Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam !


Od jakiegoś czasu borykam się z problemem małego wycieku oleju... Czy miał ktoś juz może podobny problem ? Być może ktoś wie gdzie to się sączy ? Jak sie.do tego zabrać ?


Tutaj link do filmiku:




Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam !

Edytowane przez OlexyJunior
Opublikowano
Dzięki Panie ! Wiesz może jak wymontowac te vanosy ? Dam rade sam to zrobić czy trzeba mieć do tego jakiś specjalistyczny sprzęt? Myślę że wystarczy wykręcić śrubę po czym da sie ściągnąć te blaszki no i będę mógł wyciągnąć vanosa... Wystarczy go wyciągnąć czy trzeba go jakoś wykręcić ? Póki co przeczyscilem dookoła papierem i będę obserwować co sie dzieje...
Opublikowano

Witam ponownie i dziekuje kolega za pomoc !


Jestem po wymianie o'ring-ow na elektrozaworze vanosa ssacego i wydechowego ! Jest to banalnie proste lecz trzeba uwazac zeby nic nie wpadlo do silnika przez otwory od elektrozaworow. Polecam kupic o'ring-i w serwisie BMW poniewaz w moim przypadku komplet 4 o'ring-ow kosztowal 7 euro a na stronach internetowych jeden oring to koszt 5 euro... Podziele sie z wami moja przygoda moze komus kiedys sie przyda !


- Zdemontowac wlot powietrza dla lepszego dostepu

- Zabezpieczyc pasek osprzetu przed olejem jakimis szmatkami

- Odpiac kable od elektrozaworow (zapamietac ktory do ktorego bo mozna potem podpiac na odwrot)

- Oznaczyc mniej wiecej polozenie elektrozaworow wzgledem glowicy, ja zrobilem slad plaskim srubokretem

- Wykrecic dwie sruby i sciagnac blaszki ktore dociskaja elektrozawory

- Wyciagnac elektrozawory (trzeba nimi troszke pokrecic na boki ciagnac do siebie)

- Przeczyscic otwory na elektrozawory uwazajac zeby nie wepchnac syfu do srodka

- Wymienic o'ringi na elektrozaworach, najlepiej wszystkie 4 i pamietac o "nawilzeniu" nowych o'ring-ow najlepiej swiezym olejem silnikowym

- Nalozyc troszke oleju na otwory i wsunac elektrozawory do silnika, pod koniec trzeba smialo je wpychac poruszajac delikatnie na boki i ustawic wg wczesniejszych oznaczen polozenia

- Nalozyc blaszki i przykrecic srubki

- Podpiac kable

- Zabrac szmatki zabezpieczajace pasek osprzetu

- Zamontowac wlot powietrza


Pare fotek :


https://zapodaj.net/00f375e08a79e.jpg.html

https://zapodaj.net/5f3dbdbef51c6.jpg.html -> roznica miedzy straym i nowym o'ring-iem po bocznym scisnieciu, gdy chcialem go "naciagnac" to pekl jak to stara guma

https://zapodaj.net/b6a3c5668ff08.jpg.html

https://zapodaj.net/a8edf5a1b01b1.jpg.html

https://zapodaj.net/500dae8f5c87e.jpg.html


Po calej operacji zalazlem super stronke na ktorej jest opisana procedura ze zdjeciami i do tego duzo duzo innych ktore moga sie wam przydac !

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha_200512/repair-manuals/11-engine/11-36-variable-camshaft-control/DlQTu9f


Teraz trzeba bedzie jakos wyczyscic silnik i zobaczyc czy dalej gdzies sie poci... Nigdy tego nie robilem, macie moze jakies poradu czym i jak to najlepiej zrobic ?


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.