Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moje problemy z układem chłodzenia ciągną się w nieskończoność.

Zaczęło się jak po roku użytkowania samochodu wyciągnąłem nagrzewnicę, potem ją włożyłem z powrotem i wymieniłem korek na używany ori. Przed wymianą korka wąż górny miałem zawsze całkowicie miękki a zbiorniczkiem czasem ciekło troszkę płynu. Po wymianie korka wąż już twardy. Jakiś czas było ok. Potem pojawił się wyciek z termostatu, do tego rozwaliło zbiorniczek i chłodnicę. Wszystko wymieniłem. Jakiś czas było ok, potem znów coś. Wymieniłem korek na nowy ori, potem pojawił się problem z wycieku oringami na dole zbiorniczka. Było dobrze trzy dni otwieram maskę a tam płyn na górze zbiorniczka wyleciał korkiem do tego jeszcze poszedł reduktorem od gazu. Wziąłem się juz za rozbieranie. Zdemontowałem dwa króćce z boku silnika ( tylko te dwa mam stare, inne były wcześniej wymienione na ori bmw i jeden na sasica więc ok) Wyjąłem też pompę wody. Nie wiem już co mam robić pompa wygląda chyba ok, tyle że na luzie bez dodania gazu nie ma przelewu. Króćcem jednym leciało bo oringu już prawie nie ma. Test na CO2 też już robiłem kilka miesięcy temu i było ok. Na biało nie kopci, majonezu nie ma, oleju w płynie chyba też nie. Wymieniać pompę wody?? jest trzyletnia nie wiem jakiej firmy, ma metalowe łopatki. Bo jak znów mam założyć dwa nowe króćce, nowa pompę i nowy reduktor a za dwa dni mi coś znów rozwali to nie wiem czy to ma sens:) Dodam też ze dolny wąż to chyba więcej niż letni u mnie nie bywa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaką masz temperaturę podczas jazdy? Może termostat nie otwiera się do końca skoro wąż jest tylko letni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Termostat byl nowy i to wahler. Temp w pionie. Na tescie nie patrzylem. W inpie na postoju na rozgrzanym silniku bylo 105 stopni. Najlepsze jesr to ze bo uszczelnieniu zbiorniczka tydzien bylo dobrze nawet nic plynu nie ubywalo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już dawno powinieneś mieć nawyk przy każdym odpaleniu auta włączyć test 7.0 i obserwować co się dzieje z temperaturą podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak poskładam w całość elementy, które mi tym razem ciekły to tak zrobię. Zastanawiam się czy przelew w zbiorniczku nie powinien być cały czas na wolnych obrotach? U mojego znajomego w n42b20 jest od razu ciągły po odpaleniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma w ogóle czy jest, ale przerywany? Na obrotach rozumiem, że jest konkretny i ciągły?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na obrotach byl przelew. Na biegu jalowym nie pamietam ale chyba raczej nie. Dla pewnosci zalozylem nowa pompe wody. Mi to zaczyba wygkladac na uszczelke ale nie wiem bo nie raz zrobie 100km i sie nic nie dzieje nawet kropli plynu nie wyrzuci. Az tu nagle przyjdzie taki dzien ze cos strzeli i korkiem wyrzuci. Jednym kroccen zaczelo leciec moze sie zapowietrzyla od tego? Tyle ze jej problem jest taki ze co zaloze cos nowego do ukladu chlodzenia to rozwala cos innego co jeszcze nie bylo wymieniane. Po tym remoncie juz nie bedzie w niej zadnego starego elementu ukladu chlodzenia poza bodajze trzema wezami, ale oringi w nich sa bajka i nie ciekna. Jeszcze wazna rzecz. Jak na rozgrzanym popuszczam odpowietrznik po jezdzie na zapalonym silbiku oczywiscie to plyn nie leci w dol tylko w bok z cisnieniem niczy promien lasera. Tak ma byc?
Opublikowano

