Skocz do zawartości

E46 compact 316ti "znikakący" płyn chłodniczy.


Kanashai

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kilka dni temu zakupiłem E46 compact z silnikiem N42B18A. Wcześniej czytałem trochę forum, aby wiedzieć na co zwrócić uwagę.

Podczas ostatniej jazdy zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego po czym zgasła. Poczekałem aż silnik ostygł i sprawdziłem stan. Było faktycznie poniżej minimum. Dolałem płynu, ale po trzech dniach sprawdziłem stan przed odpaleniem i było znowu za mało. Nie zapala się kontrolka, wskazówka od temp dochodzi do połowy. Z nawiewu leci ciepłe powietrze.

Pierwsze co chciałem to wyeliminować uszczelkę. W warsztacie zrobiłem test na spaliny w układzie chłodzenia, pobrałem trochę płynu żeby sprawdzić czy jest olej, poodkręcałem korek wlewu i wyjąłem bagnet. Wszystko jest OK. Samochód nie dymi bardziej niż każda benzyna o tej porze roku na drodze.

Podjechałem znowu do mechanika, aby zerknął, czy nie widać gdzieś wycieku, ale niestety nic nie zlokalizowano.

Muszę jutro zrobić 200km, będę starał się jechać bez żyłowania, spokojnie, ale na miejscu chciałbym to zrobić. Czy może być to wina zapowietrzonego układu?

Pozdrawiam

Edytowane przez Kanashai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Na początku obawiałem się najgorszego, no ale skoro nie mam objawów to nie będę szukał dziury w całym.

Trochę dziwne to dla mnie tym bardziej że nie znalazłem skąd leci. Niedługo zrobię całkowity serwis pozakupowy to zrobie płukanie, zmianę płynu i odpowietrzenie układu. Może coś pomoże.

Jakby ktoś jeszcze miał jakieś uwagi to z chęcią wysłucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dopisz 316ti do tytułu zanim admin zamknie temat. Odpal zimny silnik i wtedy szukaj wycieku. Chłodnica, zbiornik wyrównawczy, okolice termostatu, krućce przy silniku to miejsca newralgiczne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzali na zimnym i odpalili silnik? Jedna osoba za kierownicą dodawała gazu a druga szukała wycieku? Jak tylko zaglądali pod maskę to małego wycieku nigdy nie znajdą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak jest delikatny wyciek, a na to wygląda, to odparowuje w moment i ciężko wypatrzyć takie miejsce.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam nie wiem. Byłem przed chwilą przy aucie i zrobiłem zdjęcie stanu. Jutro rano znowu sprawdzę. Jak będzie mniej to przynajmniej będę wiedział, że cieknie na zgaszonym silniku...

Tak jak mówiłem muszę jutro przejechać 200km, czy macie jakieś rady? Na pewno przed wyjazdem zakupie kolejny litr płynu i doleje do max. Ale co mam zrobić jak w trakcie drogi zapali mi się lampka?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic się nie stanie, tylko nie oparz się przy odkręcaniu korka, powoli i z wyczuciem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem znowu przy aucie, porozglądałem się z latarką. Przy chłodnicy i pompie raczej nic nie ma, ale dość "mokrą" podłogę zauważyłem po prawej stronie od wlewu zbiorniczka, ta co jest już przy samym kole. Ciężko jednak stwierdzić, czy to płyn chłodniczy... i nie wiem z czego mogłoby to lecieć.

Na zdjęciu pierwszym pokazuje ogólnie obszar (po prawo od zbiorniczka wyrównawczego, na osłonie silnika).

A zdjęcie drugie pokazuje "mokrą" podłogę.

https://drive.google.com/open?id=1eajh7b15RntKKKB0XLTVe4nFatTSNqOP

https://drive.google.com/open?id=1XqkrrObXsLknb9bT6M7oq7STk3Cw66Q2

 

PS

A co powiecie o tych nieszczęsnych uszczelniaczach do chłodnic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A co powiecie o tych nieszczęsnych uszczelniaczach do chłodnic?

To, że powodują więcej problemów niż jest z nich pożytku. Pewnie leci ze zbiornika, częsta przypadłość e46.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.