Skocz do zawartości

[E87] 118i 2006 brak mocy silnika


qbuteq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Coś niedobrego dzieje się z moją Beemką, mianowicie dziś po odpaleniu obroty na biegu jałowym falują, zawsze miałem około 800, teraz jest lekko ponad 1000, co półtora sekundy skaczą do 1200. Trzęsie budą, silnikiem, z wydechu słychać jakby się dławił. Samochód zupełnie stracił moc, dociskając pedał gazu do spodu ledwo przekroczy 1500 obr/min, przez co jazda jest prawie niemożliwa. Do tego czasami zaświecą się kontrolki od ASR i hamulca ręcznego w żółtych kolorach, oraz informacja a dezaktywowanym tempomacie na komputerze pokładowym (zawsze). Jeszcze wczoraj wszystko było z samochodem ok, nie wiem czy to może mieć związek ale dziś rano dolałem lekko oleju po wcześniejszym sprawdzeniu poziomu (na komputerze pokazywało lekko powyżej minimum, nie mam bagnetu) i następnie po odpaleniu nastąpił ów problem. Co to może być? Niestety ani dziś ani jutro nie mam możliwości podjechania do mechanika. Dołączam film, w 0:06 dociskam pedał gazu do dechy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy łańcuch rozrządu się nie zsuną z zębatki?

Łańcuch jest ok, ALE dzisiaj trochę przy nim pogrzebałem, odpaliłem silnik dosłownie na 30 sekund, dodałem dwa razy gazu, wyłączyłem silnik, a rurki od katalizatora zdążyły się tak nagrzać, że nie dało się ich dotknąć palcem. Sprawdziłem rurę wydechową - w ogóle nie nagrzana, tak jakby układ wydechowy był zatkany... Czy przyczyną może być zapchany katalizator? Jeśli tak to co z takim fantem zrobić? Dodam, że sondę lambda mam przed katalizatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy, że łańcuch jest ok? Demontowałeś, sprawdzałeś luz na ogniwkach, sprawdzałeś ustawienie na blokadach?


Zapchany katalizator może prędzej być skutkiem, a nie przyczyną. Np przy przestawionym rozrządzie czy błędach misfire mieszanka mogła się spalać w katalizatorze, i teraz nadaje się on tylko na śmietnik.

Teorii może być wiele.


Jak masz choinkę na desce, to powinieneś najpierw podpiąć kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika, komp nie pokazał żadnych błędów, ciśnienie na cylindrach w porządku, wymienił świece i auto odżyło, jednak wciąż zdarzy się, że szarpnie i zafalują obroty, stwierdził, że do wymiany jedna z cewek zapłonowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie pracował na wszystkich cylindrach i błędów brak, niezły kit :duh: podjedź do kogoś kto zobaczy te błędy i będzie wiadomo co zrobić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pracował na wszystkich cylindrach i błędów brak, niezły kit :duh: podjedź do kogoś kto zobaczy te błędy i będzie wiadomo co zrobić.

 

Po wymianie cewki problem ustał, ale tylko do kolejnego odpalenia auta. Po następntm odpaleniu znowu to samo, kiedy szybko przyspieszam i silnik szybko wchodzi na wysokie obroty zaczyna się szarpanie, gubienie zapłonu, falowanie wskazówki obrotomierza i miga check engine. Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie jest problem z regulatorem zmiennych faz rozrządu ale nie chce mi się w to zbytnio wierzyć, no nic, jutro jadę do bardziej kumatego gościa na diagnostykę i zobaczymy co tam wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj kogoś z oscyloskopem, żeby sprawdził czujniki położenia wałków rozrządu.

I na INPIe sprawdź czy wartość aktualna na vanosach nie skacze, gdy jedziesz ze stałą prędkością. I sprawdź ich adaptacje, bo to że mieszczą się w zakresie -10/+10 wcale nie oznacza, że jest ok.

Możesz też odpalić auto z odpiętymi elektrozaworami vanosów, wtedy będziesz wiedział czy to ma związek z vanosami/czujnikami/rozrządem czy z czymś innym.

I napisz w jaki sposób był sprawdzany łańcuch, bo bez demontażu nie da się stwierdzić w jakiej jest kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.