Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej! Szukałem wątku ale nie mogłem znaleźć, czy można mieć mieszane rodzaje opon? Mam na myśli z tyłu Run Flaty a z przodu zwykłe? W przyszłym miesiącu zabieram się za wymiane przednich opon i nie chce runflatów bo jest twardo jak na rowerze bez amortyzatorów, a w miejscu gdzie codziennie przejeżdzam jest droga jak ser szwajcarski i już mnie ... strzela :evil: :D

 

Koła fabryczne:

Front Tyre: 225/45R18 91Y

Rear Tyre: 255/40R18 95Y

 

Czy będzie to miało jakieś krytyczne skutki dla zawieszenia lub prowadzenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień wszystkie na zwykłe, komfort jazdy i prowadzenie na nierównych drogach poprawi się diametralnie. Nie mieszałbym ogumienia na osiach, bo zainwestujesz kasę a może wyjść różnie...
Opublikowano
Wymień wszystkie na zwykłe, komfort jazdy i prowadzenie na nierównych drogach poprawi się diametralnie. Nie mieszałbym ogumienia na osiach, bo zainwestujesz kasę a może wyjść różnie...

 

Moze jestem wyjatkiem ale po zmianie opon na zimowki bez RunFlat nie zauwazylem poprawy komfortu jazdy.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Wymień wszystkie na zwykłe, komfort jazdy i prowadzenie na nierównych drogach poprawi się diametralnie. Nie mieszałbym ogumienia na osiach, bo zainwestujesz kasę a może wyjść różnie...

 

Moze jestem wyjatkiem ale po zmianie opon na zimowki bez RunFlat nie zauwazylem poprawy komfortu jazdy.

 

Hahah, dokładnie mam to samo. po zmianie z runflatów na zwykłe opony (te same felgi, te same wymiary) wg mnie jest znacznie gorzej ale to już poruszany milion razy temat i zależy od indywidualnych odbiorów:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

mam 18 rf na lato i 17 rf na zime. Na zimowych 17 jest o 2-3 klasy bardziej miekko i nie sadze zeby 17 bez rf cos zmieniły.

Być może w 18 będzie miało znaczenie czy rf, czy bez rf ale w 17 nie sądze. Druga sprawa, to letnie seryjnie są Y więc do 300 km/h a zimowe H wiec do 210 km/h a to też ma znacznie bo Y mają dużo gęstszy splot.

Opublikowano
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Generalnie chodzi mi tylko o to czy fakt, że na przodzie będą zwykłe a z tyłu RF będzie miał wpływ na zawieszenie i jazde (prowadzenie, komfort itd)? :D
Opublikowano
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Generalnie chodzi mi tylko o to czy fakt, że na przodzie będą zwykłe a z tyłu RF będzie miał wpływ na zawieszenie i jazde (prowadzenie, komfort itd)? :D

Nie kombinuj. Nie jesteś w stanie przewidzieć jak auto zachowa się w krytycznej sytuacji. Zdrowie i życie ważniejsze niż odrobina komfortu...

Opublikowano
Letnie mam RF, zimówki niestety zwykle a to troszkę ze swojego niedopatrzenia. Mniejsza o to. Nie znoszę zwykłych opon. Przy wchodzeniu mocniej w zakręt czuć jak opona się odkształca, przy przyspieszaniu a mam 240 koni tez czuć ze inaczej się zachowują na tylnej osi. Runflaty o wiele lepsze i dzięki nim czuje się pewniej i bezpieczniej. Nie mieszałbym opon na Twoim miejscu. Jak kolega wyżej na Oponach i hamulcach się nie oszczędza.
Opublikowano

Kolego ja miałem tak jak Ty planujesz zrobić i powiem Ci że w koleinach auto było nie do opanowania.

Opony zostały zdjęte, założone zwykłe i jak ręką odjął :)

także ja nie polecam tak zakładać

Opublikowano
Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Już zdecydowałem, że zakładam cztery zwykłe i padło na FALKENy, specyfikacja lepsze niż Pirellki, więc zobaczymy :D
Opublikowano

Nie napisałem, że są lepsze od Pirelli bo tak uważam albo jest to udowodnione przez miliard testów, tylko specyfikacje na stronach tak pokazują :D Jak wyjdzie to się okażę, damy im szanse :wink:

 

Na większości fotek na necie na naklejce na oponie jest napisane, że zrobione USA lub Tajlandia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.