Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,


Auto obzyguje mnie komunikatem o problemie z filtrem czastek stalych.

Jesli przyczyn wystepowania bledu jest kilka (bo na przyklad przytkany jest filtr ale oprocz tego niespecjalnie dziala jakis czujnik czy inne dziadostwo, etc) to czy komputer powie o tym od razu? Czy procedura polega na usuwaniu bledu za bledem?


Podejrzewam tez ze filtr jest jednak przytkany i pewnie nie obejdzie sie bez regeneracji - czy komputer podaje informacje o efektywnosci/przeplywnosci filtra? (to tak z ciekawosci)


Tak czy inaczej nie chce w ciemno naprawiac auta wiec szukam kogos doswiadczonego z Wroclawia kto bedzie w stanie podpiac sie i poprawnie zdiagnozowac przypadlosc.

Wroclaw - najchetniej Biskupin ale w sumie nie mam problemu podjechac :-)


Z gory dzieki za info.

Pzdr.

dren

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

90% zapychania się PDF jest nie osiąganie temperatury silnika -zacznij od tego ,sprawdź w ukrytym menu temperaturę czy osiąga około 90 stopni i ją utrzymuje .

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=297611

Minimalna temperatura do wypalania filtra 75 stopni , jeśli nie osiąga tej temperatury to procedura wypalania jest odrzucona i po kilku takich próbach zbiera się w nim sadza i kop pokazuje błąd .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Niestety ale mam ten blad od dluzszego czasu - jeszcze zanim przyszla zima. Bywa ze teraz wywala mi komunikat po jakichs 5 minutach od uruchomienia auta - gdzie niemozliwym jest zeby silnik zdolal zlapac jakas sensowna temperature przez taki czas. Troche dziwi mnie ze probuje w ogole tak szybko zainicjowac procedure...


Patrzylem link jaki podales - jakos niespecjalnie chce cos spieprzyc ;-) szczegolnie ze

1. jak wyzej napisalem - aktualnie blad wyrzuca zdecydowanie zanim silnik ma w ogole szanse nabrac temperatury

2. wyrzuci go po jakims czasie nawet jesli odpale rozgrzane auto


Do tego mam wrazenie ze odczuwam spadek mocy, przymulona reakcje na gaz... W wakacje przegrzewal mi sie - informowal ze silnik osiaga wysoka temperature. To bylo gdzies na autostradzie w DE/AU, auto zapakowane z boxem na dachu, gory i predkosc okolo 150km/h. Wystarczylo mi zwolnic do 130 i problem przechodzil. Rozumiem ze moze bylo lato, auto obciazone ale podejrzewam ze mimo wszystko dpf juz wtedy byl przypchany - zreszta dlatego zakladam ze czeka mnie regeneracja filtra. Jednak chce miec pewnosc ze nie bede 10 razy jezdzil po serwisach i wymienial tysiac roznych czesci - jesli komputer powie od razu wszystkie bolaczki to chcialbym to zalatwic.


Zeszlej jesieni tez mialem klopot z tym bledem ale wymuszenie procedury wypalania zalatwilo problem (przynajmniej na to wygladalo...), tylko ze mimo wszystko nie chce tego robic w ASO czy w Stando, gdzie ceny maja... wiadomo...

Pzdr.

dren

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego przeczytaj spokojnie instrukcje ukrytego menu i obserwuj temperaturę .

Miałeś już robione wypalanie i znów problem z nim , myśle że termostat niedomaga .

Jest zasada żelazna - usuwając usterkę trzeba znaleźć i usunąć przyczynę .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.