Skocz do zawartości

120d N47 wibracje na niskich obrotach


Berben

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

niedawno przesiadłem się z E90 320d (N47) na F20 120d (N47). Teoretycznie mają podobne silniki różniące się trochę osprzętem ale zauważyłem znacznie wyższy poziom wibracji i głośności na niskich obrotach silnika (1200-1500 RPM) w F20. Czy jest to normalne czy w moim egzemplarzu mogą występować jakieś problemy? Jest to denerwujące, bo automat w F20 zrzuca biegi przy spokojnej jezdzie na okropnie niskie obroty rzędu 1200 RPM i w środku wtedy dosyć mocno "buczy". Przy 1500 RPM jest już praktycznie w porządku ale skrzynia bardzo rzadko pozwala na jazdę na takich obrotach.

 

Ewentualnie, czy słyszał ktoś o adaptacji tej skrzyni żeby nie jeździć na tak niskich obrotach? Jakaś aktualizacja softu? Tryb sport nie rozwiązuje problemu bo wtedy znowu przy 140-160 km/h nie wrzuca wyższych biegów, a kierownica przy niskich prędkościach chodzi zbyt ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za wibrację w niskich obrotach w N47 najczęściej są odpowiedzialne poduszki silnika. Miałem ten rzadki problem.

Natomiast buczenie sprawdź https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=311640&p=2425533#p2425533

Nie można zmienić softu skrzyni by pracowała na wyższych obrotach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim modelu tak miałeś i które poduszki dokładnie wymieniłeś? Bo chyba są 3 różne.

 

Wydaje mi się, że problem jeśli już to dotyczy tych poduszek bo to właśnie jest taki hałas pochodzący z drgań silnika. Mam nadzieje, że nie jest to normalne i wymiana poduszek pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a tak trochę z innej beczki, bardzo wam drga drążek zmiany biegów?

Przesiadłem się z benzyniaka i trochę mnie to zastanawia czy nie zabrać się za poduszki? Powiem też że wsteczny wchodzi ciężko.

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Cześć,


niedawno przesiadłem się z E90 320d (N47) na F20 120d (N47). Teoretycznie mają podobne silniki różniące się trochę osprzętem ale zauważyłem znacznie wyższy poziom wibracji i głośności na niskich obrotach silnika (1200-1500 RPM) w F20. Czy jest to normalne czy w moim egzemplarzu mogą występować jakieś problemy? Jest to denerwujące, bo automat w F20 zrzuca biegi przy spokojnej jezdzie na okropnie niskie obroty rzędu 1200 RPM i w środku wtedy dosyć mocno "buczy". Przy 1500 RPM jest już praktycznie w porządku ale skrzynia bardzo rzadko pozwala na jazdę na takich obrotach.


Ewentualnie, czy słyszał ktoś o adaptacji tej skrzyni żeby nie jeździć na tak niskich obrotach? Jakaś aktualizacja softu? Tryb sport nie rozwiązuje problemu bo wtedy znowu przy 140-160 km/h nie wrzuca wyższych biegów, a kierownica przy niskich prędkościach chodzi zbyt ciężko.

 

Cześć Berben,


mam pytanie czy udało Ci się rozwiązać problem tego rezonansu w środku kabiny? Mam f30 320d i w trybie COMFORT zrzuca mi biegi na bardzo niskie, co przy niskich obrotach rzędu 1100-1400 RPM daje bardzo nieprzyjemny dźwięk. Czy udało się Ci z tym problem uporać?


Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.