Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Moja "becia" to model F10 silnik N47T (525).

Okoliczności :


Podczas ostatniego weekendu po staniu w korku i dość dynamicznej jeździe przy pełnym załadowaniu i bagażniku dachowym - doświadczyłem komunikatu o zbyt wysokiej temperaturze silnika.

W tym momencie temperatura na wskażniku na desce rozdzielczej była delikatnie powyżej 125 C.

Następnie "odcięło mi moc" i samochód prze 2-3 minuty jechał nie więcej niż 20km/h.

Po "ochłodzeniu" jechał normalnie - ale jak tylko temperatura na wskaźniku na desce rozdzielczej zbliżała się do 125 to włączałem "grzanie" aby go na wszelki wypadek ochłodzić.

Dodam, że wymieniłem termostat(bo przeciekał) i zapobiegawczo pompę wody jakiś tydzień temu.

Dzisiaj oddałem auto do diagnozy do warsztatu gdzie wymieniałem termostat - zobaczymy co wyjdzie ...



Mam następujące pytanka


1. Czy ktoś ma informacje na temat "normalnej" temperatury oleju i płynu chłodzącego - jaka powinna się utrzymywać w przy poprawnie działającym układzie chłodzenia?

2. Czy nierówno pracująca klimatyzacja i przegrzewanie silnika mogą być ze sobą jakoś powiązane?

Mam na myśli okresowy brak chłodzenia z nadmuchem wilgotnego ciepłego powietrza?

Z góry dzięki za wszelkie info.


Pozdrawiam,


Wojtek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.