Skocz do zawartości

330ci 2004r skoki obrotów 1200-2400/min


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

tak jak w temacie, silnik po odpaleniu zaczyna pracować na 1500 obrotów, schodzi powoli do 1000, po lekkim rozgrzaniu wchodzi z powrotem na 1500 i zaczyna sam sobie dodawać gazu, cyklicznie z 1200 do 2500obr, słaba reakcja na gaz w dolnym zakresie obrotów, po dodaniu na 6000obr do 3 tys schodzi bardzo ładnie, po 3 tys zaczyna się powolny spadek na 1200, i znowu 1200-2500. Co udało mi się zauważyć to przy przytrzymaniu gazu powyżej 3 tys obrotów wskazówka nawet nie drgnie, poniżej 3 tys utrzymanie stałej pracy silnika na biegu jałowym jest nie możliwe.

Błędy w istcie to brak chłodzenia na podstawie mapy charakterystyki, prawdopodobnie czujnik temperatury oleju. W inpie wywala błąd sondy lambda, teg_up i Teg_down, oraz tak samo coś z temperaturą. Generalnie auto stało miesiąc nie używane, wcześniej jeździło dobrze, były widoczne lekkie zafalowania, ale to prawdopodobnie przez nieszczelny dolot, niestety odbiło mi wiec postanowiłem umyć silnik :D ,był lekki wyciek z pokrywy zaworów, i prawdopodobnie podczas mycia musiałem zalać jakiś czujnik.

Co udało mi się zrobić, to wymienić nieszczelny dolot, przeczyścić krokowca i sprawdzić go omomierzem, podmienić przepływkę na inną, podmienić sterownik silnika czy go czasem nie zalało.

Czy możliwe jest żeby czujnik położenia wałka rozrządu był padnięty, i nie widziała tego inpa/ista?

Z niecierpliwością czekam na wasze propozycje na temat diagnozy, mam nadzieje, że ktoś miał podobny problem :)

Opublikowano
Juz pisałem, że lewe powietrze sprawdzone, odma tworzy podciśnienie pod korkiem, po odkreceniu wlewu nie buczy, wiec z tego co czytałem tak ma być, przeplywka podmieniona na sprawną, zresztą wdg mnie jak auto jeździło dobrze, to co moglo sie stac mechanicznego jak stało w miejscu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stało się tak zaraz po myciu silnika? Po rozgrzaniu też tak faluje? Jeżeli nie to pasuje do vanosa, próbowałeś kasować adaptacje? Jest poprawa? Pokaż korekty paliwowe po rozgrzaniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jestem w trakcie wymiany czujnika, jak włożę i odpale, to wrzucę live data z inpy. Czujnik położenia powinien mieć jakąś rezystancje między pinami?
Opublikowano

Problem praktycznie sam sie rozwiązał, wystarczylo sie przejechać pare kilometrow i wszystko wróciło do normy.

Odbiegając trochę od tematu, podczas gaszenia silnik sie trzepie, ale gdy wxisne sprzęgło, to podczas gaszenia drgania nie występują. Co to może być?

Opublikowano
Problem praktycznie sam sie rozwiązał, wystarczylo sie przejechać pare kilometrow i wszystko wróciło do normy.

Odbiegając trochę od tematu, podczas gaszenia silnik sie trzepie, ale gdy wxisne sprzęgło, to podczas gaszenia drgania nie występują. Co to może być?

dwumasa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gaszenie/odpalanie z wciśniętym sprzęgłem umila jej życie, to tak na przyszłość.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.