Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


Na początku jako nowy forumowicz i posiadacz F10 chciałbym się serdecznie przywitać - witajcie!


Od jakiegoś czasu zauważyłem taką niedogodność w swoim nowym, używanym samochodzie: F10 z 2014 r.


Problem dotyczy tylnego prawego koła/opony: podczas wolnej jazdy (tak 5-10 km/h) przy otwartym tylnym oknie słychać szuranie/trzeszczenie opony (chyba dot. to opony) - jest to bardziej gumowy dzwięk aniżeli mechaniczny.

Należy dodać, że jest to cykliczne trzeszczenie, którego tempo zmienia się wraz ze wzrostem szybkości.


Po obserwacjach: głośniej trzeszczy przy skręcie w lewo (większy nacisk na koło) natomiast przy skręcie w prawo (odciążenie koła) trzeszczenie praktycznie ustaje/jest mniejsze. Dawno nie padało, ale na mokrym asfalcie też jakby mniej trzeszczy (albo to tylko szum mokrego asfaltu zagłusza trzeszczenie).


Opony Continental 245/45/18 z 2014 r. run flaty, gł. bieżnika ok. 3 mm. Żadnych wibracji czy ściągania nie odczuwam.


Możecie coś doradzić, nakierować na problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wiem ze potrafia trzeszczec , skrzypiec tylne wahacze ale to nie powinno miec zwiazku ze zmiana predkosci.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
A masz właściwe ciśnienie w oponie?
Opublikowano

masz 3mm

to bardzo nie wiele

zaraz dojdziesz do TWI

i zmienisz opone i wszystko sie wyjasni

ale wpierw odkrec kolo

oczysc czes styki felgi z tarcza

i zrob testa

Opublikowano

Ciśnienie w oponie ok - 2,6 bara. Zastanawiam się czy nie trzeszczy opona na styku z felgą - tylko czy to może aż tak pracować?


Na suchym asfalcie trzeszczy, na mokrym praktycznie. Jak koło jest dociążone trzeszczy, jak odciążone przy skręcie - mniej.


Na razie sam próbuje zdiagnozować przyczynę (z Waszą pomocą) za nim udam się do warsztatu lub wulkanizatora.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast tyle gdybac to podnies auto i zamien kola miejscami. Zacznie trzeszczec po drugiej stronie to od razu bedziesz wiedzial ze to w kole problem.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie było takie trzeszczenie zależne od prędkości kiedy sprężyna z tyłu pękła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jak opona na styku z felga? To by też powietrze ucieklo
Opublikowano
Witam mam ten sam problem tylko ze lewa opona identycznie jak u pana wyżej gumowy odgłos i przy skręcie w prawo jakiś odgłos Dźwiny
Opublikowano

jak kupiłem swoje F11 to miałem podobnie na oem felgach 18" i oponach run flat

po zmianie opon była błoga cisza

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.