Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uszanowanie!

Mam mały problem z moją Beatką. Otóż raz na jakiś czas, nie zawsze, na zimnym silniku już dwa razy (wykonywałem manerwy na podwórku używając tylko sprzęgła), na gorącym raz (po ostrej jeździe w warunkach miejskich), po wciśnięciu sprzęgła szarpie je, jakby próbowało się odbić, do tego dochodzi dźwięk w okolicach dwumasy. Przebieg 310 k. Problemów z odpalaniem brak, biegi czasem haczą szczególnie 1 i 2. Przy gaszeniu i odpalaniu silnika takie zjawisko nie zachodzi. Silnik 3.0 D, 184 KM. Czy to oznacza wymianę dwumasy? Nie jestem pewny w 100 % a nie chce być zaskoczony.


Pozdrawiam!

Opublikowano
Trudno powiedzieć, sprzęgło, dwumasa lub docisk. Dwumase możesz sprawdzić jadąc na niskich obrotach i wysokim biegu wciskając przy tym gaz w podłoge, tak aby autko zebrało się z możliwie niskich obrotów, jeżeli wtedy będą dochodzić jakies stuki z okolic skrzyni lub jakieś drgania to masz odpowiedź ze dwumasa do wymiany.
Opublikowano
Jest jeszcze jedna możliwość - łożysko oporowe, ale czy opłaca się to wymienić póki działa? Nie nabroi nic w skrzyni ani ze sprzęgłem? Bo na to wychodzi ze za robocizne 400 zł a za łożysko do 100 zł to się nawet nie opłaca męczyć.
Opublikowano
Może też to być, ale jeżeli Ci łożysko padnie to wtedy nie wyłączysz sprzęgła, czyli nie wrzucisz biegu i raczej dalsza jazda będzie nie możliwa. Prędzej czy później i tak coś sie stanie, jak nie lozysko, sprzęgło czy docisk to dwumasa. Lepiej tam zajrzeć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.