Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Temat był poruszany wiele razy lecz nie trafiłem na mój przypadek jeśli przeoczyłem przepraszam.

Więc tak błąd 4x świeca i błąd sterownika teoretycznie nie działają a jednak...

Pytanie brzmi czy w razie awarii sterownika jest jakaś możliwość aby silnik grzał świece jakimś innym sposobem? Już wyjaśniam pomimo błędu auto odpalało bez najmniejszego problemu przy -5 Tak jak by system był ok. Silnik kręcił normalnie miał delikatną "czkawkę" po odpaleniu ale to dosłownie na sekundę. Czyli uważam to za normalne bo raczej bez świec przy -5mial by problem z rozruchem.

Tak więc czym może być spowodowany błąd i czy należy się tym przejmować? Zastanawiam się czy w ogóle jest sens się za to zabierać. Miał kotoś taki przypadek?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to było pisane w milionach postów, świece ci nie działają nie ma cudów. Dlatego ma te czkawke po odpaleniu. Sprawny m47 przy -10 odpala bez sprawnych świec. Przynajmniej mój. Poniżej tej temperatury zaczynało się długie kręcenie, aby zaskoczył. Sterownik wymień albo napraw, bo świece grzeje z tego co pamiętam do +40 temperatury silnika zmniejszając stopniowo moc grzania.
Opublikowano
Jak świece nie były dawno wymieniane to był pierwsze wymienił świece a jak cos to poźniej sterownik, bo to chyba juz koszta większe. U siebie miałem wszystkie 4 świece padnięte, błąd wszystkich czterech, i błąd sterownika tez mi wywaliło. Wymieniałem świece i nawet przy -30 rok temu odpalał beż zająknięcie. Ja zakupiłem świece Beru takie polecali na forum :D
Opublikowano
Zacznij od świec. U mnie też autko na mrozie paliło bez problemu, jednak sprawdziłem błędy: 3 spalone świece, po przeszukaniu forum, wszędzie wnioski, że jeśli komp pokazuje dużą ilość "spalonych" świec= sterownik. Wziąłem od Rogera zregenerowany na wymianę i zero zmian, mój okazał się w 100% sprawny. Wypad do sklepu po nowe świeczki Denso, godzina w garażu, wymienione i teraz wszystko gra. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik po wyjęciu można sprawdzić miernikiem. Niestety trzeba go odłączyć, aby pomierzyć. Moje doświadczenia są znowu inne. Mam dwa diesle N47 i M47 w obu po kupnie błąd 4 świec. W obu po wymianie sterownika wszystko było ok. W M47, który mam dużo dłużej po dwóch latach od naprawy sterownika padła świeca, więc wymieniłem wszystkie. Oczywiście wcześniej sprawdziłem naprawiany sterownik. N47 mam od prawie dwóch lat. Po zakupie naprawa sterownika i na tę chwilę świece są ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.