Poskładałem wszystko i zalałem nowy płyn. Najpierw na zgaszonym, potem na zapalonym silniku i ogrzewanie na 32 stopnie. Wąż za termostatem również się nagrzał ładnie. Wentylator działa. Temp podczas jazdy 105-109 z włączonym testem 7. Ogrzewanie aż parzyło na 32 stopnie na środku ale z jednej kratki mniej nie wiem czemu. Wąż górny dość twardy. Odpowietrznikiem płyn wylatuje po lekkim odręceniu. To znaczy że już jest bajka czy trzeba jeszcze odpowietrzać?? Jeszcze jedno na rozgrzanym silniku odkręciłem lekko korek wlewu płynu to syknęło powietrze i górny wąż zrobił się całkowicie miękki. Oczywiście było to na odpalonym silniku. Po jeździe znów się oczywiście jakieś tam ciśnienie z nim zrobiło?? Tylko ogrzewanie jakby słabiej dmuchało troszkę niż pół godziny wcześniej. Co dalej robić żeby było wszystko na igiełkę zrobione i na co zwracać uwagę. Jeszcze jutro rano na zimnym mam zamiar dolać płynu jeśli będzie potrzeba i może znów go odpalić na otwartym zbiorniczku niech się ładnie nagrzeje i potem jeszcze odpowietrznikiem.


Jak odkręcam korek na zapalonym motorze to się nie zapowietrza prawda?? Musiałbym to zrobić na ciepłym zgaszonym silniku.

Dodam że teraz zostały wymienione dwa króćce z boku silnika, pompa wody i membrany w reduktorze. Ponieważ jednym króćcem i membraną z parownika poleciał płyn chłodniczy.

Opublikowano
Podsumowujac dla pana manka szczegolnie bym prosil o odp teraz wszystkie weze mam gorace chlodnice tez wentylator sie zalacza. Temp 105-109 max. Gorny waz twardy. Scisnac go idzie o jakies 15 procent ale parzy w palce. Po ostygnieciu auta wszystkie weze miekkie. Tylko uak na mocno rozgrzanym odkrecam lekko odpowietrznik to plyn leci pod cisnienie. Tak ma byc? Czy powinien splywac ladnie w dol. Jak odrece korek cisnienie spada i az tak szybko sie nie wytwarza wiec przedmuch na glowicy chyba bym wykluczyl bo to by caly czas pompowalo waz. Moze ktos zna w kujawsko pomorskim jakiegos dobrego goscia od bmw ktory by na zawsze rozwiazal moje problemu i watpliwosci . Wloclawek, torun, inowroclaw
Opublikowano
Kolego, zawsze jak silnik jest nagrzany to węże są twarde. Zwykła fizyka. Dla Twojego spokoju, rano, przed pierwszym odpaleniem silnika sprawdź poziom płynu chłodzącego i ew. uzupełnij do maxa. Tak przez parę dni. Profilaktycznie włączaj test 7 i kontroluj temp. silnika. I ciesz się z jazdy :D
Opublikowano
No tak tylko dlaczego rozwaliło mi każdy element układu :) No może nie element ale przynajmniej z każdego się tworzyły wycieki:) Na to pytanie czy po odkręceniu odpowietrznika na rozgrzanym silniku na maxa leci u was płyn po lekkim ciśnieniem:)?
Opublikowano

A to normalne ze na wolnych obrotach nie na przelewy m43tu?

Jezdzilem wczoraj z testem. Temp 105 do max 109 trasa i miasto pol na pol. Wporzadku jest? 109 to rzadko i od razu spadalo o stopien czy dwa.


Jak zostawie auto na 5 minut na parkingu i odpale to przez kilka sekund ma 120 a potem spada do ponizej 100 to ok?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie znów otworzyłem maskę i znów mokro na górze zbiorniczka trochę. Najlepsze to że poziom płynu ok. Nie zawsze tak się dzieję czasem jeżdżę kilka dni i jest sucho. To co został mi tylko test na UPG?? Wąż górny mam dość twardy, czasem bardzo, ale to dopiero się dzieje po jeździe.Więc to raczej normalne. Tak myślę że może po zgaszeniu zaciąga powietrze i wyrzuca trochę. Ponieważ nigdy nie mam tej góry zbiorniczka mokrej bezpośrednio po jeździe tylko np na drugi dzień jak maskę otworzę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.