Skocz do zawartości

E90 LCI 320d (DRL LED, interfejs)- porady dla początkującego


belkone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!


Na początku chciałem się przywitać :)


Kilka dni temu stałem się posiadaczem swojego pierwszego BMW, model 320d, generacja E90 LCI z końca 2008 roku (ale silnik już z oznaczeniem C;)

Jako, iż jest to moje pierwsze BMW to oprócz niesamowitego zachwytu, mam kilka pytań, chciałbym też prosić o poradę ponieważ od dłuższego czasu przeglądam forum ale zależy mi aby uzyskać możliwie najbardziej precyzyjne informacje dotyczące konkretnie mojego modelu, jako że nie posiadam większej wiedzy w temacie BMW nie chciałbym niczego pomieszać.


Chciałbym sprawić sobie interfejs diagnostyczny, taki który umożliwi mi kodowanie w przyszłości - na początek chciałbym wyłączyć świecenie tylnich lamp przy światłach dziennych - posiadam bixenony i mam włącząne DRLe w iDrive. Znalazłem też wątek: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=227384 mam jednak pytanie, czy po zakodowaniu zgodnie z informacjami tam zawartymi, podczas ustawienia świateł na automat w dzień będzie świecił sam przód, a wieczorem gdy zapalają się xenony zapali się również tył?

Prosiłbym też o poradę, jaki interfejs kupić na dzień dzisiejszy (lub który używacie i się najlepiej sprawdza). Chciałbym posiadać dwa interfejsy, jeden na BT aby leżał w aucie i umożliwiał mi odczyt/kasowanie błędów w trasie (mam telefon z iOS, ale jak to będzie jakaś bariera to mogę sobie sprawić coś z Androidem tylko na potrzeby tego interfejsu), oraz drugi klasyczny połączany do komputera po USB którym mógłbym również kodować.


Kolejną sprawą jest oczywiście moje zainteresowanie włożeniem LEDów do ringów. Naczytałem się wiele na ten temat i im więcej przeczytałem tym bardziej mieszane mam uczucia. Poleci ktoś co najlepiej kupić? Czy ktoś posiada te markery? http://www.ultraleds.pl/513,najmocniejsze-zarowki-h8-led-do-ringow-bmw-2-x-6000-lm-xhp-50.html

Wyczytałem, że XHP50 są polecane przez forumowiczów, nie wiem czy konkretnie te czy inne się czymś różnią, prosiłbym o link jeśli powinny być inne (te i tak nie są aktualnie dostępne w sprzedaży).

Mijałem już wiele E90/1/2 LCI w pięknymi LEDowymi ringami więc na pewno da się to zrobić (a najlepiej bez błądzenia i wpędzania się w koszty próbując setki rozwiązań jakie są na rynku;)


Następnym etapem będzie wymiana iDrive Business na Professional - tutaj wydaje mi się że mam model przejściowy (gdzieś już na forum trafiłem taki przypadek) - mam kontroler od CIC a ekran/jednostkę bazową od CCC (albo oprogramowanie z CCC). Zanim dokonam wymiany, da się to jakoś zaktualizować? Czy podczas zamiany, muszę wymieniać wszystko czy wystarczy sam ekran/jednostka ? Pewnie wtedy też będę chciał wrzucić jakiś combobox/usb/bt itp. - bo niestety tego u mnie brak.


Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieję ze napisałem w dobrym miejscu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!


Na początku chciałem się przywitać :)


Kilka dni temu stałem się posiadaczem swojego pierwszego BMW, model 320d, generacja E90 LCI z końca 2008 roku (ale silnik już z oznaczeniem C;)

Jako, iż jest to moje pierwsze BMW to oprócz niesamowitego zachwytu, mam kilka pytań, chciałbym też prosić o poradę ponieważ od dłuższego czasu przeglądam forum ale zależy mi aby uzyskać możliwie najbardziej precyzyjne informacje dotyczące konkretnie mojego modelu, jako że nie posiadam większej wiedzy w temacie BMW nie chciałbym niczego pomieszać.

 

hej hej :)

i gratulacje :)


 

Chciałbym sprawić sobie interfejs diagnostyczny, taki który umożliwi mi kodowanie w przyszłości - na początek chciałbym wyłączyć świecenie tylnich lamp przy światłach dziennych - posiadam bixenony i mam włącząne DRLe w iDrive. Znalazłem też wątek: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=227384 mam jednak pytanie, czy po zakodowaniu zgodnie z informacjami tam zawartymi, podczas ustawienia świateł na automat w dzień będzie świecił sam przód, a wieczorem gdy zapalają się xenony zapali się również tył?

