Skocz do zawartości

Mniejsza ilość mocy w BMW E46


aas92

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,


Od jakiegoś czasu czuje że auto nie posiada takiej mocy jak wcześniej, dodatkowo czasem na biegu jałowym zaczyna drgać (tylko na benzynie, na LPG takie zjawisko nie występuje). Zrobiłem testy INPĄ, błędy jakie zostały wykryte to sond lambda (samochód nie posiada katalizatora w wyniku czego odłączone są sondy). W aucie w marcu został wymieniony olej na Valvoline 10W40, świece boscha, filtry knechta.


Benzyna:


LPG:


Model: BMW E46 M52TUB28 328i + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zbyt mała masa powietrza na wolnych obrotach, nie pokazałeś najważniejszego czyli korekt paliwowych (patrol adaption) na pb i lpg oraz pracy sond. Błędy pokaż a korekty na pb najlepiej nagraj po skasowaniu adaptacji i zrobieniu 50-100 km na samym pb.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 bieg od niskich obrotów do odcięcia, wtedy można oceniać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem adaptacje i przejechałem kilkanaście km na benzynie, następie zrobiłem testy. Test vanosa zrobiłem na 3 biegu jadąc od niskich obrotów do odciny (podczas przyśpieszania musiałem przyhmować, niestety ludzie nie wiedzą co to lewy pas). W drugim linku jest jeszcze raz zrobiona live data oraz test sond ponieważ zapomniałem o parametrach na następnych stronach/


PB95:


Live Data + Sondy:


LPG:



Następujące błędy wykazuje INPA:

