systemami bezpieczeństwa :)


Nie mniej jednak jak się okazało miałem też inne objawy kończącego się xDrive (lekko szarpiące dopinanie napędu przy skręconych kołach i prędkościach parkingowych) więc poddałem go pełnej regeneracji.


Aktualnie generalnie jeżdżę cały czas po mieście więc ciężko stwierdzić czy to było to (jak wspominałem, objaw pojawiał się dopiero po kilkudziesięciu kilometrach). Aczkolwiek zrobiłem jedną trasę około 500km i mam wrażenie, że objaw poszarpywania już nie wystąpił.


Także na razie jeżdżę. Jak zauważę powrót objawu będę pisał o dalszych losach.


Choć jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś pomysły proszę śmiało pisać - jeśli problem wróci będę miał kolejne pomysły na testy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem dlatego, bo w serwisie w Kassel spotkałem faceta który opisywał podobne objawy. Rocznik 2012, 40d, przebieg chyba 110tys be zmiany oleju w skrzyni.

Na komputerze wyszedł im feler na 2 i 4 zaworze ale nie naciągali gostka tylko pełna wymiana oleju i jednak wypłyneło troche szlamu. Po rozgrzaniu skrzynka cacy jak nowa.

Kazali jeździć i jakby niestety wróciło to jak to powiedział kaseta weg.

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.