Skocz do zawartości

E53 manual luz dźwigni zmiany biegów, uszkodzony ham. ręczny


opa_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebowałbym pomocy kogoś, kto to naprawiał. Chodzi o to, że drążek zmiany biegów ma duży luz na boki, nawet po wpięciu biegów.

Kolejnym problemem jest "przesuniecie" wajchy zmiany biegów w kierunku tyłu auta. Po wpięciu 2,4,6 drążek praktycznie ociera się o rant wyciętego otworu, z kolei po wpięciu 1,3,5 drążek jest mniej więcej w środku otworu zamiast w przedniej części.

Ktoś ma jakiś pomysł, gdzie szukać?

Znalazłem schemat zmiany biegów https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/25_0376-ukl-wl-mech-skrz-biegnap-4-kola/i47739#part07


Pytanie, jak się do niego dostać? Jak rozebrać tunel środkowy? Która z w/w części jest zużyta?



Mam też problem z hamulcem ręcznym. Nie działa blokada rączki hamulca - łapie 3 pierwsze ząbki, z reszty drążek opada na dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual.w e53 ktos mial fantazje :D


Sprawdz najpoerw te cybanty na skrzni, dostep od dolu bo tam najczesciej sie wyrabia tulejka

 

O których cybantach mówisz?



Dlaczego fantazję? Generalnie elegancko się jeździ i nie ma problemu z padającymi skrzyniami ;). Przy przebiegach 300+ automat zawsze padnie, zaczyna szarpać itp.


Generalnie znaleźć manuala w e53 3.0 218 to nie lada sztuka... Słyszałem, że wyszło tylko 1200 sztuk e53 w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego, dla zdecydowanej większości ludzi manual w takim aucie jak X5 po prostu nie ma sensu :)

Konfigurując nowe BMW w salonie, szczególnie że w tamtych czasach X5 był najdroższym modelem (droższym nawet od serii 7) nikt raczej nie martwił się tym, że po 300tys km trzeba będzie zapłacić za remont skrzyni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego, dla zdecydowanej większości ludzi manual w takim aucie jak X5 po prostu nie ma sensu :)

Konfigurując nowe BMW w salonie, szczególnie że w tamtych czasach X5 był najdroższym modelem (droższym nawet od serii 7) nikt raczej nie martwił się tym, że po 300tys km trzeba będzie zapłacić za remont skrzyni ;)

 

Dlatego tym bardziej cieszę się, że znalazłem dwa egzemplarze 218 km z MT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.