Prosiłbym też o poradę, jaki interfejs kupić na dzień dzisiejszy (lub który używacie i się najlepiej sprawdza). Chciałbym posiadać dwa interfejsy, jeden na BT aby leżał w aucie i umożliwiał mi odczyt/kasowanie błędów w trasie (mam telefon z iOS, ale jak to będzie jakaś bariera to mogę sobie sprawić coś z Androidem tylko na potrzeby tego interfejsu), oraz drugi klasyczny połączany do komputera po USB którym mógłbym również kodować.

 

ja osobiście mam adapter carly i polecam, ale droga sprawa. Jest także jego odmiana na iOSa ale znów $$ (u mnie w podpisie jest kod zniżkowy jak coś ale 10 mniej to i tak dużo zostaje).

Na Twoim miejscu kupiłbym któryś z polecanych przez autora adapterów do bTool'a na androida

na kablach USB nie znam się, ale wiem, że lepiej wiecej zapłacić i kupić coś dobrego i porządnego niż przyoszczędzić na początku i kiedyś sobie pluć w brodę.

 

Kolejną sprawą jest oczywiście moje zainteresowanie włożeniem LEDów do ringów. Naczytałem się wiele na ten temat i im więcej przeczytałem tym bardziej mieszane mam uczucia. Poleci ktoś co najlepiej kupić? Czy ktoś posiada te markery? http://www.ultraleds.pl/513,najmocniejsze-zarowki-h8-led-do-ringow-bmw-2-x-6000-lm-xhp-50.html

Wyczytałem, że XHP50 są polecane przez forumowiczów, nie wiem czy konkretnie te czy inne się czymś różnią, prosiłbym o link jeśli powinny być inne (te i tak nie są aktualnie dostępne w sprzedaży).

Mijałem już wiele E90/1/2 LCI w pięknymi LEDowymi ringami więc na pewno da się to zrobić (a najlepiej bez błądzenia i wpędzania się w koszty próbując setki rozwiązań jakie są na rynku;)

 

ja mam te co napisałem Ci u Mateusza w wątku, natomiast dziś ktoś pytał na FB na grupie "BMW E90/E91/E92/E93 -giełda części/auta porady ! " i różne ludzie polecali ...

 

Następnym etapem będzie wymiana iDrive Business na Professional - tutaj wydaje mi się że mam model przejściowy (gdzieś już na forum trafiłem taki przypadek) - mam kontroler od CIC a ekran/jednostkę bazową od CCC (albo oprogramowanie z CCC). Zanim dokonam wymiany, da się to jakoś zaktualizować? Czy podczas zamiany, muszę wymieniać wszystko czy wystarczy sam ekran/jednostka ? Pewnie wtedy też będę chciał wrzucić jakiś combobox/usb/bt itp. - bo niestety tego u mnie brak.


Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieję ze napisałem w dobrym miejscu:)

 

moja poprzednia była takim modelem przejściowym ... ;)

w Krakowie jest kilka osób które to ogarnie spokojnie, ale nie wiem czy i nie lepszym, i nie tańszym przede wszystkim byłby wybór opcji typu ekranu Androida

co prawda 4gb to troche mało, ale myślę, że funkcjonalność i użyteczność o wiele wyższa niż w przypadku iDrive CCC czy CIC, na poziomie NBT, ale to tylko moja wersja i koncepcja ;)


jeszcze raz gratki i szerokości !

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!


Na początku chciałem się przywitać :)


Kilka dni temu stałem się posiadaczem swojego pierwszego BMW, model 320d, generacja E90 LCI z końca 2008 roku (ale silnik już z oznaczeniem C;)

Jako, iż jest to moje pierwsze BMW to oprócz niesamowitego zachwytu, mam kilka pytań, chciałbym też prosić o poradę ponieważ od dłuższego czasu przeglądam forum ale zależy mi aby uzyskać możliwie najbardziej precyzyjne informacje dotyczące konkretnie mojego modelu, jako że nie posiadam większej wiedzy w temacie BMW nie chciałbym niczego pomieszać.

