Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam świeży problem, jechałem 100 kilometrów i wszystko było elegancko, dojeżdżam do świateł chce wrzucić bieg i nie idzie wbić żadnego, nawet z większą siłą. Zgasiłem auto, zapaliłem i normalnie wrzuciłem 1 i resztę (2,3) i pojechałem jakieś 300 metrów i znowu blokada żeby wrzucić inny. Stanąłem i z większą siła szlo wrzucić jakiś bieg a jak dociskałem sprzęgło do końca to w ostatnim zakresie coś świerczało jakby. Dodam, że na wyłączonym silniku wszystko wchodzi leciutko. Żeby dojechać pod dom wrzuciłem 2 na wyłączonym silniku, odpaliłem i myślałem, że będę jechał tylko na 2 ale bez problemu szło wbić 3 i 4. Tak przyjechałem pod dom, wbiłem ciężej bo ciężej wsteczny z lekkim dziwnym dźwiękiem i zaparkowałem.

 

Swojego mechanika mam 100km od siebie więc zostaje tylko laweta i zrzucanie skrzyni ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz wbić trójkę i próbować dojechać, obstawiam awarię docisku, kwestia jeszcze jakie to dźwięki były, możliwe, że kumulacja i dwumasa też.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nastawiam się na wymianę całego kompletu.

Na co zwrócić uwagę, ewentualnie wymienić jeszcze jak już będzie robił całe sprzęgło+dwumase?

Opublikowano
Uszczelniacz wału i wybieraka skrzyni oraz zestaw naprawczy 5 biegu. Kosztuje grosze to a skrzynia zdjęta. Od razu bym zajrzał do rozrusznika
szukam
Opublikowano
Wybieraka skrzyni po to aby drążek nie był taki luźny? Zestaw naprawczy 5b to tylko jak ma skrzynia 5b czy do 6b też? Też mam w niedalekiej przyszłości zamiar zrobić dwumas i dodatkowe rzeczy przy okazji a własnie słyszałem, że można przy okazji zrobić naprawę by drążek tak nie latał.
Opublikowano

Uszczelniacz wybieraka to po to żeby nie ciekło z tego miejsca. Tam gdzie mechanizm wyboru biegu wchodzi do skrzyni.

 

Zestaw 5 biegu to sprężynka i coś tam jeszcze jak w zimę lewarek nie wraca na środek tylko zostaje po prawej stronie.

 

Luźny drążek to znowu tulejki, podkładki, taki koszyczek plastikowy.

szukam
Opublikowano

Uszczelniacz kupujesz w sklepie z łożyskiami itp wymiary znajdź sobie na internecie.

 

Zestaw naprawczy 5 biegu nie wiem czy jest w ASO, jest na allegro.

 

A mocowanie drążka biegów już kupisz w ASO, masz schemat i możesz wszystko wymienić co trzyma drążek na miejscu.

 

Od razu polecam uszczelniacz silnika od skrzyni biegów, koszt 20zl a jak zacznie cieknąć bo ma 20 lat to znowu skrzynie trzeba zdjąć

szukam
Opublikowano
Dzięki, powiedz mi tylko jeszcze proszę czy ten zestaw nadaje się do skrzyni 6b też? Czy tylko do 5b jak nazwa wskazuje?
Opublikowano

a lewarek ci zostaje po prawej stronie w zimne dni ? czy wraca na srodek. Dopytaj sprzedawce takich rzeczy ale wydaje mi się że pasuje do 6 biegowych, chodzi o sprezynke która ci cofa lewarek na srodek jak wrzucisz na luz, czasem jak jest to zatarte to po wrzuceniu na luz lewarek zostaje z prawej strony i czesto zamiast wrzucić 1 wpinasz 3 bieg :)

 

uszczelniacz wybieraka i wału można dobrać normalnie w sklepie na podstawie wymiarów które są wszedzie dostępne. To samo co w aso a kosztuje 5 razy mniej :) zwykły olejowy uszczelniacz.

szukam
Opublikowano
Generalnie to mam luz i ciężko trafić w 1 albo 3 jak się nie ma wyczute. Ale z 5b wraca na środek. W zimne dni czuć, że chodzi wszystko ciężej i z dość mocnym oporem wchodzi wsteczny. Na szczęście tylko raz albo dwa zamiast 1 weszło R ale szybko to zauważyłem :P po ruszeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.