Skocz do zawartości

Remont zawieszenia / progi E39 520 Touring


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry !


Drodzy Panowie, wpadło mi za kilka gorszy BMW E39 520 w kombi, rocznik 98 przebieg 380 000 km. Auto z założenia ma być przejściowe na rok czy półtora ale tutaj pojawia się problem.

Ogólnie autem zrobiłem ponad 2000 km i wszystko jak dla mnie ok (znawcą nie jestem i jestem po przesiadce z Astry G 99r). Sen z powiek spędza jednak zawieszenie. Znajomy mechanik mówi, że luzy w zawieszeniu i przydałaby się generalka. Wszystko za jednym razem. Ceny trochę mnie przerażają ale zastanawiam się czy aby nie zrobić tego auta i czy aby nie pojeździć nim dłużej.


Skupmy się na częściach. Szczytem moim możliwości finansowych będzie Meyle HD. Koszt takiego przykładowego zestawu to około 2800 zł

http://allegro.pl/zestaw-wahaczy-zawieszenia-bmw-5-e39-meyle-i6060327314.html

Zapewne coś tam w trakcie jeszcze dojdzie więc naprawdę jest to maksimum cenowe. Dopłata do Lema nie bardzo. Wybaczcie. Te Meyle i tak będzie załatwione prawdopodobnie po cenach netto. Pierwsze pytania. Czy Meyle to opłacalny zakup? Jaki jest mniej więcej koszt wymiany zawieszenia u mechanika? Być może remont zostanie też rozbity na przód ten rok, tył początek przyszłego. O ile nie ma tutaj przeciwwskazań poza dwukrotnym wysyłaniem auta na geometrię.


Dodatkowo jak to jest z tymi częściami od Master Sports? Z tego co czytam ludzie to wkładają i jeżdżą. Jakieś opinie po dłuższych dystansach? Mowa o samych wahaczach. Drążki oraz łączniki dałbym już wtedy Lema albo Meyle.


Kolejna sprawa to progi. Lewy próg nie dał rady i lewarek trochę się tam wbił. Czy trzeba zmieniać cały próg czy jest opcja na regenerację miejsca pod lewarek? Jak to obecnie się robi? W zasadzie będę jechać do blacharza i w dużej mierze stan podłogi i progów zadecyduje o tym, czy będę auto robić, czy też będę jeździć na tym co jest modląc się o to żeby auto dało radę przez rok.


Auto stoi na balonach 15tkach, przeznaczenie raczej miasto z niewielkimi wypadami w trasę, przebieg max 10000 km na rok i to z dużym zapasem. Wiem, że wymieniane były wahacze z tyłu (długie) bo lewa strona bardzo skrzypiała. Obecnie nic nie skrzypi i ja tam jako tak stuków czy czegoś podobnego nie słyszę. Luzy w zawieszeniu widziałem jednak na własne oczy.


Gdyby ktoś tam dodał coś od siebie, byłbym wdzięczny.

Opublikowano
Ile zrobisz km? Jak zrobisz max 40 tys i sprzedajesz auto (pewnie też za nieduża kasę) to wsadz Master sport wszystkie nowe wahacze, progu bym nie robił i jeździł. Łączniki jak i inne tańsze części kup meyle i będzie git. Jak będziesz jeździć więcej km i auto na dłużej to zrób próg i wstaw zawieszenie to co pisałeś. Bardzo dobra firma.
Opublikowano

No tak jakbym robił, to te 30 000 km chciałbym przejechać. Drogi w mieście całkiem ok. Styl jazdy spokojny.

_____________________________


Jeszcze jedna sprawa. Przy hamowaniu z wyższych prędkości lekko bije po kierownicy. Luzy na wahaczach niby dobiły tarcze, teraz przy zmianie wahaczy rzekomo warto zmienić i tarcze bo stare tarcze mogą dobić nowe wahacze i koło się zamyka. Kolega w pracy wspominał o zestawie tarcz i klocków Textar. Cena przyzwoita a i niby dają radę.

Opublikowano

Byłem u blacharza i próg do ogarnięcia ale to zostawię na później.

Z tyłu okazało się, że mam nowe długie wahacze od Febi więc źle nie jest. Zrobię ten tył dając jeszcze dwa nowe Myle + tuleje pływające / wahliwe + tuleje wahacza.

Na przód pójdą jednak wahacze Meyle, drążki z końcówkami oraz łączniki stab + górne poduszki bo pamiętam, że trzeszczało podczas skręcania jak było zimno.

Już dam lepsze wahacze na przód bo przy takim wydatku te 600 zł więcej jeszcze przełknę a gdyby co, to będzie to na dłuższą metę.


Oby na tym się skończyło. Póki co oczywiście .....

Opublikowano
Jeszcze odswieze. Czy wahacze febi mają prawo bytu? Mam okazje kupic je po dobrej cenie, znacznie taniej od meyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.