Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na samym początku jako nowy forumowicz chciałbym się serdecznie przywitać. :o

Na przejrzenie forum w związku z moim problemem poświęciłem sporo czasu jednak nie znalazłem nigdzie tematu, który wyczerpałby go w sposób wystarczający, tak więc założyłem nowy temat.

A więc:

Od niedawna posiadam BMW E 81, 1,6 benzyna, 2008 rok. Problem z nim jest taki, że w momencie gdy uruchamiam silnik, temperaturę ustawioną mam na 16 stopni lub więcej (ale nie może być 28)to w zbiorniczku nie widać strumienia płynu wydobywającego się z boku ale gdy ustawię na 28 stopni to strumień zaczyna lecieć. I wtedy mogę zejść z temperaturą do około 19 stopni i strumień nadal jest (choć słabszy). Jeżeli chodzi o temperaturę płynu to dochodzi do około 98 stopni i nie chce się zbić niżej (w przypadku gdy w ogóle nie ma strumienia temperatura wzrasta do 102 i zaczyna się gotować). Jeżeli chodzi o węże w układzie to dolny wąż przy chłodnicy jest letni (a w porównaniu do górnego to nawet zimny :D ). Układ odpowietrzony z komputerem i zakończony powodzeniem. Zdarza się czasami, że gdy nie ma strumienia to nawet wentylator nie startuje w ogóle. Dodam, że aby strumień się pojawił wystarczy, że chociaż jedna ze stref na samym początku choc na chwilę ustawiona jest na 28 stopni, a potem można zejść do około 19 i strumień będzie cały czas.

Ogólnie podejrzewam termostat, ale nie wiem czy mam rację. Więc mam pytanko czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem no i jak go rozwiązał :D

Z góry dzięki serdeczne i pozdrawiam.

Opublikowano

Witam !


Ja wymienialem termostat bo na autostradzie silnik mi sie nie dogrzewal tzn dochodzil do okolo 75°C i wyzej nie chcial wejsc... po wymianie termostatu, temperatura oscyluje w granicach 95-99°C.


Troche slabo opisales swoj problem, mam wrazenie ze mieszasz chlodzenie silnika, ogrzewanie kabiny i klimatyzacje razem i nie wiadomo o co chodzi... Gdy ustawisz temperature klimy na 16°C to wtedy kompresor od klimy powinien chodzic... a gdy dasz na 28°C to kompresor powinien sie wylaczyc i wtedy ciecz chlodzaca silnik powinna ogrzewac kabine. Wiec moze to miec jakies wplyw na strumyk i brak strumyku... Jaki jest dokladniej twoj problem ? To ze raz jest a raz nie ma strumienia ?


Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Na początku napiszę, że nie pomieszałem chłodzenia silnika, ogrzewania kabiny i klimatyzacji ponieważ ustawiając temperaturę na 16 nie włączałem klimatyzacji. Chodzi o to że zauważyłem u siebie taką zależność , że tylko przy 28 stopniach widać strumień. Zapomniałem dodać, że żaden błąd nie wyskakiwał.

Ale jestem już po kilku czynnościach tzn. podmieniłem termostat- to samo, wymieniłem czujnik temperatury- to samo. Jednak po wymianie czujnika pojawił się błąd elektrycznej pompy wody. Nie wiem czy ona ma jakieś zakresy działania tzw. biegi i gdy w środku ustawimy temperaturę na 28 to ma wtedy najwyższy bieg i ten tylko działa?

Jestem w takcie załatwiania pompy i gdy ogarnę temat napiszę :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie.

Autko zrobione i wszystko ok.

Po wymianie pompy wyskoczył błąd termostatu więc też został wymieniony.

Teraz termostat otwiera się przy około 103 stopniach, wentylator również działa bez zastrzeżeń.

Ale to nie koniec przygód ;)

Po zmontowaniu wszystkiego zrobiła się choinka na desce rozdzielczej tzn. kilka kontrolek się zapaliło :shock:

Jednym z błędów był błąd o kodzie CDA8. Poszperałem trochę w necie i gdzieś znalazłem, że sytuacja ta musi mieć związek z instalacją elektryczną.

I teraz najlepsze :lol: Na którymś z zagranicznych forum bmw przeczytałem, że MODUŁ PDC znajdujący się przy tylnym prawym błotniku często ulega zalaniu przez wodę :shock: Sprawdziłem i faktycznie część modułu stała w wodzie :shock: moduł musiałem wymienić (cena od 100 do 250 na allegro) bo nie dało się go już uratować. Po wymianie wszystko OK.

Tak więc sprawdzić musicie swoje JEDYNKI no i zrobić należy odpływ wody :lol:

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
To nie jest kwestia odpływu wody, tylko tego, że woda tam wpływa, a nie powinna. Wpływa najczęściej przez wentylacje, która z czasem nie jest już szczelna lub lampami. Jak nie uszczelnisz to wilgoć cały czas tam będzie. Polceam też sprawdzić z drugiej strony. Nie ma tam elektroniki, ale z czasem uszczelki lamp puszczają i też jest tam woda. Dodatkowo skoro miałeś już tyle wody to znaczy, że przez profile dostała się ona pod tylną kanapę, którą wypadało by wysuszyć. No i jeszcze wypuścić wodę z profili , przez dwa korki pod autem. Po każdej stronie po kilka litrów wchodzi:) to, że jest tam woda nie świadczy o wypadkowości auta, tylko o jego wieku. Ja swój moduł dodatkowo dla pewności wsadziłem w strunowy worek i szczelnie zamknąłem. Nie którzy podwieszają go też wyżej, aby nie stał w tej wnęce. Edytowane przez Jack79
Opublikowano
Wiem, że to nie kwestia odpływu, ale dla bezpieczeństwa ogarnąłem odpływ :D no i moduł wyżej podwiesiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.