Variante : MS420DS0.PRG - Motor silnik
Wersia : 1.32 MS 42.0 fuer M52 mit EWS 3
ERGEBNIS : 8 Błąd w pamięci błędów
Błąd wejścia : 1
Błąd : 0x00E3: lambda contol tolerance Bank 1 to big
Częstotliwość błędów 3
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 768.00 1/min
load 76.26 mg/Hub
temperature cooling water 64.50 Grad C
lambda contol tolerance Bank 1 23.04 %
appear before (rel.) 4.60 h
Abweichung fett
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: E3 B1 03 28 18 0E 96 BB E6 BF
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 2
Błąd : 0x004F: avtivate Lambda probe heating after KAT Bank 1
Częstotliwość błędów 1
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 5120.00 1/min
load 555.60 mg/Hub
lambda probe voltage after cat probe Bank 1 0.43 V
temperature cooling water 84.00 Grad C
appear before (rel.) 4.50 h
--
--
Leitungsunterbrechung
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
Kod błędu: 4F 74 01 28 A0 66 56 B0 E6 C0
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 3
Błąd : 0x003D: avtivate Lambda probe heating after KAT Bank 2
Częstotliwość błędów 1
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 5120.00 1/min
load 555.60 mg/Hub
lambda probe voltage after cat probe Bank 2 0.43 V
temperature cooling water 84.00 Grad C
appear before (rel.) 4.50 h
--
--
Leitungsunterbrechung
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
Kod błędu: 3D 74 01 28 A0 66 56 B0 E6 C0
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 4
Błąd : 0x00CB: lambda control Bank 2 control block
Częstotliwość błędów 4
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 704.00 1/min
temperature cooling water 98.25 Grad C
load 76.26 mg/Hub
lambda probe voltage control probe Bank 2 0.03 V
appear before (rel.) 4.50 h
Abweichung fett
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: CB B1 04 28 16 C3 0E 05 E6 C0
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 5
Błąd : 0x00CA: lambda control Bank 1 control block
Częstotliwość błędów 4
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 704.00 1/min
temperature cooling water 98.25 Grad C
load 76.26 mg/Hub
lambda probe voltage control probe Bank 1 0.10 V
appear before (rel.) 4.50 h
Abweichung fett
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: CA B1 04 28 16 C3 0E 14 E6 C0
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 6
Błąd : 0x00D8: Signal Lambda probe after-Kat Bank 2 not any Signal
Częstotliwość błędów 12
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 1696.00 1/min
load 49.02 mg/Hub
temperature cooling water 96.75 Grad C
lambda probe voltage after cat probe Bank 2 0.43 V
appear before (rel.) 4.30 h
--
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: D8 B4 0C 28 35 09 C1 56 E6 C2
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 7
Błąd : 0x00D7: Signal Lambda probe after-Kat Bank 1 not any Signal
Częstotliwość błędów 12
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 1696.00 1/min
load 49.02 mg/Hub
temperature cooling water 96.75 Grad C
lambda probe voltage after cat probe Bank 1 0.43 V
appear before (rel.) 4.30 h
--
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: D7 B4 0C 28 35 09 C1 56 E6 C2
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 8
Błąd : 0x00E4: lambda contol tolerance Bank 2 to big
Częstotliwość błędów 3
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 800.00 1/min
load 81.71 mg/Hub
temperature cooling water 97.50 Grad C
lambda contol tolerance Bank 2 19.14 %
appear before (rel.) 1.20 h
Abweichung fett
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: E4 B1 03 28 19 0F C2 B1 E6 E1
====================================================================================
Variante : MS420DS0.PRG - Motor silnik
Wersia : 1.32 MS 42.0 fuer M52 mit EWS 3
ERGEBNIS : 8 Błąd w pamięci błędów
Błąd wejścia : 1
Błąd : 0x00E3: lambda contol tolerance Bank 1 to big
Częstotliwość błędów 3
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 768.00 1/min
load 76.26 mg/Hub
temperature cooling water 64.50 Grad C
lambda contol tolerance Bank 1 23.04 %
appear before (rel.) 4.60 h
Abweichung fett
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: E3 B1 03 28 18 0E 96 BB E6 BF
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 2
Błąd : 0x004F: avtivate Lambda probe heating after KAT Bank 1
Częstotliwość błędów 1
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 5120.00 1/min
load 555.60 mg/Hub
lambda probe voltage after cat probe Bank 1 0.43 V
temperature cooling water 84.00 Grad C
appear before (rel.) 4.50 h
--
--
Leitungsunterbrechung
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
Kod błędu: 4F 74 01 28 A0 66 56 B0 E6 C0
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 3
Błąd : 0x003D: avtivate Lambda probe heating after KAT Bank 2
Częstotliwość błędów 1
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 5120.00 1/min
load 555.60 mg/Hub
lambda probe voltage after cat probe Bank 2 0.43 V
temperature cooling water 84.00 Grad C
appear before (rel.) 4.50 h
--
--
Leitungsunterbrechung
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
Kod błędu: 3D 74 01 28 A0 66 56 B0 E6 C0
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 4
Błąd : 0x00CB: lambda control Bank 2 control block
