Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Przekopałem kilkanaście tematów, posprawdzałem wszystko i nie wiem co dalej.

Od zakupu auto miało problem ze światłami.

Powymieniałem cale oświetlenie na oryginalne ale problemy nadal są.

Ostatnio dowiedziałem się, że ktoś założył klapę prawdopodobnie po lifcie i flexem wyciął otwory w niej na przedliftową listwe oświetlenia tablicy...

Niby nic nadzwyczajnego ale:

 

Co jakiś czas zapala mi się komunikat o braku jakiejś żarówki... i to losowo. Czasami lewy tył i lewy przód. Gaśnie potem tylko lewy przód. Przeważnie lewa strona. Nie miałem plusa na wtyczce do oświetlenia tablicy i pożyczyłem go z wiązki z prawej strony. prawdopodobnie z prawej tylnej pozycji.

 

ale i bez tego jest choinka z tyłu. Dołożyłem ledy bo i tak nic to nie zmiania a listwa idzie pod nóż niedługo bo była złamana a doraźnie musiałem mieć światła z tyłu na przegląd.

 

Nie ogarniam świateł z tyłu. jak by ktoś sprawdził jak się świecą bo nie rozumiem ich. Jest żarówka od pozycji oraz pozycja ze stopem. Teraz się zacznie.

Lewa świeci tak, że obie pozycje sie świeca ale jak wcisnę stop to pozycja (jednowłóknowa) zapala sie mocniej...

Prawa lampa odwrotnie.

pozycja z prawej świeci sie ok (jedno-włóknowa) zaś z dwoma włóknami świeci się masakrycznie mocno jak by był stop wciśniety. przy hamowaniu pozycja zapala się mocniej a ta dwu włóknowa pali sie tak jak sie paliła bardzo mocno.

 

Jeszcze mam pytanie co do pomiarów. Jak bym nie mierzył to miernik pokazuje mi 2,65V tam gdzie świeci się żarówka słabiej, nie ważne czy to pojedyncza czy podwójna. tam gdzie jest światło mocne to jest ponad 12V. Wina wkładów czy jakiegoś modułu co sprawdza oświetlenie? Może ktoś kiedyś zrobił gdzieś zwarcie i tak wyszło.

 

Czy był by ktos w stanie wskazać mi w prawym boku kabel (kolory) do podświetlania rejestracji? nie będę "zabierał prądu" z prawej pozycji tylko puszcze wcześniej nowy przewód bo już mam przepchnięty przez klapę i gumkę do środka. Masy raczej są ok. Bo wszędzie jest przejście jak sprawdzałem miernikiem. mogę poprawić styk bo widziałem że wszystkie schodzą się w jedno miejsce. Tylko czy to pomoże?

 

 

Opublikowano

Żarówka z lewej strony świeci poprawnie. Tak to ma działać że jest żarówka jednowloknowa która świeci na pół gwizdka i jest pozycją. Dopiero jak wciśniesz stop to zaczyna się palić pełnym światłem jako stop. Steruje tym moduł świateł.

 

W dodatku czasem jak się jakaś żarówka spali potrafi zapalić inna w jej miejsce :D w sensie zastępuje stop np. żarówka z przeciwmgielnego.

 

Nie ma tam nigdzie być dwuwloknowych.

 

W dodatku może ktoś coś kodował w module świateł kiedyś i masz cyrk. Można wrócić do ustawień fabrycznych w razie czego ale potrzeba kogoś z kablem i programem do kodowania BMW. Można zmieniać ogólnie jak żarówki mają świecić i które mają świecić.

 

Co do losowych błędów żarówek to kończąca się chińska przetwornica ksenonów potrafi taki efekt robić :D zapalają się różne błędy świateł. Przerobiłem na sobie.

szukam
Opublikowano

już jakiś trop. Taki moduł świateł w którym jest miejscu? Profilaktycznie zerknę do niego, może coś tam niedomaga.

 

Co to żarówek dwuwłókowych to wydaje mi się, że powinna być bo w samym plastiku od żarówek jest opis 21w/4w dokładnie mogę powiedzieć Ci jutro bo zaraz zbieram się do pracy.

tylko mówimy tu o światłach przed liftowych.

 

bmw-e46-wklad-lampy-tylnej-lewy-prawy-z-kostkami-3-3478370133.jpg

 

 

nawet tutaj w spisie jest żarówka z dwoma włóknami

http://dailydriver.pl/porady/oswietlenie/bmw-3-e46-zarowki-spis/

Opublikowano

w żarówce 2 włóknowej masz 2 stopki plusowe, jedna za jedno włokno, druga za drugie. Pokaż mi jak chcesz zasilać osobno te włókna jak jest zawsze na spodzie (+) jedna blaszka w gnieździe :D nawet na fotkach które pokazałeś.

