Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=120678&sid=b30333fb0b26e57b9c4e63ae8f992b82

 

 

 

Cześć, jestem tu nowy i na początek mojego postu chciałbym się przywitać z Wami.

Jeśli moim tematem naruszyłem porządek forum to z góry przepraszam zrobiłem to nie świadomie.

 

Nigdy nie miałem BMW a zawsze chciałem więc ostatnio rozgładałem się za jakimś autem które ma służyć jako samochód po pracy, na weekendy, moze na jakies trackday. Wybor padł na E36 318 IS.

 

Wróciłem autem do domu i mam parę tematów w których mam nadzieję mi pomożecie:

1. Powyżej 100km/h na początku hamowania autko dość mocno ściągnie na prawo później hamuje równomiernie. Co to może być? Zapowietrzony układ?

2. Powyżej 100km/h autko trochę myszkuje po drodze wrażenie przypomina jakby od czasu do czasu reagowało na podmuchy wiatru. Pewnie to jakiś luz tylko na czym?

3. Czy to normalne że w IS na 5 biegu przy 140km/h ma 4tys. obrotów?

4. Silnik na wolnych obrotach pracuje cicho i równo jednak ma jakieś drgania które przenosi do środka. Co to może być? Poduszki źle dobrane? Czy przyda się czyszczenie przepustnicy i przepływomierza?

5. Teraz największą zagadka. Na 1wszym biegu piszczy do odcięcia na 2gim słabnie i łapie trakcie. Czy one tak mają czy mi zaczyna się ślizgać sprzęgło?

6. Podczas treningu trzeba mu dobrze depnac żeby postawić go bokiem inaczej będzie mielił a jechał prosto. W kreceniu się w koło im wyższe obroty tym szybciej się prostuje. Czy to normalne?

 

Chciałbym auto utrzymać w dobrej formie i kondycji i będę to forum traktował jako pomoc ludzi bardziej doświadczonych w temacie jednak jeśli będę potrafił pomóc to także chętnie.

 

Liczę na rozwiązanie moich pierwszych wątpliwości.

 

Przy okazji życzę wszystkim Wesołych Świąt.

 

Pozdrawiam. Karol.

Opublikowano

Również jestem nowy, więc i mi wypada się przywitać. Tomek jestem ;)

 

Wróciłem autem do domu i mam parę tematów w których mam nadzieję mi pomożecie:

1. Powyżej 100km/h na początku hamowania autko dość mocno ściągnie na prawo później hamuje równomiernie. Co to może być? Zapowietrzony układ?

2. Powyżej 100km/h autko trochę myszkuje po drodze wrażenie przypomina jakby od czasu do czasu reagowało na podmuchy wiatru. Pewnie to jakiś luz tylko na czym?

3. Czy to normalne że w IS na 5 biegu przy 140km/h ma 4tys. obrotów?

4. Silnik na wolnych obrotach pracuje cicho i równo jednak ma jakieś drgania które przenosi do środka. Co to może być? Poduszki źle dobrane? Czy przyda się czyszczenie przepustnicy i przepływomierza?

5. Teraz największą zagadka. Na 1wszym biegu piszczy do odcięcia na 2gim słabnie i łapie trakcie. Czy one tak mają czy mi zaczyna się ślizgać sprzęgło?

6. Podczas treningu trzeba mu dobrze depnac żeby postawić go bokiem inaczej będzie mielił a jechał prosto. W kreceniu się w koło im wyższe obroty tym szybciej się prostuje. Czy to normalne?

 

1. Zacznij od sprawdzenia stanu hamulców przednich oraz tylnych (stan tarcz, klocków, równomierność zużycia), podnieś samochód i sprawdź czy koła się luźno kręcą. Pojedź na przejażdżkę, zahamuj kilka razy i zobacz czy oba przednie koła są tak samo ciepłe. Zapowietrzony hamulec daje bardzo charakterystyczne objawy i dosc łatwo to sprawdzić. Nie ruszaj hamulca przez kilka minut. Następnie naciśnij pedał hamulca i zaobserwuj w którym miejscu "złapie", następnie puść i naciśnij go ponownie. Jak złapie wyżej to masz zapowietrzony. Jak jesteś bardziej obeznany z tematem to spróbuj odpowietrzyć profilaktycznie układ przy okazji wymieniając płyn (po zakupie auta podstawa). Zdemontuj zaciski i spróbuj wycofać tłoczki, sprawdzając czy się nie zacierają. Skontroluj również tylne hamulce, one również mogą powodować ściąganie samochodu.

 

2. Skontroluj zawieszenie pod kątem luzów, nadmiernego zużycia wszystkich elementów gumowych, stanu amortyzatorów i sprężyn. Jeżeli nie czujesz się na siłach, podjedź na dowolną stację kontroli bądź do ogarniętego w temacie kumpla. Jeżeli nie masz nigdzie luzów i wszystko jest w dobrym stanie, skontroluj geometrię zawieszenia (zadanie dla serwisu). Przez internet to wróżenie z fusów.

 

1 i 2. Rozumiem że tak błahe sprawy, jak stan opon i ciśnienie w nich sprawdziłeś?

 

3. Normalne.

 

4. Czterocylindrowy silnik nigdy nie będzie tak wyważony jak sześciocylindrowy. IS jak zejdzie do ok. 750-800 obrotów to minimalne drgania w środku czuć. Jak pracuje dobrze, nie falują mu obroty i spalanie masz normalne to moim zdaniem nie masz się czym martwić.

 

5. Piszczy oponami? Bo nie do końca rozumiem... ;)

 

6. Dyfer bez szpery. Normalne.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

1 i 2 przerabiałem w swoimi turasie ja musiałem zregenerowac maglownice i wymienić końcówkę drążka póżniej ustawiłem zbieżność, auto już nie telepało przy hamowaniu ale coś lekko biło więc pojechałem do wulkanizatora wyważyć opony problem załatwiony.

Podjedź na stację diagnostyczną lub do mechaniki niech sprawdzi zawieszenie, jak coś trzeba wymienić wymień, później ustaw zbieżność, wyważ koła i problem rozwiązany.

4. Obstawiam poduszki od silnika ale to wróżenie z fusów, nie wiem jak drganie wygląda u Cb, ale u mnie we wcześniejszym kompocie wymiana poduszek załatwiła sprawę.

6. Dyfer bez szpery. Normalne.

Opublikowano
@bieliq89 jak miałem powichrowane tarcze w kompocie to niezależnie od prędkości przy hamowaniu drgała kierownica, ale sprawdzić warto ;)
Opublikowano
Pewnie zalezy tez od stopnia pokrzywienia, ja czulem tylko przy hamowaniu z wiekszych predkosci, podobno nie mialem mocno pokrzywionych ale razem z luzami na maglu dawalo takie a nie inne efekty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.