Częstotliwość błędów 4
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 704.00 1/min
temperature cooling water 98.25 Grad C
load 76.26 mg/Hub
lambda probe voltage control probe Bank 2 0.03 V
appear before (rel.) 4.50 h
Abweichung fett
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: CB B1 04 28 16 C3 0E 05 E6 C0
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 5
Błąd : 0x00CA: lambda control Bank 1 control block
Częstotliwość błędów 4
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 704.00 1/min
temperature cooling water 98.25 Grad C
load 76.26 mg/Hub
lambda probe voltage control probe Bank 1 0.10 V
appear before (rel.) 4.50 h
Abweichung fett
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: CA B1 04 28 16 C3 0E 14 E6 C0
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 6
Błąd : 0x00D8: Signal Lambda probe after-Kat Bank 2 not any Signal
Częstotliwość błędów 12
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 1696.00 1/min
load 49.02 mg/Hub
temperature cooling water 96.75 Grad C
lambda probe voltage after cat probe Bank 2 0.43 V
appear before (rel.) 4.30 h
--
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: D8 B4 0C 28 35 09 C1 56 E6 C2
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 7
Błąd : 0x00D7: Signal Lambda probe after-Kat Bank 1 not any Signal
Częstotliwość błędów 12
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 1696.00 1/min
load 49.02 mg/Hub
temperature cooling water 96.75 Grad C
lambda probe voltage after cat probe Bank 1 0.43 V
appear before (rel.) 4.30 h
--
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: D7 B4 0C 28 35 09 C1 56 E6 C2
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 8
Błąd : 0x00E4: lambda contol tolerance Bank 2 to big
Częstotliwość błędów 3
Licznik logistyka : 40
Błąd 1. raz wystąpił w :
Engine speed 800.00 1/min
load 81.71 mg/Hub
temperature cooling water 97.50 Grad C
lambda contol tolerance Bank 2 19.14 %
appear before (rel.) 1.20 h
Abweichung fett
--
--
--
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kod błędu: E4 B1 03 28 19 0F C2 B1 E6 E1
====================================================================================
Variante : EWS3.PRG - Imobilajzer / Elektroniczny imobilajzer EWS
Wersia : 1.30 electronic vehicle immobilization 3 - all types
ERGEBNIS : 3 Błąd w pamięci błędów
Błąd wejścia : 1
Błąd : 0x000F: power on reset
Częstotliwość błędów 31
Static error
Kod błędu: 0F 3F
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 2
Błąd : 0x0033: toleration of changing code increased with key # 3
Częstotliwość błędów 2
Sporadic error
Kod błędu: 33 02
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 3
Błąd : 0x0030: key number 3 not valid because of wrong identification
Częstotliwość błędów 1
Sporadic error
Kod błędu: 30 01
====================================================================================
Variante : ZKE5.PRG - Zamek centralny ZKE (Zentrale Karosserie Elektronik)
Wersia : 1.28 Central Body Electronics V for E46
ERGEBNIS : 4 Błąd w pamięci błędów
Błąd wejścia : 1
Błąd : 0x0033: Wiper: is blocking or Reset contact
Częstotliwość błędów 4
Sporadic error
Kod błędu: 33 04
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 2
Błąd : 0x003D: Central locking system: Short circuit or Open circuit at Motor Tailgate
Częstotliwość błędów 2
Sporadic error
Kod błędu: 3D 02
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 3
Błąd : 0x000B: Power window: Open circuit Motor or Relay Driver's side behind
Częstotliwość błędów 2
Sporadic error
Kod błędu: 0B 02
------------------------------------------------------------------------------------
Błąd wejścia : 4
Błąd : 0x000C: Power window: Open circuit Motor or Relay Passenger side behind
Częstotliwość błędów 3
Sporadic error
Kod błędu: 0C 03
====================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opisz to jakoś, bo to nic nie wnosi. Sondy zawsze pokazuj dopiero po pełnym rozgrzaniu, czyli ok 97 stopni. Interesuje nas f2 i f4 przy pełnym bycie na 3 biegu, gdzie to jest? Nie musisz wychodzić do menu, możesz przejść od razu między np. f2 i f4. Ile km zrobiłeś po skasowaniu adaptacji na pb? To samo ile zrobiłeś na lpg? Czy od razu pokazałeś korekty paliwowe (patrol adaption) po przejściu na lpg?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skasowaniu adaptacji zrobiłem 20km na Pb95 i podobnie na LPG. Testy na filmach wykonywane były na rozgrzanym silniku. Jak rozumiem, mam rozgrzać silnik i nagrać testy Live Data i Vanos przyśpieszając z ~1500RPM do odciny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za mało km, tak jak napisałem 50 to minimum, pod 100 najlepiej. Silnik rozgrzany, 3 bieg, startuj od ok 2000 rpm, nie ma co go męczyć tak, i do odcinki, podgląd na f2 (masa powietrza) oraz drugi taki test z f4 (vanosy), później pokaż f2 przed 20 sekund na wolnych obrotach, na postoju, zrób to na pb po skasowaniu adaptacji i już po jakimś czasie jazdy tylko na pb. F6 (korekty paliwowe) na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku po przejechanych 50-100 km od skasowania adaptacji na samym pb, później to samo na lpg 50-100 km, ale adaptacji już nie kasuj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.