 

Zawsze wkładam jednowłóknowe i tak jak pisalem, pozycja na pól gwizdka, a stop to wtedy moduł światej podaje wiekszy prąd i żarówka się pali pelną mocą.

 

Moduł świateł to tam gdzie włączasz światła, całe to urządzenie z pokrętłem i guzikami.

 

na logike sam stwierdziłeś że zmienia się napiecie jak wcisniesz stop masz powyzej 12V, a jak nie to masz pozycje na kilka V. Wiec jak chcesz sterować żarówką dwuwłóknową która na obie stopki potrzebuje 12V, osobne sygnały z czego każdy ma mieć 12V i różnica jest tylko w żarniku że cienki świeci jako pozycja a ten grubszy jako stop.

 

9JlkVcQ.jpg

 

KoCx3dW.jpg

 

ja takie coś urzeźbiłem u siebie, obie żarówki w budzie świecą jako pozycja oraz jako stop, dodatkowo obie żarówki w klapie też swiecą jako pozycja i jako stop.

nie straciłem przeciwmgielnego bo jak włącze to mam mocno świecące 2 przeciwmgielne w klapie. Taką rzeźbe wymyśliłem u siebie :)

 

chociaż jak teraz myśle to dwuwłoknowa mozna wsadzić, oba włókna bedą sie swiecic słabo, a jak naciśniesz stop to oba się rozpalą do pełnej mocy, z tym że małe włókno rozpali się do pełnej mocy pozycji, a duże włókno do pełnej mocy stopu.

szukam
Opublikowano

Też mnie brak dwóch styków zastanawiał. ale Nie znalazłem na stacjach i marketach żarówki jedno żarnikowej z niesymetrycznymi bolcami. PY to tak troszeczkę pod kątem idą. Może muszę bardziej poszukać. Poszukam, też włącznika świateł. może ktoś coś kiedyś "naprawiał" i tak wyszło.

 

Pewnie uda mi sie wcisnąć tam żarówkę z symetrycznymi bolczykami ale czy o to chodzi? Może dotyka sie i tak jeden dla tego świeci jedno włókno. Teraz mi tak w głowie wpadł pomysł, żeby sprawdzić czy one sa na jednakowej wysokości, może różne firmy i dla tego w jednej świeci gruby żarnik a w drugiej cieńki i jest óżnica w ilości światła. CHyba, że znajdę żarówki jedno włóknowe se skośnym rozstawem to miał bym po problemie. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam, zazwyczaj było miejsce na żarówkę albo od pozycji albo stopu i nie że coś się świeciło połową mocy :) ale trzeba się przyzwyczaić i mieć z głowy :)

 

To, że mi trochę napięcie spadało to myślałem, że gdzies ucieka, gdzieś zwiera do masy czy coś zaśniedziało bo z tyłu był błąd świateł.

 

P.S

 

Kiedyś coś mi znajomy opowiadał, że jak wsadził żarówki ze stacji tylko nie pamiętam o których mówił to mu błąd się palił. Kupił nowe ale w aso i błąd zniknął. aż tak czuły jest ten system od żarówek?

Opublikowano

Aż tak nie jest czuły. Najtańsze z marketu świeca tak samo jak najdroższe.

 

Zarowki są sterowane modułem świateł. Nie są sterowane zwykłym prądem 12v lecz zmienia się napięcie. Ten moduł kontroluje każda żarówkę z osobna i dzięki temu masz spore możliwości.

 

Nie wciskaj na siłę, lepiej obciąć jeden bolec albo spiłować też.

 

Stopki są na tym samym poziomie w dwuwloknowych.

https://goo.gl/images/2yy3Jf

szukam
Opublikowano
ogarnąłem to na tyle, że świeci tak jak powinno. Faktycznie żarówka z jednym włóknem zapala się mocniej przy stopie a ta z dwoma świeci tylko pozycja z niej. Dla mnie troszke dziwne rozwiązanie ale może jak by pozycja się przepaliła czy stop to magiczny komputer jakoś zastąpi spaloną właśnie to z podwójnym włóknem :) Teraz tylko znaleźć plus do podświetlania rejestracji i miejmy nadzieję, że błąd zniknie. Przednie lampy też już wyprostowane, oprawki kupione tylko kierunki jakoś ogarnąć bo te co mam są zamienniki ale fajnie pasują do lamp i auta tylko, że wtyczka musi być złamana bo nie da się kierunku dopchnąć... W tym włączniku świateł to jest normalnie jakiś scalak czy coś czy tylko kilka styków od świateł? Rozebrałem taki ale z innego auta i nic nie znalazłem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.