Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem,a mianowicie : Wszystkie nawiewy czyli nawiew na szybę,nawiew na podszybiu ( ta duża kratka ) i nawiewy na nogi wieją na gorąco po ustawieniu na ciepło,a nawiew na twarz nawet przy ustawieniu na maksa wieje chłodnym.Gdzie tkwi problem ?
Opublikowano
nie wiem jak w serii5 ale w e36 tez wieje zawsze z tych nawiewow natwarz zimnym i jest to tak zwane wietrzenie i nie mam mozliwosci zeby wialo cieply.tylko wersje z klima dmuchaja po przestawiniu z zimnego na cieple pokretlemdmuchaja z tych nawiewo cieplym
Opublikowano

Po pierwsze : W takim razie po co jest regulacja temperatury pośrodku tych nawiewów na twarz ?

 

Po drugie : Mam klimę. (niestety chwilowo nie ma w niej gazu),ale nie sądzę,żeby to była przyczyna "nie wiania" ciepłego powietrza,bo gaz chłodzi,a nie grzeje.

 

Wie ktoś jeszcze jaka może być przyczyna mojego problemu ?

Opublikowano

Jest to regulacja po to aby można było regulować nawiew na środek ciepły lub zimny.

Masz 95 rok modelu E34 i w nich były już zakładane najbogatsze rozwiązania sterowania dmuchawą i klimą. Jednak najbogatsze nie oznaczają najlepsze, tak więc i te nie były wolne od wad.

Za przełączanie klap w dmuchawie kanałów powietrza odpowiedzialne są silniczki krokowe sterowane modułem za dmuchawą w oparciu o program. Jest to pomysłowe rozwiązanie, ale jak to z elektroniką bywa także awaryjne.

Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć, czy winą tego jest sypiący się program, czyli plik binarny, czy też raczej wada pewnych kondesatorów odpowiedzialnych za utrzymanie pamięci.

Silniczki krokowe są jedynie elementem wykonawczym programu i nie posiadaja one żadnych czujników położenia. To program i pamięć scalaka zapamiętuje operacje jaka została wykonana i jakie jeszcze czynności pozostały do wykonania aby silniczek krokowy ze swoim ustawieniem powrócił do pozycjii początkowej programu.

Może być również i tak, że program opiera się na czujnikach temperatury we wlotach i na podstawie danych z nich o danej temperaturze powietrza steruje pracą silniczka krokowego do momentu osiągnięcia właściwej temperatury.

Do czego zmierzam w tym wszystkim

Ano do tego że silniczki krokowe kręcą się w rózne strony i te co opdowiadaja za nawiew po środku są wyrywane ze swoich mocowań poprzez wykonanie pełnych obrotów, zamiast wykonywać jedynie pewien zakres obrotu i wracać z powrotem.

Znajdują sie one na dmuchawie, na wysokości radia i w zasadzie po jego wyjęciu po obu stronach dmuchawy będziesz widział dwa elementy wyglądające na elektryczne - to są właśnie one.

Sprawdź na początek czy są podłączone, a jeżeli będą luźne i wyrwane ze swoich mocowań to temat może się długo ciągnąc bez skutku, gdyż jeszcze nikt nie ustalił najdrobniejszej przyczyny tego zachowywania.

Opublikowano
Miesiąc temu jak wsiadłem do samochodu i uruchomiłem nawiew to było słychać dosyć głośne stukanie jakby coś uderzało o łopatki wiatraka.Co to mogło być ? Stuknąłem ręką w kokpit i przestało być slychać.Czy to mogłabyć przyczyna ?
Opublikowano

Nie masz problemu. W Twoim samochodzie prawdopodobnie jak i w e36 zastosowano system "ciepłe nogi, zimna głowa" (tekst z instrukcji uzytkowania samochodu e36). Mozesz zawsze zamknać te nawiewy pokretłem, lub wyłaczyc "auto" (w przypadku klimatronica, a pewnie nie tylko) wybierajac tylko te nawiewy ktore sobie życzysz.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.