Skocz do zawartości

Zaczynam zabawę z BMW, kilka pytań, ICOM, szkolenia?


Diablo929

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu śledzę forum ze względu że BMW naprawiam coraz to więcej. nawiązałem kontakt handlowy do naszych zachodnich sąsiadów na remonty silników BMW i mini, więc decyzja aby wyposażyć się w interfejs diagnostyczny typowo pod BMW. Siedzę i szukam, i zastanawiam się nad kupnem icoma. wpadł mi w oko taki oto sprzęt:

https://www.olx.pl/oferta/icom-next-bmw-ista-d-ista-p-wersja-polska-CID5-IDszNVt.html

chciałbym aby kotś się na ten temat wypowiedział.

wiem że to china z aliexpress, ale myślę że puki co powinien mi styknąć, a nie będę puki co Bóg wie jak głęboko grzebać, ale mam nadzieję że z czasem wejdę w grubsze tematy, stąd też moje następne pytanie. Czy na naszym polskim rynku dostępne są jakieś szkolenia z zgłębnienia tajnik diagnostycznych BMW? KOdowania, prodramowania doposażanie? Przeszukałem forum i nic takiego nie znalazłem.

czekam na jakieś info. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak ICOM NEXT (clone A1) dobry na wszystkich liniach sprawdzony (wątpię :D ) to warto kupić ,

w odróżnieniu od A1 jest bardzo praktyczny nawet praktyczniejszy od A2,

ale tylko po sprawdzeniu wszystkich protokołów diagnostycznych BMW

1 K-line (pin 7 i 8 )

2. K-line MOST

3. DCAN

4. DCAN-MOST

5.ETHERNET


K-line (pin 7 ) modele bmw OBD2 od 2000 roku do 2007/3 (BMW E60, E65, E8x, e9x)

K-line pin 8 ( dokładnie to 7 i 8 ) modele od 2000 roku do 2006 ( E38, E39, e46, e52, E53, E83 i tu wyjątek od roku 2007 razem K-line pin 8 i DCAN )

K-line + MOST interfejs światłowodowy ICOM B jest w ofercie (modele E60, e65, e8X (bez e83) E9x )

(częsty błąd w icom to KL15 zapłon na lini K z pinu 1, i uszkodzenie pinu 8 brak diagnostyki na tym pinie dlatego należny sprawdzić ten model bmw

np e46 i e60 z most , jak działa to i juz mamy sprawdzona podwójną linie K i MOST (też czasami nie działa i to nie wina interfejsu MOST ICOM B )


DCAN modele bmw od 2007/03 modele (e60, e8x , e7x , e8x, e9x) oczywiście wszystkie modele F i G tez mają dcan i da rade tym portem diagnozować

pin 6 high speed can (szybki can)

pin 14 low speed can (wolny can ) modele bmw od 2007/03 roku

i do sprawdzenie


DCAN+MOST wszystkie modele z dcan oprócz modeli z radiem business (nie ma złącza most )

częsty problem w ICOM to brak KL15 z dcan

aby sprawdzić dCAN wystarczy podłączyć pod E60 lub E90 po 2008 roku z radiem prof

i juz mamy sprawdzoną linie dcan z MOST


Ethernet , to trzecia linie to ETHERNET

tylko modele F i G

aby sprawdzić nalezy podłączyć pod F serię pod ISTA P lub ESYS wybierając port Connection via Ethernet tcp://169.254.92.38:50160

jak sie połączy i zczyta FA lub SVT to ok ethernet działa (ista d nie jest wiarygodnym sprawdzaniem portu ethernet )

Możesz przedstawić sprzedawcy co oczekujesz ...,

i jak na tym wszystkim działa to icom to OK

warto go kupić mimo że to clone icom next ,

a swoją drogą to najlepszy jest według mnie ICOM A1 (miałem 3 icom, a teraz mam 2 icom ABC )

Szkoleń nie ma w klubie BMW z zakresu diagnostyki (pisze jako moderator )

jak zarejestrujesz się w portalu BMW AG AOS to możesz tam odbywać szkolenia :D (odrazu napisze że do BMW AOS nie można używać ICOM clone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.