Skocz do zawartości

X3 e83 3.0 b wydech końcowy


ciavez

Rekomendowane odpowiedzi

taki opis znalazłem:

"W E46 330i oraz E36 328i były tłumiki końcowe z przepustnicą przy dwururce które po przekroczeniu 3tyś obrotów otwierały drugą rurkę odtykając wydech. Miało to na celu poprawę osiągów - bardziej przytkany wydech dobrze sprawuje się na niskich obrotach, bardziej przelotowy na wysokich. Efektem ubocznym jest zwiększenie głośności powyżej 3tyś obr."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to Sterowanie podciśnieniowe-przep. spalin :

Wężyk jest podłączony z tyłu silnika tuż przy grodzi do jednego z portów podciśnienia i idzie do nr 8 na obrazku -- Zbiornik podciśnieniowy a dalej jak na obrazku do zaworu

 

9d6c661e4e81f1e9med.jpg

 

do tego też na pewno masz Osł. końcówki tłumika

 

407b4e93844d5cc2med.jpg

 

U mnie wężyk był sparciały w dwóch miejscach tuż przed zbiorniczkiem podciśnienia i na końcu wydechu przy zaworze

 

 

 

 

wydech na wolnych obrotach bardziej bulgocze a na wysokich ryczy , po prostu bajka w połączeniu z brzmieniem M54 ,a w środku auta też fajnie słychać

fakt powyżej 3tysi jest głośno co odczułem lecą średnio 180km/h A2 nocą Warszawa - Poznań ale ja to lubię

 

To jest właśnie powód dlaczego nigdy nie miałem i nie będę jeździć DIZLEM :nana:

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie miało znaczenia .

Możesz to zrobić mechanicznie przy zaworze.

7eff527c6f261e7dmed.jpg

 

U mnie na postoju na wolnych obrotach przepustnica w wydechu jest otwarta wtedy wydech ładnie bulgocze

jak śrubokrętem przymknę to jest już ciszej. Aby to zamknąć trzeba użyć trochę siły.

74f83cbc6aa8de39med.jpg

 

Zasada działania jest odwrotna jak piszę KINGmurzyn997

Na wolnych i niskich obrotach przepustnica jest otwarta i ładnie bulgocze

jak dajemy buta to w silniku powstaję większe podciśnienie ,po przekroczeniu odpowiedniej wartości zaworek zamyka przepustnicę w wydechu

tak by było ciszej pęd spalin też tu ma znaczenie bo działa bezpośrednio na przepustnicę i pomaga ją zamknąć.

 

na stałe zamknięta to będzie ciszej

na stałe otwarta będzie głośniej

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda bulgot mi nie przeszkadza a wręcz dla mojego ucha jest calkiem przyjemny ale czasem podczaz podróży z moja familją chce aby dziecaki przysnely a przy rodzinnej jezdzie 1800 obrotów buczenie na dłuższą mete troche sie odczuwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.