Skocz do zawartości

BMW E46 320i 170Km problem z układem chłodzenia.


Patryczeek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Tydzień temu zakupiłem BMW e46 320i 170 KM 2002 rok, sprzedawca zapewniał mnie iż do naprawy jest jedynie zbiorniczek wyrównawczy - stały problem w tym modelu wiec bez wahania auto zakupiłem. Po tygodniu zabrałem się za wymianę odpowietrzanie itd.. gdy odkręciłem wszystkie plastiki chłodnica była tak jakby spuchnięta tzn rozciągnięta w dół ( półkole na samym dole) dokupiłem chłodnice ori BMW zbiorniczek ori bmw wszystko wymienione problem tkwi w tym ze non stop z odpowietrznikow idzie powietrze, auto stało odpalone 4 h odpowietrzanie zgodne z procedura, temperatura 90 przez cały czas do momentu pierwszej jazdy temp skoczyła do 3/4 auto od razu zostało zatrzymane a silnik wyłączony (jazda próbna jakieś 2 km) węże twarde, zbiornik mało nie wybucha. W bagażniku znalazłem termostat, czy to może być wina braku jego? Czy to już uszczelka sobie wyszła z auta? A może pompa wody? Czy oddać auto sprzedawcy? Proszę o jakieś wskazówki ;) PoZdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po pierwsze włącz test 7,0. Pion to 75-115 stopni, więc niewiele wskazówka mówi, w tym silniku termostat ma temperaturę otwarcia 97 stopni, oczywiście jak jest na silniku a nie w bagażniku :lol: najpierw zajrzyj do niego a jak chcesz sprawdzić czy to nie uszczelka to zrób test na obecność spalin w układzie. Płynu nie ubywa? Układ jest szczelny?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ szczelny, płyn wywaliło góra, gdy auto stoi odpalone wskazówka na środku po jakimś czasie jak odkręci się odpowietrznik wywala samo powietrze, bez płynu, olej bez plynu w płynie brak oleju nie wiem zobaczę jutro termostat i pompę wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób odpowietrzania przeze mnie wyglada następująco: autko wyłączone, odpowietrznik przy zbiorniczku odkręcony ale nie do końca, wlewam płyn do momentu gdy będzie sie ulewal z odpowietrznika a zarazem zbiorniczek będzie pełny, zakręcam zbiorniczek odpalam auto nawiew full 32 stopnie na szybę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I co dalej? :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dalej patrzę jak mi cenne minuty życia uciekają bo non stop z układu wydobywa się powietrze na pocZatku wszystko wydaje się być ok, nawet przez jakiś czas dziurka w odpowietrzniku wylatuje sam płyn, a po chwili w ogóle nic nie leci, po jeździ próbnej węże twarde temp rośnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Włącz test 7.0 i czekaj do otwarcia termostatu (97 stopni), na zimnym skontroluj stan płynu. Sprawdź czy jest przelew na wolnych obrotach i czy po podkręceniu obrotów zwiększa się. Proces odpowietrzania dobrze robić z uniesionym przodem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to temp na 32 najpierw na przekreconym kluczyku bez odpalania i nawiew na minimum jedna kreska. Do tego odkrecony lekko odpowietrznik. Wlewasz plyn na zgaszonym do max w zbiorniczku i odpalasz. Idziesz do zbiorniczka gazujesz, wciaga plyn i dolewasz az przestanie wciagac. Zacznie leciec odpowietrznikiem to go zakrecasz. Jak zacznie jeszcze wciagac to dolewasz i zakrecasz zbiorniczek. Silnik nagrzany na zakreconym zbiorniczku do pionu odkrecasz lekko sam odpowietrznik az bedzie leciec plyn bez powietrza. Potem mozesz jezdzic. Na drugi dzien rano odkrecasz sam korek sprawdzasz poziom plynu. Robisz na odreconym korku ze trzy razy przegazowke do 5 tys , gasisz motor dolewasz brak do max i zakrecasz. Potem rozgrzewasz i odkrecasz lekko odpowietrznik zeby lecial plyn. Oczywiscie ogrzewanie na 32. Powinno byc ok przez dzien lub dwa moze ci jeszcze poziom plynu spadac. Kontroluj rano na zimnym i dolewaj. Po gdzies trzech dniach jak malo jezdzisz nie powinno juz nic wciagac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.