Skocz do zawartości

N47T temperatura pracy silnika


slamcity

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Moja "becia" to model F10 silnik N47T (525).

Okoliczności :


Podczas ostatniego weekendu po staniu w korku i dość dynamicznej jeździe przy pełnym załadowaniu i bagażniku dachowym - doświadczyłem komunikatu o zbyt wysokiej temperaturze silnika.

W tym momencie temperatura na wskażniku na desce rozdzielczej była delikatnie powyżej 125 C.

Następnie "odcięło mi moc" i samochód prze 2-3 minuty jechał nie więcej niż 20km/h.

Po "ochłodzeniu" jechał normalnie - ale jak tylko temperatura na wskaźniku na desce rozdzielczej zbliżała się do 125 to włączałem "grzanie" aby go na wszelki wypadek ochłodzić.

Dodam, że wymieniłem termostat(bo przeciekał) i zapobiegawczo pompę wody jakiś tydzień temu.

Dzisiaj oddałem auto do diagnozy do warsztatu gdzie wymieniałem termostat - zobaczymy co wyjdzie ...



Mam następujące pytanka


1. Czy ktoś ma informacje na temat "normalnej" temperatury oleju i płynu chłodzącego - jaka powinna się utrzymywać w przy poprawnie działającym układzie chłodzenia?

2. Czy nierówno pracująca klimatyzacja i przegrzewanie silnika mogą być ze sobą jakoś powiązane?

Mam na myśli okresowy brak chłodzenia z nadmuchem wilgotnego ciepłego powietrza?

Z góry dzięki za wszelkie info.


Pozdrawiam,


Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.