Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku tygodni zmagam się z dość nietypową usterką w moim aucie, sytuacja wygląda tak że kiedy uruchamiam auto po całej nocy to wszystko działa ok ale wystarczy że przez 15 minut pojeżdżę gdzieś autem i go zgaszę a następnie po kilku godzinach (3-6 godz) spróbuję go odpalić to od razu na starcie silnika zostają dwie żółte kontrolki EML i DSC i silnik nie ma mocy (dławi się przy dodawaniu gazu, obroty latają jak szalone). Udało mi się znaleźć sposób na samodzielną kalibrację przepustnicy polegającą na przekręceniu kluczyka do pozycji 2 z wciśniętym pedałem gazu do oporu i odczekaniem 10 sekund, po tej operacji problem znika lecz zazwyczaj w krótkim czasie znowu się pojawia ten sam problem. Jeżdżę praktycznie tylko na krótkich trasach już po 15 minutach jazdy jestem na parkingu pod szkołą i zazwyczaj to właśnie na tym parkingu pojawia się ten problem. Dodam też że po przejechaniu się przez te 15 minut i zgaszeniu go a następnie ponownym odpaleniu w krótkim odstępie czasowym problem się nie pojawia. Dodam jeszcze że czasami jak już te kontrolki dwie się pojawią to czasem też im towarzyszy kontrolka check engine lecz ona również znika jak robię tą kalibrację. Z tego co szukałem to widzę że sporo osób ma ten sam lub podobny problem bo zazwyczaj innym pojawia się to podczas jazdy a u mnie tylko przy odpalaniu auta także nie wiem dziwna sprawa.





Informacje na temat samochodu:

Bmw e46 330Ci m54b30

rocznik: 2002

przebieg: około 216000 km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer z programem do bmw wiele wniesie do tematu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próbowałeś czyścić przepustnicę? Choć to nie zawsze ona jest przyczyną, zdarzają się przerwy w dme.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie jeszcze przepustnicy nie czyściłem, zastanawiam się czy te wszystkie problemy może powodować ten czujnik przy wlocie powietrza do silnika Mass air Flow (MAF), może jest brudny i podaje złe informację do przepustnicy bo chyba tak to działa z tego co czytałem. Łatwo jest się dostać do tej przepustnicy ? Trzeba to zrobić z kanału ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy masz klasyczne dla problemów z przepustnicą, więc przepływomierz zostawiłbym w spokoju. Dojście do przepustnicy jest od góry, jest na wejściu do kolektora dolotowego, za przepływomierzem i przewodem, który jest między nimi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Niestety dzisiaj znowu miałem problemy z autem na parkingu szkolnym, otóż znowu pojawił się ten sam problem z tym że zobaczyłem że pojawia się jeszcze 3 kontrolka żółta od hamulca ręcznego nawet jak ręczny jest całkowicie ściągnięty i w dodatku nawet po kalibracji przepustnicy do ustawień fabrycznych nic to nie pomogło dalej przy zapalaniu zostawały kontrolki EML + DSC i ta żółta od hamulca ręcznego. Podpiąłem INPE do auta i dopiero po wykasowaniu błędów z sekci "silnik" przy włączonym silniku zgasła kontrolka EML i można było normalnie jechać jednak zostały te dwie pozostałe kontrolki, dojechałem do mechanika i on skasował wszystkie błędy i zrobił kalibrację przez jakiś swój program (nie INPA) i jak na razie wszystko działa ale dam znać jutro czy problem został rozwiązany bo coś mi się wydaje że to tylko zbieg okoliczności że to zaczęło działać i pewnie długo nie pochodzi. Ale dziwi mnie ta 3 kontrolka co się zapaliła, może to zmienia postać rzeczy i może to nie jest jednak wina przepustnicy jak sądzicie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
70% przepustnica, 30% dme, taka to wygląda statystycznie mniej więcej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak na razie zero problemów od czasu tej kalibracji przez program mechanika, myślę że najbliższe kilka tygodniu pokaże czy faktycznie zostało to naprawione, dam znać jak by coś się znowu działo.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety parę dni temu znowu pojawił się problem z tymi kontrolkami :( Postanowiłem że wyczyszczę przepływomierz specjalnym preparatem w sprayu, ale to nic nie dało. Przepustnicę czyściłem około 4 dni temu i od tej pory mało jeździłem, dzisiaj pokręciłem się trochę po mieście i o dziwo kontrolki te zapaliły się podczas jazdy (zawsze zapalały się od razu po starcie silnika). Dodam też że jak zapaliły mi się te 3 kontrolki podczas jazdy to były inne objawy niż wcześniej jak zapalały się od razu przy starcie silnika. Wcześniej jak zapalały się te kontrolki to silnik przechodził w tryb awaryjny i kompletnie nie dało się jechać, szarpało całym autem, mocno falowały obroty, prędkość maksymalna do 20 km/h, nawet ciężko było spokojnie ruszyć, a dzisiaj kontrolki zapaliły się podczas jazdy i były inne objawy niż przedtem, auto jechało w miarę normalnie ale przy zmianie biegów na chwilę obroty skakały do góry jak bym przez chwilę jechał na biegu jałowym. Co prawda szybko nie jechałem bo bałem się że coś rozwalę ale ewidentnie auto było bardziej żwawe niż w normalnym trybie awaryjnym (chodź przez cały czas paliły się te 3 kontrolki podczas jazdy). Jakoś udało mi się w miarę spokojnie dojechać do domu, zgasiłem silnik i za chwilę odpaliłem i wszystko było dobrze (kontrolki się nie zapaliły).
Opublikowano
Zrobiłem adaptację skrzyni biegów (SMG) 5 dni temu i jak na razie problemu z kontrolkami nie ma, a także działanie skrzyni się poprawiło, już tak nie szarpie przy zmianie biegów :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.