Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam e92 320i 170KM 140tyś przebiegu

Jakieś 2 miesiące temu zaczęły się następujące problemy:

Otóż zacząło się od wypadania zapłonu na 4 cylindrze dzień po wymianie świec. Okazało się po ok 2 tyg poszukiwań że zaczął padać wtrysk na 4 cylindrze. Wymieniony, bez porównania lepiej. Gdy nadeszły chłodniejsze dni problem powrócił ale w nieco innym wydaniu. Na zimnym silniku, po staniu całą noc na dworzu znowu zaczęło telepać silnikiem ale mniej i bardziej odczuwałem to jakby ktoś nierównomiernie kopał od spodu w siedzenie. Problem pojawiał się też na biegu jalowym po rozgrzaniu ale było to minimalnie wyczuwalne.

Została zrobiona płukanka zaworów z nagaru, problem na ciepłym silniku zniknął. Po nadejściu lekkich mrozów i nocy na dworze silnik po odpaleniu łapie obroty koło 1200-1100 i zaczyna lekko skakać między tymi wartościami. Gdy obroty po kilkunastu sekundach zaczynają spadać to zaczyna lekko bujać budą. Do tego dochodzą dziwne dźwięki cykania, klekotania itp.

Absolutny brak błędów. Po dobrym zagrzaniu słychać głuche, ciężkie do zlokalizowania pukanie. Pukanie ewidentnie wzrasta wraz z obrotami. Podczas jazdy ze stałymi obrotami 3tyś/4tyś słychać głuche terkotanie idace w parze z drganiami lewarka zmiany biegów.

 

Wymienione ostatnio były:

- świece

- cewki

- olej 5w30

 

Co może być problemem charakterystycznego "kopania" od spodu w fotel i drganiami budy?

Może mieć to związek z pukaniem po nagrzaniu i cykaniu na zimnym?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie pozostałe 3 wtryskiwacze domagają się wymiany, urok n43, diagnostyka to nie tylko błędy, dla potwierdzenia trzeba pojeździć z komputerem. Wtryskiwacz na 4 cylindrze został zakodowany?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Była sprawdzana korekta na wtryskach jakiś miesiąc temu i wszystko bylo w granicach normy, trochę tylko na 2 wtrysku były większe. Czy z padającymi wtryskami można jeszcze trochę pojeździć? Z 2 tyg?

Z tego co wiem to został.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak objawy nie będą się pogłębiać to raczej nic się nie stanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Okej, dzięki.

A przenoszenie drgań przy przyspieszaniu na lewarek?

Też może być tego przyczyną czy bardziej poduchy skrzyni? Tak jak mówiłem słychać ten dźwięk i ewidentnie do tego bije w lewarek.. po puszczeniu gazu dźwięk ustaje a lewarek przestaje drgać. Do tego zdarza się, że poszarpuje i nie zawsze gładko wchodzą biegi.

Czy problem może tkwić w sprzęgle?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu raczej poduszki silnika się odzywają, na pewno nie mają lekko jak silnik chodzi nierówno przez problem z wtryskiwaczami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.