Skocz do zawartości

M57d25 - modyfikacje - podniesienie mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chce podnieść moc w moim tuningu 525d w manualu.

Czy robił ktoś podobny zabieg? Co można uzyskać bez ruszania wtryskow? Turbo - jakie? Intercooler - jaki? Co warto jeszcze zmodyfikować? Proszę o jakieś informacje od osób znających temat, gdyż mało informacji na temat modyfikacji tego motoru w sieci.

Opublikowano

Można - teoretycznie - wrzucić turbinę od e60 530d 218KM (sam myślałem nad tym rozwiązaniem):

- trzeba podszlifować narożnik prawej łapy silnika bo turbina jest o wiele większa

- konieczna przejściówka aby seryjne węże powietrzne z e39 pasowały pod trochę inne średnice wejść w turbinie

- jak obeznany w temacie obróci odpowiednio muszlę / rdzeń turbiny to można ją podpiąć zdaje się na wężu olejowym od e39

- największy minus - będzie potężna turbo dziura (nie da się tego zbytnio ogarnąć programem) i auto będzie się zbierało dopiero od około 2200-2500 obr. min co jest - przynajmniej dla mnie - totalnie bez sensu przy codziennym użytkowaniu auta.


U mnie finalnie wylądowała turbina także z e60 ale 525d (177KM). Jest sterowana elektronicznie więc została do niej dorzucona gruszka ze sterowaniem podciśnieniowym. Do tego obrócenie muszli/rdzenia turbiny aby bez problemu obsłużyć jej zasilanie/powrót olejowy seryjnymi wężami z e39 oraz przejściówka z oringiem aby wszystko podpiąć na wężach powietrza od e39.

Do tego mam mapę, która była robiona jeszcze pod seryjne turbo od m57d25 - jest więc jeszcze jakaś mała możliwość wyedytowania mapy pod obecną, bardziej wydajną turbinę ale tego nie ruszam. Auto chodzi bardzo fajnie, już po samym programie jest bardzo odczuwalna różnica a nowa turbina dodała jeszcze trochę wrażeń. Mija już 2-gi rok użytkowania tego setupu i wszystko działa idealnie. Nie byłem na hamowni ale obecna moc jest w granicach 200-205 KM. Przy okazji założenia nowego turbo wyleciały wkłady 2 katów, zaraz za turbiną. Te na środku zostały.

Plusem tej turbiny z e60 525d jest to, że wielkość jest praktycznie taka sama jak fabryczna z e39 525d ale jest bardziej wydajna. Dzięki temu nie jest konieczne szlifowanie łapy i jakieś większe ingerencje mechaniczne.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.