 

hej hej :)

i gratulacje :)

 

Hej ;)

 

Chciałbym sprawić sobie interfejs diagnostyczny, taki który umożliwi mi kodowanie w przyszłości - na początek chciałbym wyłączyć świecenie tylnich lamp przy światłach dziennych - posiadam bixenony i mam włącząne DRLe w iDrive. Znalazłem też wątek: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=227384 mam jednak pytanie, czy po zakodowaniu zgodnie z informacjami tam zawartymi, podczas ustawienia świateł na automat w dzień będzie świecił sam przód, a wieczorem gdy zapalają się xenony zapali się również tył?

Prosiłbym też o poradę, jaki interfejs kupić na dzień dzisiejszy (lub który używacie i się najlepiej sprawdza). Chciałbym posiadać dwa interfejsy, jeden na BT aby leżał w aucie i umożliwiał mi odczyt/kasowanie błędów w trasie (mam telefon z iOS, ale jak to będzie jakaś bariera to mogę sobie sprawić coś z Androidem tylko na potrzeby tego interfejsu), oraz drugi klasyczny połączany do komputera po USB którym mógłbym również kodować.

 

ja osobiście mam adapter carly i polecam, ale droga sprawa. Jest także jego odmiana na iOSa ale znów $$ (u mnie w podpisie jest kod zniżkowy jak coś ale 10 mniej to i tak dużo zostaje).

Na Twoim miejscu kupiłbym któryś z polecanych przez autora adapterów do bTool'a na androida

na kablach USB nie znam się, ale wiem, że lepiej wiecej zapłacić i kupić coś dobrego i porządnego niż przyoszczędzić na początku i kiedyś sobie pluć w brodę.

 

Carly, już zamówione, więc zobaczę co oferuje a następnie zdecyduję czy szukać dalej kabelka USB czy nie;)

 

Kolejną sprawą jest oczywiście moje zainteresowanie włożeniem LEDów do ringów. Naczytałem się wiele na ten temat i im więcej przeczytałem tym bardziej mieszane mam uczucia. Poleci ktoś co najlepiej kupić? Czy ktoś posiada te markery? http://www.ultraleds.pl/513,najmocniejsze-zarowki-h8-led-do-ringow-bmw-2-x-6000-lm-xhp-50.html

Wyczytałem, że XHP50 są polecane przez forumowiczów, nie wiem czy konkretnie te czy inne się czymś różnią, prosiłbym o link jeśli powinny być inne (te i tak nie są aktualnie dostępne w sprzedaży).

Mijałem już wiele E90/1/2 LCI w pięknymi LEDowymi ringami więc na pewno da się to zrobić (a najlepiej bez błądzenia i wpędzania się w koszty próbując setki rozwiązań jakie są na rynku;)

 

ja mam te co napisałem Ci u Mateusza w wątku, natomiast dziś ktoś pytał na FB na grupie "BMW E90/E91/E92/E93 -giełda części/auta porady ! " i różne ludzie polecali ...

 

Co do LEDów - dzięki za pomoc, już wiem co i jak, tylko muszę się jeszcze zdecydować na któreś :)

 

Następnym etapem będzie wymiana iDrive Business na Professional - tutaj wydaje mi się że mam model przejściowy (gdzieś już na forum trafiłem taki przypadek) - mam kontroler od CIC a ekran/jednostkę bazową od CCC (albo oprogramowanie z CCC). Zanim dokonam wymiany, da się to jakoś zaktualizować? Czy podczas zamiany, muszę wymieniać wszystko czy wystarczy sam ekran/jednostka ? Pewnie wtedy też będę chciał wrzucić jakiś combobox/usb/bt itp. - bo niestety tego u mnie brak.


Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieję ze napisałem w dobrym miejscu:)

 

moja poprzednia była takim modelem przejściowym ... ;)

w Krakowie jest kilka osób które to ogarnie spokojnie, ale nie wiem czy i nie lepszym, i nie tańszym przede wszystkim byłby wybór opcji typu ekranu Androida

co prawda 4gb to troche mało, ale myślę, że funkcjonalność i użyteczność o wiele wyższa niż w przypadku iDrive CCC czy CIC, na poziomie NBT, ale to tylko moja wersja i koncepcja ;)


jeszcze raz gratki i szerokości !

 

O iDrive jeszcze pomyślę i przede wszystkim rozeznam się w ofertach :)


Dzięki, pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.