Skocz do zawartości

Mokry silnik N45, proszę o pomoc w lokalizacji wycieku.


OlexyJunior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !


Od jakiegoś czasu borykam się z problemem małego wycieku oleju... Czy miał ktoś juz może podobny problem ? Być może ktoś wie gdzie to się sączy ? Jak sie.do tego zabrać ?


Tutaj link do filmiku:




Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam !

Edytowane przez OlexyJunior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panie ! Wiesz może jak wymontowac te vanosy ? Dam rade sam to zrobić czy trzeba mieć do tego jakiś specjalistyczny sprzęt? Myślę że wystarczy wykręcić śrubę po czym da sie ściągnąć te blaszki no i będę mógł wyciągnąć vanosa... Wystarczy go wyciągnąć czy trzeba go jakoś wykręcić ? Póki co przeczyscilem dookoła papierem i będę obserwować co sie dzieje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i dziekuje kolega za pomoc !


Jestem po wymianie o'ring-ow na elektrozaworze vanosa ssacego i wydechowego ! Jest to banalnie proste lecz trzeba uwazac zeby nic nie wpadlo do silnika przez otwory od elektrozaworow. Polecam kupic o'ring-i w serwisie BMW poniewaz w moim przypadku komplet 4 o'ring-ow kosztowal 7 euro a na stronach internetowych jeden oring to koszt 5 euro... Podziele sie z wami moja przygoda moze komus kiedys sie przyda !


- Zdemontowac wlot powietrza dla lepszego dostepu

- Zabezpieczyc pasek osprzetu przed olejem jakimis szmatkami

- Odpiac kable od elektrozaworow (zapamietac ktory do ktorego bo mozna potem podpiac na odwrot)

- Oznaczyc mniej wiecej polozenie elektrozaworow wzgledem glowicy, ja zrobilem slad plaskim srubokretem

- Wykrecic dwie sruby i sciagnac blaszki ktore dociskaja elektrozawory

- Wyciagnac elektrozawory (trzeba nimi troszke pokrecic na boki ciagnac do siebie)

- Przeczyscic otwory na elektrozawory uwazajac zeby nie wepchnac syfu do srodka

- Wymienic o'ringi na elektrozaworach, najlepiej wszystkie 4 i pamietac o "nawilzeniu" nowych o'ring-ow najlepiej swiezym olejem silnikowym

- Nalozyc troszke oleju na otwory i wsunac elektrozawory do silnika, pod koniec trzeba smialo je wpychac poruszajac delikatnie na boki i ustawic wg wczesniejszych oznaczen polozenia

- Nalozyc blaszki i przykrecic srubki

- Podpiac kable

- Zabrac szmatki zabezpieczajace pasek osprzetu

- Zamontowac wlot powietrza


Pare fotek :


https://zapodaj.net/00f375e08a79e.jpg.html

https://zapodaj.net/5f3dbdbef51c6.jpg.html -> roznica miedzy straym i nowym o'ring-iem po bocznym scisnieciu, gdy chcialem go "naciagnac" to pekl jak to stara guma

https://zapodaj.net/b6a3c5668ff08.jpg.html

https://zapodaj.net/a8edf5a1b01b1.jpg.html

https://zapodaj.net/500dae8f5c87e.jpg.html


Po calej operacji zalazlem super stronke na ktorej jest opisana procedura ze zdjeciami i do tego duzo duzo innych ktore moga sie wam przydac !

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha_200512/repair-manuals/11-engine/11-36-variable-camshaft-control/DlQTu9f


Teraz trzeba bedzie jakos wyczyscic silnik i zobaczyc czy dalej gdzies sie poci... Nigdy tego nie robilem, macie moze jakies poradu czym i jak to najlepiej zrobic ?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.