Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

niedawno przesiadłem się z E90 320d (N47) na F20 120d (N47). Teoretycznie mają podobne silniki różniące się trochę osprzętem ale zauważyłem znacznie wyższy poziom wibracji i głośności na niskich obrotach silnika (1200-1500 RPM) w F20. Czy jest to normalne czy w moim egzemplarzu mogą występować jakieś problemy? Jest to denerwujące, bo automat w F20 zrzuca biegi przy spokojnej jezdzie na okropnie niskie obroty rzędu 1200 RPM i w środku wtedy dosyć mocno "buczy". Przy 1500 RPM jest już praktycznie w porządku ale skrzynia bardzo rzadko pozwala na jazdę na takich obrotach.

 

Ewentualnie, czy słyszał ktoś o adaptacji tej skrzyni żeby nie jeździć na tak niskich obrotach? Jakaś aktualizacja softu? Tryb sport nie rozwiązuje problemu bo wtedy znowu przy 140-160 km/h nie wrzuca wyższych biegów, a kierownica przy niskich prędkościach chodzi zbyt ciężko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za wibrację w niskich obrotach w N47 najczęściej są odpowiedzialne poduszki silnika. Miałem ten rzadki problem.

Natomiast buczenie sprawdź https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=311640&p=2425533#p2425533

Nie można zmienić softu skrzyni by pracowała na wyższych obrotach .

Opublikowano

W jakim modelu tak miałeś i które poduszki dokładnie wymieniłeś? Bo chyba są 3 różne.

 

Wydaje mi się, że problem jeśli już to dotyczy tych poduszek bo to właśnie jest taki hałas pochodzący z drgań silnika. Mam nadzieje, że nie jest to normalne i wymiana poduszek pomoże :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jakim modelu tak miałeś i które poduszki dokładnie wymieniłeś? Bo chyba są 3 różne.

 

W E61, dwie poduszki silnika.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

a tak trochę z innej beczki, bardzo wam drga drążek zmiany biegów?

Przesiadłem się z benzyniaka i trochę mnie to zastanawia czy nie zabrać się za poduszki? Powiem też że wsteczny wchodzi ciężko.

Co sądzicie?

  • 3 lata później...
Opublikowano
Cześć,


niedawno przesiadłem się z E90 320d (N47) na F20 120d (N47). Teoretycznie mają podobne silniki różniące się trochę osprzętem ale zauważyłem znacznie wyższy poziom wibracji i głośności na niskich obrotach silnika (1200-1500 RPM) w F20. Czy jest to normalne czy w moim egzemplarzu mogą występować jakieś problemy? Jest to denerwujące, bo automat w F20 zrzuca biegi przy spokojnej jezdzie na okropnie niskie obroty rzędu 1200 RPM i w środku wtedy dosyć mocno "buczy". Przy 1500 RPM jest już praktycznie w porządku ale skrzynia bardzo rzadko pozwala na jazdę na takich obrotach.


Ewentualnie, czy słyszał ktoś o adaptacji tej skrzyni żeby nie jeździć na tak niskich obrotach? Jakaś aktualizacja softu? Tryb sport nie rozwiązuje problemu bo wtedy znowu przy 140-160 km/h nie wrzuca wyższych biegów, a kierownica przy niskich prędkościach chodzi zbyt ciężko.

 

Cześć Berben,


mam pytanie czy udało Ci się rozwiązać problem tego rezonansu w środku kabiny? Mam f30 320d i w trybie COMFORT zrzuca mi biegi na bardzo niskie, co przy niskich obrotach rzędu 1100-1400 RPM daje bardzo nieprzyjemny dźwięk. Czy udało się Ci z tym problem uporać?


Pozdrawiam

Szymon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.